Forum Karczma "U Cesarza" Strona Główna  
 FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 Wszelkie problemy z regułami, edytorem itp. Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
Bohun



Dołączył: 20 Mar 2010
Posty: 183 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 21:29, 28 Mar 2010 Powrót do góry

Trops napisał:
Wieśniak jednak stoi obok swoich ludzi którzy pracują na polach i doją krowy


To tak na udowodnienie że nie napisałem że nie działa tylko dokładnie opisałem sytuacje.

Dzięki za pomoc. Spróbuję z tym "ciągłym wywoływanie reguły nakazującej mu ruch w dane miejsce". Nawet to nie było by głupie, koleś ma wyglądać na zakłopotanego.

Wielkie dzięki:D



Kolejne pytanie.

Czy da radę zrobić tak aby koleś z ratunku się do nas nie przyłączał, albo aby nie walczyć z przyrodą?(konkretna jedna jednostka)


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Bohun dnia Nie 21:33, 28 Mar 2010, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
Nigi
Straż Miejska


Dołączył: 06 Mar 2006
Posty: 417 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 62 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Internet

PostWysłany: Nie 22:25, 28 Mar 2010 Powrót do góry

Trops napisał:
Czy da radę zrobić tak aby koleś z ratunku się do nas nie przyłączał

Da radę, aczkolwiek w sensie globalnym - wywołaj w regule akcję "wyrażenie", a w niej wpisz:
Kod:
@kingdomcanrescue(1,0)

Uniemożliwi to jednostkom królestwa nr 1 przejmowanie jednostek "ratunku" - w razie potrzeby zamiast 1 wpisz inny numer królestwa.

Trops napisał:
albo aby nie walczyć z przyrodą?(konkretna jedna jednostka)

Nope, przyroda jest wrogo nastawiona do wszystkich i nie można jej zmienić ustawień dyplomacji.


Post został pochwalony 1 raz

Ostatnio zmieniony przez Nigi dnia Nie 22:25, 28 Mar 2010, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
Mashromallow



Dołączył: 26 Kwi 2009
Posty: 26 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: nie pamiętam ;/
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 11:25, 04 Kwi 2010 Powrót do góry

Więc.
Zamierzam zrobić nową kampanię (ta ostatnia wyszła nijako ;/)
Potrzebuję kogoś doświadczonego, jak Nigi. Nie chcę zaśmiecać forum pytaniami, jestem raczej słaby w te klocki. Ktoś chętny, żeby mi pomóc? Proszę o numery gg. Z góry dzięki.

EDIT: Dobra, nie musi być jak Nigi, byle w miarę ogarnięty xd

Trops napisał:
Mam wieśniaka który chcę aby stał w miejscu i się nie ruszać. Wieśniak jednak stoi obok swoich ludzi którzy pracują na polach i doją krowy, co po jakimś czasie skutkuje tym, że sam też zaczyna pracować(tak, wyłączyłem Gospodarkę).

Teraz przepraszam, jeśli powiem źle, ale, jak już pisałem, nie jestem w to zbyt dobry. Co wy na to, żeby w "Wyrażeniu do obiektu" (wieśniaka) wpisać "$program=2" (to jest akurat ścinanie drzewa) a w akcji po prostu go zastopować?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Mashromallow dnia Pon 19:32, 05 Kwi 2010, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
Bohun



Dołączył: 20 Mar 2010
Posty: 183 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 20:54, 07 Kwi 2010 Powrót do góry

Image

Czy możliwe jest, że stało się to poprzez wagę mapy(7 959kb)?

Tak wiem, że dużo ale to duża i bardzo szczegółowa mapa z kilkoma dźwiękami i grafikami.

To by było jednak dziwne, ponieważ nie mam żadnych problemów z jej wersją na której testuje dźwięki itp, która w tym momencie ma już 79 061kb.

Nie mam też problemu ze wcześniejszą wersją tej mapy(7 957kb). Mapy różnią się tylko tym że w tej która nie działa jest trochę więcej reguł na eksploracje terenu, i wstawionych kilka obiektów typu śmieć kamień gałąź.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Bohun dnia Śro 20:59, 07 Kwi 2010, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
Gedeon



Dołączył: 03 Maj 2007
Posty: 2135 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 32 razy
Ostrzeżeń: 2/3

PostWysłany: Czw 19:32, 08 Kwi 2010 Powrót do góry

Wiem, że jest maksymalna ilośc konwersacji, która może być na jednej mapie, jak się ją przekroczy, przestaje działać... Może to dotyczy też reguł?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Bohun



Dołączył: 20 Mar 2010
Posty: 183 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 22:05, 08 Kwi 2010 Powrót do góry

Jeszcze nie zacząłem pisać konwersacji. Jak na razie skupiam się na kilku podstawowych akcjach typu wieśniak do roli, drwal do drewna, a łódź do ryb.

Więc raczej nie to.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Bohun



Dołączył: 20 Mar 2010
Posty: 183 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 19:52, 11 Kwi 2010 Powrót do góry

Wiem, że post pod postem ale proszę (że tak zacytuję kolegę) spojrzeć na daty.

kiedyś(nie wiem jak dawno) było tu rozprawiane na temat takiego czegoś jak flaga. Znaczy przez akcje utwórz obiekt można stworzyć coś takiego jak flaga.

Postanowiłem wykorzystać tą możliwość, w trochę innym celu niż ten na który była prowadzona dyskusja ale jednaka..

Czy u was też tak jest że jeżeli się stoży dwie flagi(lub więcej) na raz to gra się wyłącza???

