Forum Karczma "U Cesarza" Strona Główna  
 FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 Wszelkie problemy z regułami, edytorem itp. Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
Nigi
Straż Miejska


Dołączył: 06 Mar 2006
Posty: 417 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 62 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Internet

PostWysłany: Sob 5:52, 11 Sie 2007 Powrót do góry

1. Nie da się wydać takiego rozkazu magowi. Możesz co najwyżej liczyć na to, że AI samo zdecyduje się rzucić czar magiem, gdy wróg znajdzie się w pobliżu.

2. Najprawdopodobniej nie da się. Zmienna $level nie wpływa na to, a próby z innymi zbliżonymi nazwami nie przyniosły efektów.

3. Ciągłość jest jedyną metodą, więc skoro ona nie działa to nie da się. Chyba, że znalazłoby się zmienną odpowiadającą za poziom dział statku - wtedy możnaby to rozwiązać zmiennymi permanentnymi.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Vairon



Dołączył: 10 Sie 2007
Posty: 10 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 20:36, 12 Sie 2007 Powrót do góry

Mam jeszcze jedno pytanie apropo edytora.
W akcji ,,utwórz" obiekt znajduje się taki obiekt jak ,,flaga". Gdy dałem to do gry to pojawiła się tam wielka flaga. I tu rodzi się moje pytanie: czy da się ją w jakiś sposób wykorzystać czy ma ona tylko stać i ładnie wyglądać? Laughing


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
piorun



Dołączył: 31 Lip 2006
Posty: 1794 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 53 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lublin
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 20:59, 12 Sie 2007 Powrót do góry

Tak, ja też miałem zadać to pytanie, bo widziałem w kilku mapach taką flagę (np. Miasto Tyros). To czego to właściwie służy?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Nigi
Straż Miejska


Dołączył: 06 Mar 2006
Posty: 417 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 62 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Internet

PostWysłany: Nie 21:26, 12 Sie 2007 Powrót do góry

Wykorzystać ją można tak jak dowolny inny przedmiot. Z tą różnicą, że podnieść ją może jedynie wieśniak i nie może jej potem wypuścić, a gdy spróbuje na przykład wejść do zamku z flagą, to tzar się wysypie ;>

A na poważnie, to przypuszczam, że zamiarem autorów było umożliwienie rozgrywek multiplayerowych w trybie capture the flag, czyli przeciwstawne sobie królestwa próbują zdobyć flagę i np. dostarczyć ją w pobliże swego zamku.

Pozostaje tylko kwestia utworzenia odpowiedniej mapy wykorzystującej tą możliwość.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Zymek



Dołączył: 03 Lis 2006
Posty: 357 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Białystok
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 21:48, 12 Sie 2007 Powrót do góry

świetny pomysł Very HappyVery Happy spróbuję kiedyś coś takiego wykombinować ;] serio. jak skończę demo to zrobię próbną wersję takiej mapki. jeśli coś mi się uda, to spoko.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Vairon



Dołączył: 10 Sie 2007
Posty: 10 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 17:24, 17 Sie 2007 Powrót do góry

Czy da się coś zrobić, aby wartość ,,max zdrowie" i ,,mana" miały w następnej misji kampanii taką samą wartość z jaką skończyły poprzednią planszę?
,,Ciągłość" działa tylko na ,,Atak", ,,Obronę" i ,,Poziom".

Z góry dzięki za odpowiedź. Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Kamil Kania



Dołączył: 04 Maj 2006
Posty: 1048 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 39 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Z dalekiego Południa
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 17:44, 17 Sie 2007 Powrót do góry

Ciągłość działa również na zdrowie Wink Tyle że w każdej misji trzeba ustawić jego poziom bohaterowi taki sam Smile

Np. 220 zdrowia w każdej misji, bo wtedy każdy poziom który ma jednostka doda 5 do żywotności i już ciągłość będzie działać Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Vairon



Dołączył: 10 Sie 2007
Posty: 10 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 20:34, 17 Sie 2007 Powrót do góry

