Forum Karczma "U Cesarza" Strona Główna  
 FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 Dyskusja na temat zasad - TEMAT GŁÓWNY zobacz 1 post Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
Kamil Kania



Dołączył: 04 Maj 2006
Posty: 1048 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 39 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Z dalekiego Południa
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 19:40, 13 Gru 2008 Powrót do góry

Ardwin napisał:

...takie ktore bada sie 20-30min i daje azjacie z jednego pola 30 zarcia...
zeby to nie byla pusta gadka na forum jest gdzies replay gdy ja sredni arab mam ponad 2x wiecej zarcia od Theriona ktory mial optymalna liczbe pol i mial baze prawie do konca gry...


Mam nadzieję, że wziąłeś pod uwagę, że nawet więcej niż 1/3 żarcia u euro, które zbierze przez całą grę idzie na krowy, tak więc można je odjąć od całkowitej uzyskanej puli Smile
Natomiast zyski z pól azji nie są okupione jakimiś dodatkowymi stratami.

Co do reszty rzeczy, które wymieniłeś to również uważam, że pewne zmiany są potrzebne Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Hudy
Naczelnik


Dołączył: 28 Sie 2008
Posty: 1398 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 63 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wejherowa
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 20:32, 13 Gru 2008 Powrót do góry

ja sie zgadzam na atak od 13:30 - czy jak wy tam proponujecie Wink Zgadzam się dlatego, ze podcza bitew gospodarke nie daje rady utrzymac dobrze tzn późno stawiam GK itd a tak to 2 gildie odrazu mam postawione o ile sie nie myle ostatnie 2 partie co tak grałem w 10 minucie juz miałem gildie i spore ilosci zapasów surki + sporo woja dlatego jak dla mnie zasada o zmianie czasu na minute szybciej jest jak najbardziej dobra ze wzgledu na to iz jest korzstna haha


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Virtual



Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 250 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 15 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 22:18, 13 Gru 2008 Powrót do góry

Z krowami euro nie jest tak pięknie. W późniejszej fazie gry b często zapomina się zabijać krowy, a potem budować. Do tego trudno wymierzyć ile wybudować następnych, może okazać się za mało, albo za dużo. I ogólnie jest to czasochłonne, szczególnie jak trzeba to robić w sercu bitwy, bo wtedy food jest najbardziej potrzebny. A taki Azjata walnie se pola i potem ma je głęboko gdzieś.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Ardwin



Dołączył: 30 Kwi 2008
Posty: 936 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 42 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Białystok

PostWysłany: Sob 22:32, 13 Gru 2008 Powrót do góry

typowo smieszny "argument"

azjata gra na wiekszej liczbie barakow wiec i tak ma wiecej klikania...
na poczatku ustawialem budzik zeby zabijac krowy co 3min...teraz to robie odruchowo...skutek tego ,ze mialem w pewnej grze ponad 2x wiecej zarcia niz drugi euro...w dodatku ciagly limit z koszar, heros + magowie Laughing
aha i wbrew wielu opiniom to nie byla wielka filozofia...poprostu 10-15 farm mam caly czas zapchane po max 2-3 krowy i systematycznie ubijam

2-3 tyg zajelo mi opanowania tej sztuki a wy nie mozecie po kilku latach/miesiacach? dajcie spokoj...

co z tego ,ze azjata ma ciagly doplyw zarcia? skoro pozniej nie moze przelamac nikogo na krowy ;e chyba ,ze wybitnie zagra wojskiem i/lub trafi na eurosa w otawrtym polu

juz nie mowiac o odbudowie ktora zabiera x min oraz tony drewna...i nie mal przy kazdym ataku zablaka sie kilka jednostek ktore czesto maja status herosa po takiej akcji...nie mowiac ,ze to zajmuje oblrzymia pow ;e
na krowach sa takie warianty jak pojscie w rush lub eko...azjata ma caly czas to samo...i jego start zalezy w duzej mierze od zalesienia na poczatku...

ta sa chyba prawdziwe argumenty a nie czyjes lenistwo

Kamil podalbym kilka wykresow i przykladow...ale mam nadzieje ,ze pograsz troche azja i sam sie przekonasz jak to jest w pozniejszym etapie Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Blademan



Dołączył: 14 Lip 2007
Posty: 553 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 37 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: BIESZCZADERY
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 23:35, 13 Gru 2008 Powrót do góry

Ardwin napisał:
azjata gra na wiekszej liczbie barakow wiec i tak ma wiecej klikania...


