Forum Karczma "U Cesarza" Strona Główna  
 FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 Wszelkie problemy z regułami, edytorem itp. Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
Ethelion



Dołączył: 07 Sty 2010
Posty: 252 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 12 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 19:58, 02 Lut 2010 Powrót do góry

Mateusz3126 napisał:
No tak ale i tak tego nie zrozumiałem lepiej było by kroczek po kroczku od początku ja 1 raz zabieram się za coś takiego chociaż przeczytałem już wiele poradników ale i tak wszystko jest napisane dla mnie tak trudno ja bym chciał wszystko od początku z grafikami.A co do tego co mi napisałeś to te kontynuacje to dokładniej proszę i na zdjęciu widziałem zaznaczone "Yohimo" i czy to trzeba zaznaczć i po co?


To się zaznacza po to że to jest początek CAŁEJ KONWERSACJI. Nie wiem co jest niejasnego w moim rysunku ani w tym co napisałem więc nie mogę ci pomóc Sad


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Sarkaz



Dołączył: 04 Lis 2007
Posty: 592 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 28 razy
Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: Warszawa
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 20:15, 02 Lut 2010 Powrót do góry

No to zaczynajmy...
Konwersacja to wg. mnie najprostsza reguła, zaczynasz ją w ten sposób:
Image

Następnie ustawiasz "Konwersacja" -> Nowa i zaczynasz pierwszą konwersacje, oczywiście możesz ją jakoś nazwać, żeby Tobie było łatwiej np. "Rozmowa Mietka i Ferdka".
Potem "Fraza" i również "Nowa" i wtedy pojawia się całe sedno sprawy:
Image

1. Ogólne - tutaj ustawiasz jaka postać ma mówić, poprzez naciśniecie postaci i naciśnięcie "Ustaw"
Warunek: jest to w tym stylu jak warunek do reguły, czyli warunek jaki stawia się, aby fraza się, rozpoczęła.
Wynik: Jedyna zastosowanie jakie w nim widzę, to $zmienna=1, ale o zmiennej pisałem wyżej podleć parę stron do góry.
2. Tekst - chyba jasne, tu wpisujesz tekst.
Image
3. Ikona & Dźwięk - tutaj też prosta sprawa możesz dodać jakiś dźwięk, bądź ikonę postaci, pamiętaj ikona najlepiej jak ma 96x96, natomiast dźwięk jest w formacie Midi.
4. Kontynuacje - jest to tworzenie dialogu.
Tu masz zdjęcia jak to ma wyglądać.
Image

A jeżeli chcesz, aby gracz miał wybór konwersacji to robisz tak:
Pod Frazą 1 (na przykład) dodajesz 2 kontynuacje, czyli 2 frazy odpowiedzi, na tą pierwszą.
Image

To chyba wszystko Smile

Naciśnięcie "Fraza001" powoduje, że od tej frazy zacznie się cała konwersacja.
Image


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Sarkaz dnia Wto 21:31, 02 Lut 2010, w całości zmieniany 3 razy
Zobacz profil autora
Mateusz3126



Dołączył: 29 Sty 2010
Posty: 50 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Starogard Gdański
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 20:59, 02 Lut 2010 Powrót do góry

Zrobiłem wszystko tak jak ty mi napisałeś ale i tak mi to nie działa nie wiem dla czego i myślę że z tym się jeszcze pomęczę a o co chodzi z tym warunkiem?? co tam trzeba wpisać?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Davax



Dołączył: 04 Lis 2009
Posty: 104 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 21:11, 02 Lut 2010 Powrót do góry

Cytat:
Mashromallow napisał:
Jak zrobić, że jak jakaś jednostka np. wejdzie w dany obszar, zaatakuje coś itp. to np. umiera?

Ogólnie rzecz biorąc nie da się powiązać konkretnej jednostki znalezionej w warunku z jednostką, która ma być celem akcji.

