Forum Karczma "U Cesarza" Strona Główna  
 FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 Wszelkie problemy z regułami, edytorem itp. Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
Bohun



Dołączył: 20 Mar 2010
Posty: 183 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 15:53, 06 Maj 2010 Powrót do góry

Cytat:
Mam taki problem usunęła mi się mini mapa i w żaden sposób nie mogę jej ujawnić.


Podejrzewam, że chodziło o coś z goła innego niż mapę, a o to coś co w edytorze map nazywamy minimapą.

Mam nadzieję, że te dwa screeny wszystko wyjaśnią:

Image Image

Chodzi o wciśnięcie tego przycisku z ziemią, tuż obok lornetki.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Bohun dnia Czw 15:54, 06 Maj 2010, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
Mashromallow



Dołączył: 26 Kwi 2009
Posty: 26 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: nie pamiętam ;/
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 16:27, 06 Maj 2010 Powrót do góry

A faktycznie przeoczyłem jeden wyraz ;/ Pisał już ktoś kilka stron wcześniej o tym, że wepchnął mini mapę za ekran i nie mógł nic zrobić... Ale myślę, że (jeśli nic innego nie pomaga) przeinstalowanie Tzara pomoże.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Cyrek



Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 178 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 19:32, 06 Maj 2010 Powrót do góry

@Trops
Czy tu każdy ma każdego za debila?

@Up
Nie podziałało ale zwiększyłem na maxa rozdzielczość ekranu i znalazłem ja i wepchałem tam gdzie ma być i z powrotem przywróciłem rozdzielczość ;o


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Bohun



Dołączył: 20 Mar 2010
Posty: 183 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 19:55, 06 Maj 2010 Powrót do góry

A sprecyzowałeś co zrobiłeś, że jej nie było??

Napisałeś:
Cytat:
usunęła mi się mini mapa i w żaden sposób nie mogę jej ujawnić.

Nie powiedziałeś, że się schowała poza ekran. Gdybym wiedział bym powiedział, żebyś albo zmienił wielkość mapy(zadziałało by w przypadku jeżeli schowała się u góry, albo z lewej strony ekranu) albo właśnie to co sam zrobiłeś czyli zmianę rozdzielczości. Starałem się po prostu znaleźć rozwiązanie problemu który opisałeś.

I nie... Nie chciałem cię potraktować jak debila. Jeżeli tak się poczułeś to przepraszam.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Cyrek



Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 178 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 20:23, 06 Maj 2010 Powrót do góry

@up sam nie wiedziałem że to zrobiłem...

Żeby było bez spamu. Da się odczytać pozycje x i y? wybranej ruchomej jednostki? Np gdybym chciał żeby wszystko x+3,y+3 x-3,y-3 padało kiedy idę jednostką?

@down
[link widoczny dla zalogowanych] o ten chodzi? szukałem tam czegoś w stylu wczytywania położenia obiektu ale nic nie znalazłem może jestem ślepy :/

Byłbyś tak miły i mi powiedział jak to zrobić?



@@@@@@@@@@@@@
Napisze jeszcze raz oco mi chodzi.

Chodzi mi o wyraz do obiektu który będzie powodował że w danym polu będzie czemuś komuś itp itd ubywało życia( takie coś już jest zrobione 7 strona tego tematu)

Z tym że ja potrzebuje aby te pole było RUCHOME do tego potrzeba czegoś co by ustaliło zmienna i ta zmienna była by wczytywana w wyrazie do obiektu. A tą zmienną była by pozycja x i y na mapie.