Arab gra na NAJwiększej liczbie baraków 30 to podstawa a Azją wystarczy 16-20 zrobic.

Ardwin napisał:
2-3 tyg zajelo mi opanowania tej sztuki a wy nie mozecie po kilku latach/miesiacach? dajcie spokoj...

Mi ok. miesiąca a Ci co powyżej pisali o krówkach też je dobrze zabijają więc nie wiem w czym mają problem może im sie nie chce:D?

A co do Azji to w późniejszym etapie ma całkiem sporo pożywki o ile cały czas nie wynajmnuje woja z gospód jak sie tak poczeka chwile na bitwe to sie uzbiera 20k zanim wojo dojdzie to już będzie 30k. W Bitwie zejdzie do 5k i albo sie wygrywa albo trzeba bedzie wycofac łuki (12-13 lvl:D) zrobic nową armie poczekac aż znowu sie pożywka zrobi i z taką armią herosów kolejna bitwa wygrana na 90% więc Azja w późniejszej fazie nie jest taka najgorsza. Chyba , że przyjdzie sie dośc długo bronic to wtedy padnie się bo pożywki zabraknie a euros/arab zabije krówki i nas dobije. Więc bez odpowiedniej ilości balist długo się nie pobronimy:P Hudy może jakieś kursy zacznie robic pt. "Z kąd brac tyle drewna na balisty;)"


PS.
Virtuall napisał:
A taki Azjata walnie se pola i potem ma je głęboko gdzieś.
Widac , że nie grasz Azją Razz


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Blademan dnia Sob 23:37, 13 Gru 2008, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
Rekty



Dołączył: 01 Mar 2008
Posty: 931 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 109 razy
Ostrzeżeń: 2/3
Skąd: Tomaszów Mazowiecki
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 3:47, 14 Gru 2008 Powrót do góry

hmmm, hmmm....

moze jak to gara wspomnial na hamaku, lepiej by bylo opoznic produkcje rykow i czas trwania robienia tego, ze sa oni dostepni ( jak to sie nazywa, nie pamietam ,te badanie w kuzni ) podniesc im czas o kilka sekund zeby dluzej sie produkowaly.

ale i tak zawsze znajdzie sie cos nietak, na 1.12 azja byla za mocna to fakt, kazdka nacja nie dawalo sie im rady, a na 1.13 postawione na jazde i rycerzy, a azjata nie ma czegos takiego jak piki. samuraj powinien miec wieeeeksza premie do konnicy, zeby choc troche dorownal pikom.

czas ataku powinien nastapewac jak zawsze to bylo nim se ubzduraliscie 12 minute na 13:30 !

tak azja zrobi pola i ma gleboko gdzies < zagraj prosze azja i sie przekonasz.

jak ardwin napisal a zna dobrze azjatow ich odbudowa zajmuje duuzo czasu, chyba ze sojusznicy dadza nam 5 k drewna.
ja azja gram 4 pola x 8 wieskow... i pola przy zamku 2x po 10, jak gra jest ciagle na etapie walk to mam przerabane jesli chodzi o zywnosc. 52 wieskow a nawet i wiecej jak dodam nastepne pola idzie na zywnosc, a co z drewnem ? ok 25 do drewna... a zatem ucieka mi 75- i wiecej limitu...
a ile pola miejsca zajmuja ? miasta azjatow sa najwiekszymi na mapach. ttylko nie piszcie mi ze azja ma cos takiego jak 300/300. ten im max limit porownuje do araba i ojro jakby 300 = 210. dla dobrego araba azjata to pikus, bulka z maslem.

najgorsze jest o czym protestowalem oslabienia rydwano, masowka rydwanow wyszkolonym ma problemy z 15 pikami i watacha strzelcow, zalosne, padaja jak mieso, jak roniny w starciu z ryckami.

