Forum Karczma "U Cesarza" Strona Główna  
 FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 Wszelkie problemy z regułami, edytorem itp. Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
Sarkaz



Dołączył: 04 Lis 2007
Posty: 592 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 28 razy
Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: Warszawa
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 11:13, 26 Wrz 2009 Powrót do góry

kajto3 napisał:
spoko - spróbuję i w razie czego jeszcze się popytam...

coś mi nie idzie z ujawnianiem obiektów, a zrobiłem tak:

1 fraza - kogo chcesz zobaczyć?
2 szpiega! &zmienna == 1
3 maga! &zmienna == 2

1 akcja konwersacja
2 ujawnij obiekt - mag
3 ujawnij obiekt - szpieg

1 reguła konwersacja warunek 1
2 warunek &zmienna == 1 wynik ujawnij szpieg
2 warunek &zmienna == 2 wynik ujawnij mag

i coś mi się nie pokazują! o czymś zapomniałem?


Wszystko w miarę dobrze, lecz nie pisz "$zmienna=2", lecz nazwij np. $zmienna_(tu wpisz co chcesz)=1 np. $zmienna_bitwa=1

Kiedyś Nigi mi tłumaczył na czym polega zmiana w "=2" lecz zapomniałem xD Ale z tego co pamiętam to stawia wyżej ten wynik? Ale tylko tak mi się wydaje Razz
Aha i pamiętaj, że $zmienna==1 piszesz bez spacji.

kajto3 napisał:
jak przesuwać widok i żeby wieśniak (jednostka) szedł w tym samym czasie?
czyli sam idzie, nie da się nic robić a widok się przed nim odkrywa...


To tak:
Aby widok został zablokowany i szedł razem z twoją postacią ustawiasz:
1) Akcje: "Zablokuj Widok"
2) Ustaw czas ile ma to trwać... ( ja osobiście ustawiam na baardzo długi, bo i tak to wg. mnie nie jest ważne.)
3) Przejdź do zakładki obszar i ustaw "Obiekt" i tam ustaw tego wieśniaka.
4) Aby zakończyć zablokowanie widoku potrzebna ci akcja: "Odblokuj widok".

A co do zablokowania jednostki:

Aby gracz nie mógł biegać w czasie zablokowania widoku wieśniakiem po prostu ustaw akcje: "Zablokuj/odblokuj jednostkę"

no i to już na logikę w Ustaw postać( w twoim przypadki wieśniak) i przejdź do zakładki obok i jeżeli chcesz, żeby gracz nie mógł chodzić postacią "Zablokuj, a potem w następnej regule "To samo, ale zaznacz odblokuj Wink

Mam nadzieje, że pomogłem Smile


Post został pochwalony 1 raz
Zobacz profil autora
kajto3



Dołączył: 03 Sie 2009
Posty: 8 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: z Żywca
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 20:01, 26 Wrz 2009 Powrót do góry

ok wypróbuję jutro, może nawet dziś
jeszcze pytania:
czym się różni zmienna=1 od zmienna==1?

robiłem sobie planszę. były konwersacje, reguły, ale mało, bo dopiero zaczynałem. zapisałem - w opcjach było zaznaczone "dla jednego i wielu graczy" i asysta SI. otworzyłem, gdy wszystko już się włączyło (zanim pokazało planszę) zamknęło się. wróciłem do edytora, ustawiłem "kampania lub historia" zapisałem i zauważyłem że mój plik ma zero kb. otworzyłem ale wyskoczyło okienko - jakiś błąd itp. a edytor też mi zamknęło coś "wyślij raport o błędach", no wiecie od windowsa. więc mapa była już stracona...

i chciałbym wiedzieć dlaczego tak się dzieje? można jakoś temu zaradzić?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Sarkaz



Dołączył: 04 Lis 2007
Posty: 592 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 28 razy
Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: Warszawa
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 7:01, 27 Wrz 2009 Powrót do góry

$zmienna=1 ustawiasz w wyniku konwersacji, lub w wyrażeniach itp.
Natomiast $zmienna==1 musisz zawsze wpisać "Warunek do reguły".
A i pamiętaj, że jeżeli nazwałeś druga zmienną np. w wyniku $zmienna_bitwa=1.
To w Warunek do reguły" musi być $zmienna_bitwa==1.