Próbowałem dwoma oddzielnymi regułami, dwoma z opóźnieniem, z jedną flagą podniesioną przez wieśniaka, a druga po opóźnieniu(co znaczy że nie da rady zrobić capture the flag). I nadal nic.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Bohun dnia Nie 20:08, 11 Kwi 2010, w całości zmieniany 5 razy
Zobacz profil autora
Gedeon



Dołączył: 03 Maj 2007
Posty: 2135 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 32 razy
Ostrzeżeń: 2/3

PostWysłany: Nie 21:23, 11 Kwi 2010 Powrót do góry

Jak zrobić, żeby jeśli ustawiony jest jednocześnie w warunku 1 ekran opowieści i konwersacja najpierw się pokazała opowieść (ciągle się pokazuje najpierw konwersacja).


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
daniel_sk16



Dołączył: 01 Lip 2008
Posty: 96 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 22:16, 11 Kwi 2010 Powrót do góry

przed akcją 'konwersacja' dodaj akcję 'opóźnij' i ustaw ją np. na 1sek.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez daniel_sk16 dnia Nie 22:17, 11 Kwi 2010, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
Gedeon



Dołączył: 03 Maj 2007
Posty: 2135 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 32 razy
Ostrzeżeń: 2/3

PostWysłany: Pon 9:27, 12 Kwi 2010 Powrót do góry

Dzięki. W zasadzie nie używałem do tej pory opóźnień, raz jak próbowałem, to nic się nie działo, no ale spróbuję.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Quinn



Dołączył: 18 Kwi 2010
Posty: 69 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 16:52, 18 Kwi 2010 Powrót do góry

Ja już troche gram w tzara i potrafie robić mapki lecz mam taki problem a mianowicie jak biore ekran opowiesci to tam robie wszytko dobrze i mam podczas gry ten ekran i dodaje to do reguły nr 1 tak by to było na początku i tam też mam dodane zablokuj widok i ruch i jak tekt idzie w dół to po zakończeniu ekranu opowiesci to zablokowany widok znika i ja już doszłem do celu a ja chce aby po zakończeniu ekranu opowiesci dopiero było zablokuj widok itp. Prosze o pomoc.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
daniel_sk16



Dołączył: 01 Lip 2008
Posty: 96 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 17:55, 18 Kwi 2010 Powrót do góry

A po Polsku? Powiem ci, że ja takiego długiego zdania to bym nigdy nie napisał ^^
Wydaje mi się, że wystarczy zmienić kolejność akcji, tzn akcję 'pokaż ekran opowieści' przesunąć na pierwsze miejsce.

Image


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Mashromallow



Dołączył: 26 Kwi 2009
Posty: 26 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: nie pamiętam ;/
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 14:23, 19 Kwi 2010 Powrót do góry

ja dodatkowo, po akcji "Pokaż ekran opowieści" daję akcje "Opóźnij" i wpisuję 1 (czyli 1 ms)


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Bohun



Dołączył: 20 Mar 2010
Posty: 183 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 18:57, 22 Kwi 2010 Powrót do góry

Problem wygląda tak. Jednostki(szpiedzy, ratunek, użyte @kingdomcanrescue) najpierw są ukryci, potem wchodząc jednostką w obszar ujawniam je, a one idą do konkretnego miejsca, i chcę aby tam stali, ale nagle im się zmienia zdanie i zaczynają mnie atakować. Ktoś wie jak można uniknąć tego ataku?? Bardzo zależy mi na tym aby byli oni z ratunku, ale jeżeli nie ma innej możliwości niż zmiana koloru i dyplomacji to trudno.



I jeszcze jedno. Chce aby jednostka użyła przedmiotu, czytaj księgi zaklęć. Jeżeli się nie da to jaka jednostka używa zamrożenia, i jak można ją zmusić aby w danym momencie rzuciła ten czar na określony obszar?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Bohun dnia Czw 20:09, 22 Kwi 2010, w całości zmieniany 8 razy
Zobacz profil autora
Nigi
Straż Miejska


Dołączył: 06 Mar 2006
Posty: 417 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 62 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Internet

PostWysłany: Czw 23:38, 22 Kwi 2010 Powrót do góry

Trops napisał:
Problem wygląda tak. Jednostki(szpiedzy, ratunek, użyte @kingdomcanrescue) najpierw są ukryci, potem wchodząc jednostką w obszar ujawniam je, a one idą do konkretnego miejsca, i chcę aby tam stali, ale nagle im się zmienia zdanie i zaczynają mnie atakować. Ktoś wie jak można uniknąć tego ataku?? Bardzo zależy mi na tym aby byli oni z ratunku, ale jeżeli nie ma innej możliwości niż zmiana koloru i dyplomacji to trudno.


Jednostki należące do ratunku są neutralne i same z siebie nikogo nie zaatakują, więc podejrzewam, że albo zmieniasz im przynależność do innego królestwa regułą, albo zostają przechwyceni przez jednostki wrogiego królestwa. W pierwszym przypadku po prostu nie zmieniaj ich przynależności :) W drugim wyłącz królestwu, które je przechwytuje możliwość przejmowania jednostek (właśnie to wspomniane @kingdomcanrescue)

Trops napisał:
I jeszcze jedno. Chce aby jednostka użyła przedmiotu, czytaj księgi zaklęć.


Nie da się.

Trops napisał:
Jeżeli się nie da to jaka jednostka używa zamrożenia, i jak można ją zmusić aby w danym momencie rzuciła ten czar na określony obszar?


Zamrożenie jest zdolnością maga europejskiego. Zmusić go do rzucenia tego czaru również nie da się. Jedyne co możesz zrobić, to stworzyć specyficzną sytuację, w której mag sam z siebie (tzn kierowany standardowymi skryptami SI) rzuci ten czar.


Post został pochwalony 1 raz
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)