Tym niemniej jeśli chodzi o regułę "gdy jednostka wejdzie w obszar, to ginie" to możesz spróbować zastosować tu pewną sztuczkę. Jako warunek ustaw standardowo - obiekt w obszarze, i ustaw docelowy obszar. Jako akcję wybierz "ustaw właściwości obiektu". Obiekt którykolwiek (ewentualnie z ograniczeniami do danego typu jednostki, gracza, itp), i wyrażenie wpisz następujące:
Kod:
$health = (($x <XMIN> XMAX) || ($y <YMIN> YMAX))*$health

Zamiast XMIN,XMAX,YMIN,YMAX wstaw współrzędne określające prostokąt (taki jak ustawiony w warunku). Współrzędne pola wskazywanego myszą są wyświetlane w prawym dolnym rogu okienka edytora. Aha, poza tym ewentualnie mógłbyś jako warunek do tej reguły wpisać 1 - też by działało tak samo, aczkolwiek niepotrzebnie wywoływałoby regułę dla każdej jednostki na mapie.




U mnie wogóle nie działa. Chciałem pokombinować i dodanie -1 do drugiego $health powoduje że zabiera 10k życia wszystkim "wytypowanym" jednostkąm. Fajnie się cały zamek rozwala w 0.1 sekunde Very Happy. Szkoda tylko że jest koniec gry Very Happy
Cytat:


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Davax dnia Wto 21:12, 02 Lut 2010, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
Nigi
Straż Miejska


Dołączył: 06 Mar 2006
Posty: 417 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 62 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Internet

PostWysłany: Wto 21:12, 02 Lut 2010 Powrót do góry

Nóż się w kieszeni otwiera...
[link widoczny dla zalogowanych]
Od wieków jest tu wszystko opisane, Z OBRAZKAMI.

P.S. jak znam życie, to pewnie utworzyłeś samą konwersację, a nie utworzyłeś reguły, która ją wywołuje....

Davax napisał:
U mnie wogóle nie działa. Chciałem pokombinować i dodanie -1 do drugiego $health powoduje że zabiera 10k życia wszystkim "wytypowanym" jednostkąm. Fajnie się cały zamek rozwala w 0.1 sekunde . Szkoda tylko że jest koniec gry


Napisz dokładnie co "pokombinowałeś" w tym wyrażeniu, bo inaczej to trudno zgadywać.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Nigi dnia Wto 21:16, 02 Lut 2010, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
Mateusz3126



Dołączył: 29 Sty 2010
Posty: 50 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Starogard Gdański
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 21:14, 02 Lut 2010 Powrót do góry

Tak tych reguł nie utorzyłem nie mam zielonego pojęcia jak się za to zabrać


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Nigi
Straż Miejska


Dołączył: 06 Mar 2006
Posty: 417 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 62 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Internet

PostWysłany: Wto 21:20, 02 Lut 2010 Powrót do góry

Ostatnie dwa zdania z rozdziału na temat tworzenia konwersacji, który przytoczyłem w poprzednim poście:
Cytat:
Po utworzeniu konwersacji w powyższy sposób, należy jeszcze [link widoczny dla zalogowanych], która określi kiedy konwersacja ma się pojawić podczas gry. Przykład takiej reguły jest zamieszczony [link widoczny dla zalogowanych].

Ogólny opis + przykład. Co jest w tym niezrozumiałe?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Sarkaz



Dołączył: 04 Lis 2007
Posty: 592 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 28 razy
Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: Warszawa
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 21:30, 02 Lut 2010 Powrót do góry

No dokładnie, aby była konwersacja należy ją wbić w regułę.
Ustawiasz regułę, warunek do reguły wpisujesz "1" i wtedy ona zaczyna się od początku gry, natomiast Akcja: "Konwersacja" i tam ustawiasz tą rozmowę i "Dodaj" do reguły.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Mateusz3126



Dołączył: 29 Sty 2010
Posty: 50 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Starogard Gdański
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 21:37, 02 Lut 2010 Powrót do góry

Dzięki wam wszystkim nareszcie mi się udało to działa zrobiłem pierwszy dialog.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Davax



