Forum Karczma "U Cesarza" Strona Główna  
 FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 Wszelkie problemy z regułami, edytorem itp. Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
MeXiN



Dołączył: 24 Sie 2007
Posty: 49 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 15:32, 12 Wrz 2007 Powrót do góry

nigi o co chodzi z tym programem??
Cytat:
$program – ZL/TO, akcja aktualnie wykonywana przez obiekt, numer ustawiany jest także gdy obiekt podąża do wyznaczonego celu, np. kliknięcie na drzewa powoduje natychmiastowe ustawienie wartości 2 dla chłopa, nawet jeśli najpierw będzie on musiał przejść pół planszy do drzew9


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Kamil Kania



Dołączył: 04 Maj 2006
Posty: 1048 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 39 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Z dalekiego Południa
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 15:45, 12 Wrz 2007 Powrót do góry

Trzeba dublować od razu post w dwóch tematach?

Tak jak jest napisane, jeżeli dany obiekt coś wykonuje to zmiennej program zostaje przypisana wartość - bardziej szczegółowo jest to napisane w instrukcji Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
MeXiN



Dołączył: 24 Sie 2007
Posty: 49 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 8:22, 13 Wrz 2007 Powrót do góry

mozesz podac jakis dokladny przyklad??


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Linear



Dołączył: 26 Lip 2006
Posty: 866 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 71 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Kobieta

PostWysłany: Czw 14:03, 13 Wrz 2007 Powrót do góry

W instrukcji jest wyraźnie napisane, o co chodzi ze zmienną $program. Kiedy zrobisz wydarzenie "wyrażenie do obiektu" i wpiszesz $program==2, to wydarzenie będzie prawdziwe, kiedy obiekt będzie ścinał drzewa.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
MeXiN



Dołączył: 24 Sie 2007
Posty: 49 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 17:20, 13 Wrz 2007 Powrót do góry

aha rozumiem na poczatku nmyslalem ze chodzi o cos z rozkazem ale teraz jest ok. dzieki


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Nigi
Straż Miejska


Dołączył: 06 Mar 2006
Posty: 417 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 62 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Internet

PostWysłany: Pon 12:38, 24 Wrz 2007 Powrót do góry

Nigi nie jest "za dobry", aby cokolwiek tłumaczyć. (A że akurat byłem za granicą, to nie miałem za bardzo możliwości odpowiedzenia wcześniej ;)). W każdym razie, odpowiadając po koleji na pytania:

Vairon napisał:
Cytat:
@setai(x,y) - włącza skrypt numer <y> dla gracza o numerze <x>


Taką funkcję znalazłem w instrukcji Nigiego. Mógłby mi ktoś dokładnie wyjaśnić co to jest ten cały skrypt?


Skrypty opisują styl gry komputera. Domyślnie w grze jest dostępnych 13 skryptów, możesz je przejrzeć w edytorze (Mapa->Królestwa->SI). Nie pamiętam jaka jest numeracja tych skryptów na potrzeby funkcji @setai, ale prawdopodobnie skrypt <DOMYśLNY> będzie miał numer 0, i potem kolejno "Magic" numer 1, "Magic, Religion" numer 2, itd.

Ender napisał:
i pytanko drugie: czy da sie umiescic wybor kwestii?


Dodam tylko, że aby w konwersacji pojawiły się dwie (lub więcej) frazy do wyboru, należy je obie ustawić jako kontynuacje poprzedniej frazy (lub zaznaczyć jako pierwsze, jeśli mają się pojawić na początku konwersacji).

Vairon napisał:
Czy da się zrobić coś takiego, że jak powiedzmy 20 przypadkowych krów (wyprodukowane przez gracza podczas gry, a nie zrobione w edytorze)wejdzie w jakieś miejsce, to zginą tylko te krowy, które weszły i potem coś się wydarzy. Jeśli tak to jak to zrobić?


Nie da się tego zrobić akcją "zniszcz obiekt", bo nie można przekazać obiektów znalezionych wydarzeniem reguły do akcji w tej regule. Ale można zastosować pewną sztuczkę.

