Forum Karczma "U Cesarza" Strona Główna  
 FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 Nowa jakość w tzarze http://www.tzar.es/ - statystyki graczy Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
Li Mu Bai



Dołączył: 15 Cze 2008
Posty: 1725 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 159 razy
Ostrzeżeń: 3/3
Skąd: Wiatowice city
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 16:21, 30 Sty 2010 Powrót do góry

Gadałem dziś z SirEarendil z hiszpanii o ich systemie który wypracowali w tzarze:) >> [link widoczny dla zalogowanych] <<
zrobili swietną strone, na której dzięki programowi umieszczane są automatycznie staty i replaye z gier które dany gracz rozegrał. Dodatkowo jest liga gdzie każdy gracz posiada bogate statystyki i dzięki którym można stworzyć dobry ranking graczy. Do tego dzieki stornce sporo osób może ogladać repki i dowiadywac się jakie kto stosuje taktyki.

SirEarendil powiedzial że bybływ stanie przetłumaczyć to na angielski, a wtedy ktoś z polaków (my english is bad) mógłyby się zająć stworzeniem polskiej wersji tego systemu.

Oczywiście cały hiszpański system jest wiele łatwiejszy dzięki communicatorowi, na który również pasowałoby się przestawić.

Póki co powiedzialem Sirowi żeby skontaktował się z gaarą, ale jeśli ktoś ma dosyc czasu i wiedzy zeby się tym zająć to byłoby bardzo miłoSmile
Może nawet zacny Nigi pokusi się o pomoc:)Razz


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Li Mu Bai



Dołączył: 15 Cze 2008
Posty: 1725 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 159 razy
Ostrzeżeń: 3/3
Skąd: Wiatowice city
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 14:59, 28 Lut 2011 Powrót do góry

Jak wiadomo hiszpański system jest trochę lichy i premiuje dłuższe gry praktycznie bez względu na wynik, wiec postanowiłem stworzyć na nowo formułę do statów.
W zasadzie mam 3 formuły, z których rzecz jasna należy wybrać jedna ewentualnie zmodyfikować.

K'woli wstępu mała legenda:
L-liczba graczy
PKT- ilość punktów
UK- unit killed
UL - unit lost
GM SM WC FG - staty ekonomiczne
F - składowa militarna
E - składowa ekonomiczna
przedrostek 'A' oznacza dla danych statów sumę wszystkich graczy

Wszystkie formuły maja podobną budowę, różnią się tylko występującymi w nich funkcjami. Postać ogólna:
W=2*F+G

Poszczególne składowe cząstkowe też są takie same:
F1=L*PKT/APKT
F2=L*UK/AUK
F3=(100+UK)/(100+UL)

EG=L*GM/AGM
ES=L*SM/ASM
EW-L*WC/AWC
EF=L*FG/AFG

Pierwsza foruła (prosta)
W1=F1 +F2 +F3^(1,5)
G1=2*EG +0,5*ES + EW EF

Druga formuła (logarytmiczna przesunięta)
W2= LOG(1+F1) + LOG(1+F2) + LOG(1+F3^3)
G2=2*LOG(1+EG) +0,5*LOG(1+ES) + LOG(1+EW) + LOG(1+EF)

Trzecia formuła (logarytmiczna prosta)
W3=LOG(F1*F2*(F3^3)) // dodawanie logarytmów można zamienić na mnożenie
G3=2*LOG(EG) +0.5*LOG(ES) +LOG(EW) + LOG(EF)

Jak to wygląda w praktyce?
Image


Image


Image

Każda formuła ma swój charakterystyczny punkt który osiąga gdy wszystkie składowe równają się 1. Dla pierwszej jest to 10,5. Dla drugiej ok 3. dla trzeciej 0. Pierwsza preferuje gry gdzie gracz osiąga znakomite staty i różnica miedzy bardzo dobrym wynikiem a dobrym jest znacząca, nieporównywalnie większa niż dobry - średni -słaby. W drugiej formułę wszystko jest wygładzone. Ciężko zdobyć współczynnik wyższy niż 6 i niższy niż 2, różnice miedzy znakomitymi wynikami a dobrymi są również mniejsze niż to miało miejsce w pierwszej formule, a przy tym nie obrywa się za bardzo za to ze od czasu do czasu zdarzy się zła gra. Trzecia formuła jest najbardziej bezwzględna dla graczy ze słabymi statami, więc nawet jeśli miałaby zostać należałoby i tak dokonać przesunięcia o przynajmnie 0,1.