To na mój łep... To tak wygląda.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Cyrek dnia Czw 21:16, 06 Maj 2010, w całości zmieniany 5 razy
Zobacz profil autora
Davax



Dołączył: 04 Lis 2009
Posty: 104 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 20:33, 06 Maj 2010 Powrót do góry

To jest w poradniku Nigiego. Znajdź sam.
I niepotrzebnie czepiasz się Tropsa...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Nigi
Straż Miejska


Dołączył: 06 Mar 2006
Posty: 417 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 62 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Internet

PostWysłany: Czw 22:32, 06 Maj 2010 Powrót do góry

Cyrek napisał:
Mam taki problem usunęła mi się mini mapa i w żaden sposób nie mogę jej ujawnić. OMFG


Po pierwsze: opcja wyszukiwania nie gryzie. Aczkolwiek przyznaję, że tam idiotycznie zadane jest to pytanie w temacie dotyczącym czego innego (nie zmienia to faktu, że wyszukanie tego posta zajęło mi może 10 sekund...)

Aha, jakby problemem było również znalezienie w tamtym temacie odpowiedzi na problem minimapy, to podpowiem, że jest ona tutaj.

Cyrek napisał:
Żeby było bez spamu. Da się odczytać pozycje x i y? wybranej ruchomej jednostki? Np gdybym chciał żeby wszystko x+3,y+3 x-3,y-3 padało kiedy idę jednostką?

@down
[link widoczny dla zalogowanych] o ten chodzi? szukałem tam czegoś w stylu wczytywania położenia obiektu ale nic nie znalazłem może jestem ślepy :/

Byłbyś tak miły i mi powiedział jak to zrobić?

@@@@@@@@@@@@@
Napisze jeszcze raz oco mi chodzi.

Chodzi mi o wyraz do obiektu który będzie powodował że w danym polu będzie czemuś komuś itp itd ubywało życia( takie coś już jest zrobione 7 strona tego tematu)

Z tym że ja potrzebuje aby te pole było RUCHOME do tego potrzeba czegoś co by ustaliło zmienna i ta zmienna była by wczytywana w wyrazie do obiektu. A tą zmienną była by pozycja x i y na mapie.

To na mój łep... To tak wygląda.


Ze zdziwieniem zauważyłem brak tych dwóch zmiennych w instrukcji. Dopisałem je, ale póki co nie mogę wrzucić nowej wersji na breathtaken, więc update musi poczekać.

W każdym razie, jak sam zauwazyłeś, było to wyjaśniane na stronie 7 tego tematu... Co do "ruchomości" tego pola, to proponowałbym tego typu wyrażenie:
Kod:
$health = (($x<$xmin) || ($x>$xmax) || ($y<$ymin) || ($y>$ymax))*$health


Jeśli porównasz to z poprzednim z siódmej strony, to zauważysz, że jedynie dopisałem $ w odpowiednich miejscach - istotnie, jeśli zamiast stałych wartości xmin/xmax/ymin/ymax, wpiszesz nazwy zmiennych, to potem zależy tylko od ciebie jakie wartości tym zmiennym przypiszesz.

A jeśli chodzi o to "coś" co by ustawiało wartości tych zmiennych, to tu już zależy wszystko od ciebie i tego co chcesz zrealizować.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Nigi dnia Czw 22:39, 06 Maj 2010, w całości zmieniany 3 razy
Zobacz profil autora
Quinn



Dołączył: 18 Kwi 2010
Posty: 69 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 23:30, 06 Maj 2010 Powrót do góry

Dobry wieczór mam pewne pytanie a mianowicie nie mam pojecia dla czego w tej mapce na początku przegrywam podaje link do mapki i prosze o odpowiedz.

Kod:
http://hotfile.com/dl/41623074/d677b6a/Age_of_Empires.wmp.html


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Nigi
Straż Miejska


Dołączył: 06 Mar 2006
Posty: 417 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 62 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Internet

PostWysłany: Pią 1:09, 07 Maj 2010 Powrót do góry

Przegrywasz z powodu reguły Zniszczony4 - wydarzenie w jej warunku jest od razu prawdziwe, bo jednostka Wolmord jest ukryta, a ukryte jednostki są traktowane tak samo jak zniszczone.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Davvvid



Dołączył: 03 Gru 2005
Posty: 12 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 12:24, 07 Maj 2010 Powrót do góry

Mam następujące pytanie:
Czy można w "konwersacji" lub w akcji "wyślij wiadomość" odwołać się do zmiennej tak aby wyświetlona została jej wartość a nie np "$moja"?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Nigi
Straż Miejska


Dołączył: 06 Mar 2006
Posty: 417 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 62 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Internet

PostWysłany: Pią 12:36, 07 Maj 2010 Powrót do góry

Nie.