Dołączył: 04 Lis 2009
Posty: 104 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 22:25, 02 Lut 2010 Powrót do góry

No jak normalnie nie chciał działać to:
1. Do znaków "<", ">" dodawałem znak równości "=" bo mój teren jest szerokości 1 pola
2. Zamiast || (lub) dałem && (i)
3. Nie warto opisywać Embarassed


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Mateusz3126



Dołączył: 29 Sty 2010
Posty: 50 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Starogard Gdański
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 22:35, 02 Lut 2010 Powrót do góry

Dobra to dialogi już potrafię to dalej:

Jak zrobić że dany wojownik ma na początku mapy iść do danego terenu i tak aby kamera cały czas patrzyła na niego.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Nigi
Straż Miejska


Dołączył: 06 Mar 2006
Posty: 417 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 62 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Internet

PostWysłany: Wto 22:52, 02 Lut 2010 Powrót do góry

Davax napisał:
No jak normalnie nie chciał działać to:
1. Do znaków "<", ">" dodawałem znak równości "=" bo mój teren jest szerokości 1 pola
2. Zamiast || (lub) dałem && (i)
3. Nie warto opisywać :oops:


Jeśli masz obszar szerokości jednego pola to zamiast dwóch warunków (większy/mniejszy) możesz wstawić po prostu równość, np $x==10, lub nierówność $x!=10 - w zależności od potrzeby.

Mateusz3126 napisał:
Jak zrobić że dany wojownik ma na początku mapy iść do danego terenu i tak aby kamera cały czas patrzyła na niego.


warunek do reguły: 1
akcje:
1. zablokuj widok (zablokuj na wojowniku, czas do odblokowania podaj w milisekundach lub pozostaw pole czasu puste i odblokuj ręcznie oddzielną regułą, gdy dojdzie na miejsce)
2. rozkaz dla obiektu (obiekt: wojownik, rozkaz: domyślny, ruch, ruch-atak lub co tam potrzebujesz, obszar: cel gdzie ma dojść)


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
marcoso84



Dołączył: 29 Sty 2010
Posty: 9 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 2:27, 03 Lut 2010 Powrót do góry

Mam taki problem:
Jestem w wiosce u sojusznika, np. pracuję tam dojarz:D podchodzę do niego i zaczynam go łupać.
Chcę, żeby grupa pilnująca tam straż zaczęła mnie też kosić.
Próbowałem już różnych metod ale jak do tej pory nic mi nie wychodziło.
Jak ktoś mógłby mi pomóc to byłbym wdzięczny.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Nigi
Straż Miejska


Dołączył: 06 Mar 2006
Posty: 417 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 62 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Internet

PostWysłany: Śro 8:37, 03 Lut 2010 Powrót do góry

warunek do reguły:
- wydarzenie "wyrażenie do obiektu" (obiekt: dojarz, wyrażenie: $health<$maxhealth)
akcja:
- zmień ustawienia dyplomacji (jeśli straż należy do oddzielnego królestwa, zmień ustawienia na wrogie)
alternatywnie:
- rozkaz dla obiektu (rozkaz ataku gracza dla straży)

Miej jednak na uwadze, że rozwiązanie sprawdza jedynie czy dojarz stracił życie, ale nie sprawdza co spowodowało stratę życia (tego nie da się zrobić), więc jeśli ktokolwiek inny zaatakuje dojarza efekt będzie taki sami. Możesz ewentualnie rozbudować warunek, by sprawdzać czy gracz atakuje i czy dojarz w tym czasie stracił życie (co i tak nie ochroni przed sytuacją, gdy gracz atakuje coś innego, a dojarz w tym czasie straci życie) - jak potrzebujesz tego typu rozwiązania to daj znać, to opiszę dokładniej jak to wykonać.


Post został pochwalony 1 raz
Zobacz profil autora
marcoso84



Dołączył: 29 Sty 2010
Posty: 9 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 12:29, 03 Lut 2010 Powrót do góry

To na razie mi wystarczy, dzięki wielkie.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)