tak cofaj luki konne lecz je i wysylaj w boj, jakos nie widze, zebys blady to stosowal... rownie dobrze mozna powiedizec niech ojro robi to samo ze strzelcami... armia hereo ojro na amie hereo azje... juz wole nacisnaj shift i delete niz dac sie im zabic w takiej haniebnej walce zeby ojro znow mialo swoj sukces.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Rekty dnia Nie 3:51, 14 Gru 2008, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
Li Mu Bai



Dołączył: 15 Cze 2008
Posty: 1725 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 159 razy
Ostrzeżeń: 3/3
Skąd: Wiatowice city
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 10:06, 14 Gru 2008 Powrót do góry

Dalej się pytam dlaczego akurat 13:30? Czy to st aż tak optymalny próg ataku? gdy teraz powiedziałem koledze o progu ataku, że ma być 13:30 to wybuchł śmiechem. W sumie mu się nie dziwie. Potem napisze dokładnie na temat szans każdej z nacji. uważam że nowa poprawka jest zbyteczna. rycerze to panowie pierwszego ataku, a potem tracą na znaczeniu przez brak ochrony przed strzałami. Azja nie ma szans z euro? kiedy obie nacje mają złoto to nacje mają równe szanse. ale azji szybciej kończy się złoto więc euro zyskuje przewagę bo euro mając zajebisty handel miażdży azjate który ma dość liche mięso. jadąc na samych rydwanach nic się azją nie osiągnie. Lepiej włożyć w limit 50 roninów tylko ważne żeby byli po treningu wtedy taka mieszanka choć mniej mobilna ma większą siłę rażenia. Według mnie optymalne byłoby 14:00 kiedy każda nacja ma już optymalną siłę rażenia aby rushe odeprzeć. Nic nie mam przeciwko 13:00 aczkolwiek wkurza mnie 13:30 przez absurd ów zasady.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Li Mu Bai dnia Nie 10:08, 14 Gru 2008, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
Kamil Kania



Dołączył: 04 Maj 2006
Posty: 1048 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 39 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Z dalekiego Południa
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 11:13, 14 Gru 2008 Powrót do góry

Ardwin, logicznym jest, że pola nigdy nie dorównają krowom i jakoś trzeba to przyjąć do wiadomości, zwłaszcza, że większa część jednostek azjatyckich w patchach została potaniona.
Co do ilości żarcia, wcale nie jest go aż tak mało, gdyby zrobić 60 pól to myślę, że nawet oscylowało by to w granicach zysku euro z krów, w początkowych fazach gry.
Jednak weź pod uwagę, że jeżeli euro zrobi sobie ponad 50 krów to oznacza tylko to, że nie ma aż takiego zapotrzebowania na żarcie, bo dajemy mu czas na wytchnienie. Dlatego, jeśli pozwoli się euro zrobić zapasy to oczywiste, że możemy mieć problemy.
Natomiast śmieszny jest twój argument dotyczący koszar, bo właśnie powinno być ich jak najwięcej by nie tracić dodatkowych surowców na najemnikach, bo może nie wiesz, ale płaci się za ich wynajęcie dużo dużo więcej niż za zwykłe wyprodukowanie w koszarach, dlatego, aby azja nie miała problemu z żarciem powinna mieć jak najwięcej koszar.
Co do odbudowy to faktycznie jest dłuższa i kosztowniejsza, ale jak już wspomniałem pola nie mogą równać się krowom. Natomiast co do obszaru i kosztu pól, to chyba po to jest zasada mówiąca o zakazie ataku na farmy? Jest to jedyny trafny argument, który podtrzymuje byt tej zasady Smile

I tak BTW odsyłam do statystyk:
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

Ja widzę, że różnica w zdobytym żarciu nie jest kolosalna, odliczając od zysku każdego euro 1/3 żarcia na krowy Smile


Post został pochwalony 1 raz

Ostatnio zmieniony przez Kamil Kania dnia Nie 11:20, 14 Gru 2008, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
Li Mu Bai