Post został pochwalony 2 razy

Ostatnio zmieniony przez Li Mu Bai dnia Sob 16:57, 02 Kwi 2011, w całości zmieniany 4 razy
Zobacz profil autora
gaara
Naczelnik


Dołączył: 03 Mar 2008
Posty: 1208 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 85 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Arabian Desert Krk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 10:18, 01 Mar 2011 Powrót do góry

Muszę się w to dokładniej wczytać, ale na pierwszy rzut oka wygląda niegłupio. Też mi nie leży hiszpański system, bo muszę wydłużać sztucznie gry, żeby poprawiać rank.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Kosetka
Naczelnik


Dołączył: 06 Gru 2008
Posty: 719 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 99 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Radom
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 10:34, 01 Kwi 2011 Powrót do góry

Minal juz miesiac od opracowania przez Li nowych formul, wiec wszyscy pewnie przemysleli, ktora najbardziej im odpowiada.
Proponuje zrobic glosowanie.

Jesli o mnie chodzi to glosowalbym na pierwszą formule.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
gaara
Naczelnik


Dołączył: 03 Mar 2008
Posty: 1208 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 85 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Arabian Desert Krk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 11:21, 01 Kwi 2011 Powrót do góry

Może przed głosowaniem Li przybliżyłby nieco każdą z formuł. Kilka zdań opisu, zaznaczenie różnic między formułami, tak żeby nikt nie czuł się skołowany i mógł dokonać świadomego wyboru. Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Kosetka
Naczelnik


Dołączył: 06 Gru 2008
Posty: 719 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 99 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Radom
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 12:06, 01 Kwi 2011 Powrót do góry

Ślepyś Gaara Very Happy

Li Mu Bai napisał:

Każda formuła ma swój charakterystyczny punkt który osiąga gdy wszystkie składowe równają się 1. Dla pierwszej jest to 10,5. Dla drugiej ok 3. dla trzeciej 0. Pierwsza preferuje gry gdzie gracz osiąga znakomite staty i różnica miedzy bardzo dobrym wynikiem a dobrym jest znacząca, nieporównywalnie większa niż dobry - średni -słaby. W drugiej formułę wszystko jest wygładzone. Ciężko zdobyć współczynnik wyższy niż 6 i niższy niż 2, różnice miedzy znakomitymi wynikami a dobrymi są również mniejsze niż to miało miejsce w pierwszej formule, a przy tym nie obrywa się za bardzo za to ze od czasu do czasu zdarzy się zła gra. Trzecia formuła jest najbardziej bezwzględna dla graczy ze słabymi statami, więc nawet jeśli miałaby zostać należałoby i tak dokonać przesunięcia o przynajmnie 0,1.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
gaara
Naczelnik


Dołączył: 03 Mar 2008
Posty: 1208 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 85 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Arabian Desert Krk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 12:11, 01 Kwi 2011 Powrót do góry

Coś więcej od tego Razz


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Linteo



Dołączył: 02 Gru 2009
Posty: 94 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 15 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 17:46, 01 Kwi 2011 Powrót do góry

Ja wybrałbym druga formułe gdyz czasem jak gra nie pójdzie nic wielkiego sie nie stanie z naszymi pkt


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Li Mu Bai



Dołączył: 15 Cze 2008
Posty: 1725 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 159 razy
Ostrzeżeń: 3/3
Skąd: Wiatowice city
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 16:59, 02 Kwi 2011 Powrót do góry

Ja również obralbym raczej drugą formułe. Przypomina ona troche klasyfikacje szkolną słaba gra=2; przeciętna gra=3; dobra gra=4; bardzo dobra=5; zacna=6