Nie bardzo rozumiem o co ci chodzi. Krzyżowiec ma bazowo 180 życia. Ja zaznaczyłem u niego ciągłość, nadałem mu jekieś imię. Gdy skończyłem planszę miał 200 życia, a w następnej, mimo iż nadałem mu to samo imię i zaznaczyłem ciągłość, znowu miał 180 życia. Został tylko poziom, atak i obrona.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Linear



Dołączył: 26 Lip 2006
Posty: 866 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 71 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Kobieta

PostWysłany: Pią 21:03, 17 Sie 2007 Powrót do góry

Zgadywałbym, że nie zaznaczyłeś w badaniach początkowych królestwa, do którego należy dana jednostka, technologii kulturystyki.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Vairon



Dołączył: 10 Sie 2007
Posty: 10 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 21:48, 17 Sie 2007 Powrót do góry

Linear napisał:
Zgadywałbym, że nie zaznaczyłeś w badaniach początkowych królestwa, do którego należy dana jednostka, technologii kulturystyki.


Zaznaczyłem Wink W przeciwnym razie w pierwszej planszy życie by się nie zwiększyło. W następnej też zaznaczyłem.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Linear



Dołączył: 26 Lip 2006
Posty: 866 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 71 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Kobieta

PostWysłany: Pią 22:01, 17 Sie 2007 Powrót do góry

Czyli parametry wzrosły, a więc ciągłość została zachowana? Teoretycznie powinno działać, ja nigdy nie miałem z tym problemów. Jeśli ciągłość działa i na obu mapach są zaznaczone kulturystyka i nauka...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Vairon



Dołączył: 10 Sie 2007
Posty: 10 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 0:30, 19 Sie 2007 Powrót do góry

No nie wiem może mam coś nie tak z Tzarem. Confused

A teraz kolejne pytanie Wink
Czy wydarzenie ,,Objekt po za zasobnikiem" w ogóle działa, czy to jest niedociągnięcie. Pytam, bo w żadnej kampanii, ani tej z gry, ani z kampanii ściągniętych z internetu, nigdy nie spotkałem się z tym wydarzeniem, a po za tym gdy próbowałem je dodać do swojej planszy to nic się działo. Crying or Very sad
Proszę o odpowiedź kogoś, kto osobiście sprawdził czy to wydarzenie działa. Zrobiłem wszystko jak powinienem: Utworzyłem wydarzenie, potem regułę, której warunkiem była nazwa wydarzenia, a do reguły dałem akcję. Może coś przeoczyłem Question


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Nigi
Straż Miejska


Dołączył: 06 Mar 2006
Posty: 417 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 62 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Internet

PostWysłany: Nie 6:27, 19 Sie 2007 Powrót do góry

Mhm, rzeczywiście wygląda na to, że to wydarzenie nie działa. Dodałem odpowiednią adnotację w instrukcji :>

Sugerowałbym zamiast niego użyć wydarzenia "obiekt w zasobniku" i robić odwrotne porównania (ObiektWZasobniku==1 jest równoważne ObiektPozaZasobnikiem==0).


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
szymon668



Dołączył: 26 Lip 2007
Posty: 245 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 3/3

PostWysłany: Czw 9:31, 23 Sie 2007 Powrót do góry

Może mi ktoś wyjaśnić o co chodzi z tym #. Wiem, że jest to coś z ciągłością, tylko nie, wiem jak już w jednej planszy zrobię #KupionoMiecz=1, to co wpisać w następnej.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Nigi
Straż Miejska


Dołączył: 06 Mar 2006
Posty: 417 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 62 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Internet

PostWysłany: Czw 14:23, 23 Sie 2007 Powrót do góry

Różnica pomiędzy $zmienna i #zmienna jest taka, że w pierwszym przypadku zmienna istnieje tylko do końca aktualnej mapy, a w drugim istnieje we wszelkich kolejnych mapach. Na bazie twojego przykładu, po wykonaniu wyrażenia #KupionoMiecz=1 zarówno w aktualnej jak i każdej następnej mapie istnieć będzie zmienna #KupionoMiecz o wartości 1 (o ile gdzie indziej jej nie zmienisz). Więc na przykład w następnej mapie możesz sprawdzić w warunku czy zachodzi równość #KupionoMiecz==1.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)