Dołączył: 15 Cze 2008
Posty: 1725 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 159 razy
Ostrzeżeń: 3/3
Skąd: Wiatowice city
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 12:26, 14 Gru 2008 Powrót do góry

opracowałem pare statystyk odnośnie ilości zgromadzonego jedzenia przez azje i euro/araba odpowiednio w 12 13 i 14 minucie. Staty wziete z wojen nacji gdzi gra śmietanka tzarowego społeczeństwa^^
12 minuta azja
8676
9048
8004
9960
9372
10008
8532
8316

12 minuta krowy^^
25370
26380
31540
25272
28094
29382
22850
26619


13 minuta azja
11340
12432
10932
13068
12684
13056
11412
11220

13 minuta krowy
36114
34262
34210
26703
33464
30932
27546
32499


14 minuta azja
13980
15768
14100
16428
15612
16056
14412
14388

14 minuta krowy
46044
38108
53172
35599
41856
32532
38226
48007

Warto rówież dodać że na starcie posiadamy 1500 jadła. Azja wydaje około 4k żarcia na wieśniaków i 2k na koszary, stajnie, kuznie i gospody.
tak więc zostaje w 12 minucie przeciętnie 4k żarcia które może wydać na samki znaczy w 12 minuci maxymalna ilość samków = 40 choć i tak taka ilośc graniczy raczej z cudem. w minucie 13 dochodzi srednio 3 k zarcia znaczy 30 samków doliczając trening który jest szybszy niż u euro wychodzi że otrzmymujemy armie zdolną do odparcia rushu rycerzy. anologicznie w 14 minucie mamy ponad 100 samków. możemy oczywiście wrzucić w to troche łuków konnych przez co otrzymamy sporą aremke. Sytuacja w grze na krowy jest troche inna szczególnie przez to iż nie sposób obliczyć ile możemy przeznaczyć na armie. Gaara zaprezetował iż w 12 minucie posiadanie 70 rycerzy moze sie obyć bez uszczerbku na eko. rycerz 1 vs 1 kładzie samka.

Euro ma wytrenowany limit 250 zazwyczaj koło 20-25 minuty azja może mieć 300 w 17-19. Euro/arab daje do eko przeciętnie 50-70 wieśków zaś azja 110-130. Tak więc w zasadzie azja ma mniej woja. Euro/arab daje do żarcia 15-25 wieśków, azja 50-60, czyli 30 wiecej. czemu więc azja ma tyle wiesków? przez drzewo które jest potrzebne do pól a potem jest gromadzone w dużych ilościach co pozwala azjacie ma bardzo szybki trning i produkcje balist. Tak wiec mnie można mówić że azja ma słabsze eko bo euro/arab nigdy nie ma tyle drewna co azja.

Zmiany patchowe sa niepotrzebne. Jedynie należy przesunąć próg ataku. Pytanie brzmi 13:00 czy 14:00?? Ja jestm za 14.


Post został pochwalony 2 razy
Zobacz profil autora
Ardwin



Dołączył: 30 Kwi 2008
Posty: 936 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 42 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Białystok

PostWysłany: Nie 13:01, 14 Gru 2008 Powrót do góry

tylko zauwaz ,ze w kazdej chwili mozna wyjac owe zarcie z krow...troche to zajmie ale przeciez od razu wszystkiego wydac sie nie da...
po za tym jak sam napisales nie ma co porownywac pol i krow...gralem arabami na tyle ,ze odczulem potezna roznice w foodzie w poszczegolnych minutach...dla tego trzeba to chociaz troche wyrownac
jest krociutki moment gdzie azja dominuje i wtedy z niego sie korzysta ^^

wspominales ,ze azja musi caly czas atakowac by nie dac wytchnienia...ale te ataki na euro wygladaja blado gdzie ten barakami i gospodami otoczyl strzelcow, balisty a my musimy walczyc z miechem lub ryckami...w takim ataku mamy o wiele wieksze straty(co oczywiste bo obronca ma lepiej) i tylko poglebia przewage w foodzie...na otwartym polu to co innego...ale euro raczej nie gustuje w takich walkach ^^