Odnośnie samej formuły, chciałbym odrazu wyeliminować kilka 'nieczystych zagrywek' które moga powstać. do punktów wyjściowych będa:
-dodawane 4pkt za każde 5000 demege zadanego
-odejnowane 3pkt za każdy zniszczony budynek (wypadkowo za zniszczenie budynku dostanie sie 2pkt-tak jak za jednostke)
-odejmowany jeden punkt za każdy stracony budynek (murkowanie ma swoją cene)

Ponadto gracze których wywaliło w pierwszych minutach gry nie będa brani w ogóle pod uwage. Jak to będzie sprawdzane? Jeśli średnia suma damge inficted, damage taken i statysyk ekonomicznych będzie mniejsza niż 3000/minute to taka osoba nię będzia brana pod uwage przy liczeniu współczynnika. Po za tym na wzór hiszpańki zaliczane partidy powinny być od średniej 1200 lub 1500 na gracza.

Edit:

Chciałem dopisać że w poscie o formule popełniłem gafe. zamiast 'F=2*W+G' powinno być 'W=2*F+G'


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Li Mu Bai dnia Wto 18:57, 05 Kwi 2011, w całości zmieniany 3 razy
Zobacz profil autora
Kosetka
Naczelnik


Dołączył: 06 Gru 2008
Posty: 719 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 99 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Radom
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 17:56, 05 Kwi 2011 Powrót do góry

Moze teraz ja jestem ślepy, ale chcialbym wiedziec jak wyglada formula na klasyfikacje gry. Chodzi mi o hiszpanskie IG [link widoczny dla zalogowanych]

licząc ze wzoru:

IG=W2+G2/2
czyli korzystając z drugiej formuly przykladowe wyniki wygladaja tak:
[link widoczny dla zalogowanych]
Narazie bez tych uwag
Cytat:
Odnośnie samej formuły, chciałbym odrazu wyeliminować kilka 'nieczystych zagrywek' które moga powstać. do punktów wyjściowych będa:
-dodawane 3pkt za każde 5000 damege zadanego
-odejnowane 3pkt za każdy zniszczony budynek (wypadkowo za zniszczenie budynku dostanie sie 2pkt-tak jak za jednostke)
-odejmowany jeden punkt za każdy stracony budynek (murkowanie ma swoją cene)


Post został pochwalony 1 raz
Zobacz profil autora
Đrain
Naczelnik


Dołączył: 03 Paź 2010
Posty: 895 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 32 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Asgard
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 18:24, 05 Kwi 2011 Powrót do góry

Cytat:
-dodawane 3pkt za każde 5000 damege zadanego


Li a nie czasami demage? Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Li Mu Bai



Dołączył: 15 Cze 2008
Posty: 1725 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 159 razy
Ostrzeżeń: 3/3
Skąd: Wiatowice city
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 19:10, 05 Kwi 2011 Powrót do góry

IG hiszpańskie:



IndiceGlobal =(((LOG(Puntos Partida)-LOG(1000))/(LOG(6000)-LOG(1000)))*0.5)+(((LOG(Oro Conseguido)-LOG(10000))/(LOG(80000)-LOG(10000)))*0.2)+(((LOG(Piedra Conseguida)-LOG(10000))/(LOG(40000)-LOG(10000)))*0.05)+(((LOG(Madera Conseguida)-LOG(10000))/(LOG(80000)-LOG(10000)))*0.10)+(((LOG(Comida Conseguida)-LOG(40000))/(LOG(300000)-LOG(40000)))*0.15);

Jak ktoś zna matme to zrozumie, ale i tak troche tam za dużo pieprzenia im dłuzej sie grało tym lepiej.

Póki co proponuje zaliczać gre do klasyfikowanych od średniej 1200pkt.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Hadzik



Dołączył: 28 Lip 2007
Posty: 314 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Korfantów
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 14:27, 02 Lis 2012 Powrót do góry

i jak to Wam idze ?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Kosetka
Naczelnik


Dołączył: 06 Gru 2008
Posty: 719 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 99 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Radom
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 14:47, 02 Lis 2012 Powrót do góry

jutro skoncze


Post został pochwalony 1 raz
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)