Hm. co do tamtej mapki, tak została stracona skoro masz 0kb mi też tak się raz stało. Nie wiem czy można temu zaradzić.
A po za tym:
Opcja Asysta SI- wyłączaj ją wtedy gracz nie będzie mógł włączyć pomocy w twojej mapce.
"Dla jednego lub wielu graczy" - jak sama nazwa wskazuje... Ja radzę Ci ustawiaj "Kampania lub historia" wtedy gracz nie będzie w stanie zmienić niczego. Bo gdy ustawisz to gracz nie ma możliwości ustawić "Brak mgły" "eksplorację"...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
kajto3



Dołączył: 03 Sie 2009
Posty: 8 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: z Żywca
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 8:29, 27 Wrz 2009 Powrót do góry

hmm... coś mi nie wychodzi to blokowanie - napisz mi w jakiej kolejności te akcje dać...

i jak zrobić żebym nie mógł wygrać? czytałem coś o tych statusach ale napisz mi co dokładnie zaznaczyć


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Sarkaz



Dołączył: 04 Lis 2007
Posty: 592 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 28 razy
Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: Warszawa
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 10:29, 27 Wrz 2009 Powrót do góry

To tak: Co do blokowania jednostki i widoku:
Bierzesz akcje Zablokuj/odblokuj jednostkę i ustawiasz postać, która ma chodzić:
Image

Potem następną zakładkę i tam klikasz co chcesz zablokuj lub odblokuj.
Image

Teraz blokowanie widoku: (Akcja: Zablokuj widok)

Wybierasz tą akcje, a następnie ustawiasz (przynajmniej ja tak robię) dłuuugi czas:
Image

Następnie ustawianie osoby, która ma zostać w centrum uwagi:
[img]http://img38.imageshack.us/i/uo0002d.png/[/img]


Pytanie jak ustawić i w jakiej kolejności:

Tutaj ci opiszę w pierwszej regule czyli kiedy ma się zacząć blokowanie musisz wrzucić akcje: "Zablokuj jednostkę i Zablokuj widok"
W miejscu gdzie ma się zakończyć (ustawiasz obiekt w obszarze) i tam kolejna reguła i w niej "Odblokuj widok i jednostkę.

Następna sprawa co do statusów: Akcja "Zmień status gracza"
Aby nie wygrać: (a twoje królestwo to 1)
Image
Musisz zaznaczyć, żeby nie wygrał...

A jak zrobić, żeby gracz już mógł wygrać? To już analogicznie:
Image
W 2 regule ustawiasz "Zmień status gracza" i po prostu odznaczasz "Gracz nie może wygrać", oczywiście 2 regułę podstawiasz wydarzeniem ja dałem ci przykład "Obiekt zniszczony"

To chyba wszystko ;D

W razie innych pytań pisz na moje GG: Jest w moim profilu na forum.
A i jeszcze zauważyłem, że link do poradnika ma błąd :/
w takim razie ściągaj: [link widoczny dla zalogowanych]

Wg. mnie ten poradnik jest naprawdę dobry.


Post został pochwalony 1 raz

Ostatnio zmieniony przez Sarkaz dnia Nie 10:39, 27 Wrz 2009, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
Mashromallow



Dołączył: 26 Kwi 2009
Posty: 26 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: nie pamiętam ;/
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 18:52, 30 Lis 2009 Powrót do góry

Czy to musi być tak cholernie skomplikowane? Misję, którą da się przejść w 5 minut robi się ok. pół godziny. Ale dobra, nieważne.
To ja będę miał jeszcze jedno pytanie. Jak zrobić, że jak jakaś jednostka np. wejdzie w dany obszar, zaatakuje coś itp. to np. umiera? Bo jak zrobię warunek obiekt w obszarze i wybiorę np. piechur a akcję obiekt zniszczony to mi ginie jakikolwiek piechur a nie akurat ten co wszedł w ten obszar. Jak to zrobić? Proszę, pomóżcie.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Sarkaz