Jedyne co możesz zrobić, to utworzyć oddzielne fraze/akcje "wyślij wiadomość", które będą wyświetlały różne wartości, tzn. np:
fraza1, warunek: $moja==1, tekst: "blahblah 1"
fraza2, warunek: $moja==2, tekst: "blahblah 2"
itd.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Quinn



Dołączył: 18 Kwi 2010
Posty: 69 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 14:31, 07 Maj 2010 Powrót do góry

Nigi napisał:
Przegrywasz z powodu reguły Zniszczony4 - wydarzenie w jej warunku jest od razu prawdziwe, bo jednostka Wolmord jest ukryta, a ukryte jednostki są traktowane tak samo jak zniszczone.


A da to jakoś zrobić aby go nie było pokazane na początku mapy tylko potem i tak abym nie przegrał? Tak jest chyba z magiem w kampani tzara 1 mapka


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Mashromallow



Dołączył: 26 Kwi 2009
Posty: 26 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: nie pamiętam ;/
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 15:05, 07 Maj 2010 Powrót do góry

Zrób coś takiego:
W regule, która sprawia, że przegrywasz wpisz dalej (po wydarzeniu, które ją aktywuje):
&& $zmienna=0
czyli jeśli wydarzenie było Obiekt zniszczony to musisz wpisać
Obiekt zniszczony && $zmienna=0
A gdy ujawniasz obiekt to w akcji daj Wyrażenie i wpisz
$zmienna=1
Czyli:
1 Akcja: ujawnij obiekt
2 Akcja: Wyrażenie $zmienna=1

Jeśli jeszcze nie zajarzyłeś:
Reguła, której warunkiem jest "Obiekt zniszczony" (ten, który ma przeżyć):
Warunek:
Kod:
ObiektZniszczony && $zmienna=0

Akcja:
Kod:
GraczWygrywa

Zamiast ObiektZniszczony wpisz odpowiednią nazwę wydarzenia

Reguła, która ujawnia jednostkę.
Warunek: tego nie wiem, ty musisz wiedzieć
Akcje:
Ujawnij obiekt
Wyrażenie, w którym wpisz:
Kod:
$zmienna=1


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Mashromallow dnia Pią 15:10, 07 Maj 2010, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
Nigi
Straż Miejska


Dołączył: 06 Mar 2006
Posty: 417 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 62 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Internet

PostWysłany: Pią 16:23, 07 Maj 2010 Powrót do góry

Po pierwsze: w warunkach podwójny ==, bo porównujesz wartości, a nie przypisujesz wartości do zmiennej.

Po drugie: skoro gracz ma przegrać po stracie tej jednostki, ale dopiero jak zostanie ujawniona, to odwrotnie wartości powinny być przypisywane.

Reasumując:

= Reguła 1 =
Warunek:
Kod:
ObiektZniszczony && $zmienna==1

Akcja: Gracz wygrywa

= Reguła 2 =
Warunek: według potrzeb
Akcje:
- Ujawnij Obiekt
- Wyrażenie; w wyrażeniu wpisujesz:
Kod:
$zmienna=1


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Nigi dnia Pią 16:33, 07 Maj 2010, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
Mashromallow



Dołączył: 26 Kwi 2009
Posty: 26 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: nie pamiętam ;/
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 16:47, 07 Maj 2010 Powrót do góry

No tak, zmienna==1 ;] coś mi się pomyliło
a poza tym mi wszystko działa z pojedynczym =, więc nie wiem czy to ma jakieś znaczenie


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)