Na początek utwórz regułę z wydarzeniem "obiekt w obszarze" i tam ustaw typ jednostki krowa, liczenie >=20, no i ustaw jakiś obszar. Następnie do tej reguły dodaj akcję "ustaw właściwości obiektu", jako obiekt ustaw typ-krowa, a w wyrażeniu wpisz:

Kod:
$health = (($x<xmin) || ($x>xmax) || ($y<ymin) || ($y>ymax))*$health


gdzie (xmin,ymin) to współrzędne lewego-górnego, a (xmax,ymax) to współrzędne prawego-dolnego rogu wybranego obszaru.

To wyrażenie ustawi $health na 0 jeśli jednostka będzie w wybranym obszarze (co spowoduje śmierć jednostki), a w przeciwnym wypadku $health nie zmieni się.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Govannon



Dołączył: 27 Wrz 2007
Posty: 8 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 12:36, 30 Wrz 2007 Powrót do góry

Mam pytanie. Nie wiem czy nie padło ono już gdzieś na forum, ale co tam piszę. W jaki sposób za pomocą reguł można umieścić jednostkę w zasobniku (np. w karawanie) i ją tam zablokować, żeby nie mogła wyjść? Question


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Linear



Dołączył: 26 Lip 2006
Posty: 866 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 71 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Kobieta

PostWysłany: Nie 12:41, 30 Wrz 2007 Powrót do góry

Nie da się zrobić czegoś takiego. Można jedynie kazać jednostce wejść do zasobnika(chyba!) za pomocą rozkazu domyślnego.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Govannon



Dołączył: 27 Wrz 2007
Posty: 8 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 13:15, 30 Wrz 2007 Powrót do góry

Rozkaz domyślny nie działa jednostki podchodzą do zasobnika, ale nie wchodzą do niego. A czy można zrobić tak, że jeśli gracz umieści jednostki w zasobniku to ostaną one tam zablokowane? Może jestem trochę uparty ale co tam Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Linear



Dołączył: 26 Lip 2006
Posty: 866 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 71 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Kobieta

PostWysłany: Nie 15:59, 30 Wrz 2007 Powrót do góry

Linear napisał:
Nie da się zrobić czegoś takiego


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Govannon



Dołączył: 27 Wrz 2007
Posty: 8 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 14:02, 01 Paź 2007 Powrót do góry

Jeszcze jedno pytanko. Jak zrobić coś takiego, żeby dana konwersacja włączała się automatycznie, za każdym podejściem do wskazanego miejsca, lecz tylko do pewnego momentu, np. do wykonania jakiegoś zadania, bądź innej konwersacji.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
szymon668



Dołączył: 26 Lip 2007
Posty: 245 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 3/3

PostWysłany: Pon 14:36, 01 Paź 2007 Powrót do góry

Użyj mocy wyrażenia pozadaniu=1, ale pamiętaj warunkiem musi być pozadaniu=0, a w warunku wpisz dwa==.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Linear



Dołączył: 26 Lip 2006
Posty: 866 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 71 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Kobieta

PostWysłany: Pon 14:36, 01 Paź 2007 Powrót do góry

Żeby konwersacja uruchamiała się za każdym razem umieszczasz w regule z nią akcję zachowaj regułę, ale to chyba wiesz. Dodaj do warunku reguły oprócz tego co już masz "$zmienna!=2". Gdy wykonane zostanie zadanie lub uruchomiona reguła z inną konwersacją, dodaj do odpowiedniej reguły akcję wyrażenie i w wyrażeniu wpisz "$zmienna=2". Gdy reguła z tą akcją zostanie uruchomiona $zmienna otrzyma wartość 2, więc reguła z konwersacją przestanie się uruchamiać.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Govannon



Dołączył: 27 Wrz 2007
Posty: 8 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 14:41, 01 Paź 2007 Powrót do góry

Dzięki właśnie to sprawdzam Very Happy

Działa bezbłędnie. Dzięki serdeczne.


//
Scaliłem twoje posty w jeden. Ostrzeżenie słowne...
//piorun


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
szymon668



Dołączył: 26 Lip 2007
Posty: 245 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 3/3

PostWysłany: Pon 15:07, 01 Paź 2007 Powrót do góry

Nie pisze się posta pod postem, dostatniejsze bana za spam. Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)