Dołączył: 04 Lis 2007
Posty: 592 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 28 razy
Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: Warszawa
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 19:00, 30 Lis 2009 Powrót do góry

Wszystko bardzo dobrze!
Jeżeli chcesz by ten dany piechur ginął to robisz tak:
Akcje: "Zniszcz Obiekt", Niżej masz "Ustaw" Zaznaczasz to i pokazuje Ci się taka duża pusta przestrzeń.
Potem klikasz na swojego piechura, który ma zginąć i bierzesz "Ustaw", które masz po prawo. Twój piechur powinien wskoczyć w tabelkę.
i to wszystko Very Happy
Jest opcja "Dla wszystkich i którykolwiek, tutaj nic nie musisz zmieniać.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Mashromallow



Dołączył: 26 Kwi 2009
Posty: 26 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: nie pamiętam ;/
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 21:12, 30 Lis 2009 Powrót do góry

No tak ale chodzi mi o to żeby KAŻDY piechur który tam wejdzie zginął, ten, którego wytworzę w koszarach też.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Sarkaz



Dołączył: 04 Lis 2007
Posty: 592 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 28 razy
Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: Warszawa
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 22:23, 30 Lis 2009 Powrót do góry

No to w takim razie:
Rozwijasz "Którykolwiek" na "Piechur (Europejczycy).
Gracz to, który tam gra.
I liczenie zostawiasz tak jak jest tylko dajesz "1", a nie pójdzie to po prostu zmień opcje liczenia (tak mi się wydaje).


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Sarkaz dnia Pon 22:23, 30 Lis 2009, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
Mashromallow



Dołączył: 26 Kwi 2009
Posty: 26 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: nie pamiętam ;/
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 22:30, 30 Lis 2009 Powrót do góry

no ale wydaje mi się że wtedy zginie którykolwiek piechur a nie akurat ten który wdepnął


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Nigi
Straż Miejska


Dołączył: 06 Mar 2006
Posty: 417 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 62 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Internet

PostWysłany: Pon 23:55, 30 Lis 2009 Powrót do góry

Sarkaz napisał:
Teraz blokowanie widoku: (Akcja: Zablokuj widok)

Wybierasz tą akcje, a następnie ustawiasz (przynajmniej ja tak robię) dłuuugi czas

Gwoli ścisłości muszę wspomnieć, że można też pole czasu pozostawić puste - wtedy zablokowanie widoku będzie trwało aż do czasu wywołania reguły odblokowującej.

Sarkaz napisał:
A i jeszcze zauważyłem, że link do poradnika ma błąd :/

Możesz podać o który link tobie chodzi? Aktualne linki do mojej instrukcji są tutaj i one działają poprawnie.

Mashromallow napisał:
Jak zrobić, że jak jakaś jednostka np. wejdzie w dany obszar, zaatakuje coś itp. to np. umiera?

Ogólnie rzecz biorąc nie da się powiązać konkretnej jednostki znalezionej w warunku z jednostką, która ma być celem akcji.

Tym niemniej jeśli chodzi o regułę "gdy jednostka wejdzie w obszar, to ginie" to możesz spróbować zastosować tu pewną sztuczkę. Jako warunek ustaw standardowo - obiekt w obszarze, i ustaw docelowy obszar. Jako akcję wybierz "ustaw właściwości obiektu". Obiekt którykolwiek (ewentualnie z ograniczeniami do danego typu jednostki, gracza, itp), i wyrażenie wpisz następujące:
Kod:
$health = (($x < XMIN) || ($x > XMAX) || ($y < YMIN) || ($y > YMAX))*$health

Zamiast XMIN,XMAX,YMIN,YMAX wstaw współrzędne określające prostokąt (taki jak ustawiony w warunku). Współrzędne pola wskazywanego myszą są wyświetlane w prawym dolnym rogu okienka edytora. Aha, poza tym ewentualnie mógłbyś jako warunek do tej reguły wpisać 1 - też by działało tak samo, aczkolwiek niepotrzebnie wywoływałoby regułę dla każdej jednostki na mapie.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Nigi dnia Pon 23:59, 30 Lis 2009, w całości zmieniany 4 razy
Zobacz profil autora
Mashromallow