odnosnie gospod...nie zauwazylme zeby dobry arab czy euro jechal na barakach dluzej niz 20min...wtedy ma tyle zarcia a arab pewnego zlota ,ze wsytarcza mu gospody do konca gry...a jednostki z niewielkiej liczby koszar tworzy elitarne typu strzelec, jazda

aha i jakie jednostki potanialy? ze shaolinu...a na nim malo kto gra...samuraj trzon armi ten sam a euro dostalo tanie wekiery, arab premie na nie...no tak potaniala ciezka jazda...szkoda ,ze teraz ma 1pkt wiecej od rycka w obronie i ataku + 20 hp ktore rownowazy kultura...a i ten drugi jest o wiele tanszy i szybszy... a tak ma jeszcze premie na janczara ktory taki atak ma na wszystkich jednostkach ;p
o rydwanie wystarczajaco napisalem wyrzej

wiecie jaki sekret armi azjatow? sun tsu nic wiecej...

od wczoraj miales gra azjatami...wiec prosze Cie nastepnego posta napisz chociaz po tyg praktyki ^^


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Ardwin dnia Nie 13:03, 14 Gru 2008, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
Li Mu Bai



Dołączył: 15 Cze 2008
Posty: 1725 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 159 razy
Ostrzeżeń: 3/3
Skąd: Wiatowice city
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 15:33, 14 Gru 2008 Powrót do góry

Azja ma mniej jedzenia ale nie na tym gra polega aby kazda nacja miała to samo eko. System ekonomiczny kazdej nacji różni sie wielce. Tak samo wtajemniczeni wiedzą iż inaczej robi sie eko euro a inaczej arabem. .Po za tym jesli euro/arab po 20 minucie nie zabija krów to potem ma mniej jedzenia niż azja.

Gram azją dość często ostatnio i prosze nie zarzucaj mi niekompetencji Adrwinie. Ma ona kilka możliwości rozgrywek przeciw euro. Gra na shaolin bierze mase złota ale dalej opłaca sie bo azja traci mniej jednostek. Za po GK + GW daje olbrzymią siłe rażenia wytrenowanego aczkolwiek kosztownego limitu. i w tym azja może upatrywać swą szanse. w przełamaniu wroga mimo jego olbrzymich zapasów jedzenia. nigdzie nie pisałem że azja musi bezprzerwy atakować, aczkolwiek faktem jest że jak sie skończy złoto (a dzieje się to w ów nacji o wiele szybciej niż w pozostałych) to azja ma spore problemy. Czy rydwan jest za słaby? uważam że tak, ale nie widziałem do tej pory aby ktoś robił mieszanki rydwanów z roninami.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Ardwin



Dołączył: 30 Kwi 2008
Posty: 936 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 42 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Białystok

PostWysłany: Nie 20:18, 14 Gru 2008 Powrót do góry

wczesniejszy post byl do Kamila...teraz czas na Ciebie ^^

Twoje statystki sa jeszcze bardziej porazajace niz myslalem...
na krowach ma sie 3x wiecej zarcia wiec jesli nawet idac tokiem rozumowanie Kamila to nadal jest dwukrotna przewaga !

naprawde nie wielu azjatow potrafi nie miec nadwyzek zapasow drewna czy fooda(mi co 5 start sie udaje z ktorego jestem dumny), duzo tez zalezy od startowej pozycji i ogolnej koncetracji...
wiec takie czysto teoretyczne rozwazania mozna sobie wsadzic w... miedzy bajki Wink

Cytat:
Euro ma wytrenowany limit 250 zazwyczaj koło 20-25 minuty azja może mieć 300 w 17-19.


skad taki pomysl? ;e
euro na krowach ma wiecej zarcia ale pozniejszy o wiele limit? ;o

Cytat:

Euro/arab daje do eko przeciętnie 50-70 wieśków zaś azja 110-130. Tak więc w zasadzie azja ma mniej woja. Euro/arab daje do żarcia 15-25 wieśków, azja 50-60, czyli 30 wiecej. czemu więc azja ma tyle wiesków? przez drzewo które jest potrzebne do pól a potem jest gromadzone w dużych ilościach co pozwala azjacie ma bardzo szybki trning i produkcje balist. Tak wiec mnie można mówić że azja ma słabsze eko bo euro/arab nigdy nie ma tyle drewna co azja.


falsz falsz jeszcze raz falsz...massowa liczba wieskow do drewna jest potrzebna gdy stawiamy pola...pozniej azjaci przerzucaja czesc drwali do kopalni i pol...inaczej caly czas produkujac wieskow milibysmy wiecej chlopow niz wojska...nawet gra to pokazuje...bo rzadko ktory azjata ma wiecej niz 4 balisty a taki Hudy(euro) sami wiecie....