Dołączył: 26 Kwi 2009
Posty: 26 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: nie pamiętam ;/
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 18:14, 12 Gru 2009 Powrót do góry

Dzięki O.o. Nie próbowałem, na razie nie potrzebuję ale mam zamiar zrobić mapkę z takim czymś. Jest to bardzo skomplikowane, skąd ty to wiesz?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Sarkaz



Dołączył: 04 Lis 2007
Posty: 592 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 28 razy
Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: Warszawa
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 18:18, 12 Gru 2009 Powrót do góry

Nigi napisał:
Sarkaz napisał:
Teraz blokowanie widoku: (Akcja: Zablokuj widok)

Wybierasz tą akcje, a następnie ustawiasz (przynajmniej ja tak robię) dłuuugi czas

Gwoli ścisłości muszę wspomnieć, że można też pole czasu pozostawić puste - wtedy zablokowanie widoku będzie trwało aż do czasu wywołania reguły odblokowującej.


O dobrze wiedzieć ;D

Nigi napisał:
Sarkaz napisał:
A i jeszcze zauważyłem, że link do poradnika ma błąd :/

Możesz podać o który link tobie chodzi? Aktualne linki do mojej instrukcji są tutaj i one działają poprawnie.


Link na stronie internetowej [link widoczny dla zalogowanych].


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Davax



Dołączył: 04 Lis 2009
Posty: 104 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 12:01, 29 Gru 2009 Powrót do góry

Witam.

Po przeczytaniu poradnika spodobała mi się jedna funkcja:
Kod:
@rnd(x,y) - wyznacza losowa liczbę z przedziału x do y

Chciałem ją zastosować żeby wylosowywała atak z jednej z 6 pozycji. Dodatkowo chciałem zrobić żeby z czasem ataki z tej samej pozycji były coraz silniejsze.

Obrazek pomoże w zrozumieniu:

Image

Każde P1-6 to jest pozycja, każdy prostokąt to atak na 1 pozycji przez określony czas. A czerwona linia to losowanie ataku. Próbowałem sam to zrobić ale mam problem z samym losowaniem czy to wogule jest możliwe?? Question


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Nigi
Straż Miejska


Dołączył: 06 Mar 2006
Posty: 417 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 62 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Internet

PostWysłany: Wto 13:23, 29 Gru 2009 Powrót do góry

Jak rozumiem odstępy pomiędzy kolejnymi atakami też mają być losowe? W takim razie musiałbyś utworzyć takie reguły:

=Reguła 1=
Warunek: ZegarAtaku<=0
Akcje:
1. Ustaw zegar
- nazwa akcji: ZegarAtaku
- czas: @rnd(60,600)*1000 (wartości zegara oznaczają minimalny i maksymalny przedział czasu jaki musi upłynąć pomiędzy kolejnymi atakami, w tym przypadku od 60 do 600 sekund)
- odliczanie zaznaczone
2. Wyrażenie
- wyrażenie: $pozycja = @rnd(1,6)
3. Zachowaj regułę

=Reguła 2=
Warunek: $pozycja==1
Akcje:
1. Wyrażenie
- wyrażenie: $pozycja=0; $numer_ataku1 = $numer_ataku1 + 1
2. <Jedna lub więcej reguł Utwórz obiekt, tworzących jednostki, które mają zaatakować> - istotne jest, aby w opcji Liczenie wpisać $numer_ataku1 lub jakiekolwiek inne wyrażenie zawierające tą zmienną (zmienna będzie się zwiększać o 1 z każdym kolejnym atakiem, więc w ten sposób kolejne ataki z tej samej pozycji będą mocniejsze)
3. <Ewentualne reguły Rozkaz dla obiektu, wydające utworzonym jednostkom rozkaz ataku>
4. Zachowaj regułę

Tak samo jak powyższą regułę, utwórz 5 kolejnych reguł obsługujących atak z pozostałych 5 pozycji (zamieniając oczywiście w warunku "1" na odpowiednią wartość, oraz analogicznie modyfikując "$numer_ataku1").


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Nigi dnia Wto 13:25, 29 Gru 2009, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)