Cytat:


Za po GK + GW daje olbrzymią siłe rażenia wytrenowanego aczkolwiek kosztownego limitu. i w tym azja może upatrywać swą szanse. w przełamaniu wroga mimo jego olbrzymich zapasów jedzenia. nigdzie nie pisałem że azja musi bezprzerwy atakować, aczkolwiek faktem jest że jak sie skończy złoto (a dzieje się to w ów nacji o wiele szybciej niż w pozostałych) to azja ma spore problemy. Czy rydwan jest za słaby? uważam że tak, ale nie widziałem do tej pory aby ktoś robił mieszanki rydwanów z roninami.


gralem z miesiac temu na GK i GW...nie ma wielkich rewelacji...te 50 jednostek mniej ogranicza nas tylko do pierwszych walk...a wyrobic sie z treningiem i multum badan przed 13-14 jest "dosc" trudno


dobra ta gadka zbacza juz na inny plan niz bym chcial...
rewolucji w zarciu nie bedzie ale rydwany i rycek to podstawa...jak pisales azja moze odeprzec taki rush tylko chodzi o to ,ze ta jednostka jest beznadziejnie silna jak na swoja cene i czas produkcji...


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Ardwin dnia Nie 20:21, 14 Gru 2008, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
Linear



Dołączył: 26 Lip 2006
Posty: 866 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 71 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Kobieta

PostWysłany: Nie 20:55, 14 Gru 2008 Powrót do góry

Cytat:
Czy rydwan jest za słaby? uważam że tak, ale nie widziałem do tej pory aby ktoś robił mieszanki rydwanów z roninami.
Brnąłem w pustyni ciemnoty, gdym zobaczył oazę nadziei co się zwie Li Mu Bai.
Takie było założenie patcha - rydwan miał być gównem, przez duże G, wykorzystywany bez wsparcia innych jednostek. Cieszę się, że osiągnąłem zamierzony efekt w 100%.
Czy nikt nie widzi czym jest ronin? Kładzie pikiniera dwoma ciosami, strzelca również. Wytrenowany położy lekko rannego jednym uderzeniem. Ktoś powie - za słaby, pada od strzelców. I ma rację. Ale czyż nie mamy samurajów pieszych? Samurajów konnych? Kto używa roninów wymieszanych z odporniejszymi jednostkami, aby pod ich osłoną zdmuchiwali z powierzchni ziemi pikinierów europejskich? Nikt? I wszystko jasne.

Rydwan odporny jest na strzały. Gdy wyeliminujemy pikinierów, wykorzystując ich mobilność, możemy uderzyć na strzelców. Opowiadam bajki? Nie widziałem gry, która zadawałaby kłam temu o czym teraz mówię.

Rydwan nie kosztuje złota - jakim prawem miałby być silniejszy od rycerza, od jednostek kosztujących złoto? Jest uzupełnieniem, 25-40 wytrenowanych, o ile nie natknie się na piki, pomaga wybitnie. To jest sztuka tworzenia armii. W Tzarze można tworzyć armie tańsze, a równie skutecznie jak te droższe.

Przeprowadzałem multum symulacji, w których nawet kosmetyczne zmiany składu (jak zamiana 20 satrapów na 20 piechurów) dawała korzyści, mimo użycia słabszych jednostek. Czy też zamiana 50 samurajów pieszych na 50 łuczników konnych dawała kolosalne korzyści w symulacjach z Arabami, mimo że łucznik konny jest tańszy.
Najbardziej wiarołomne były symulacje Azjaty przeciwko Europejczykowi. Armia Azjaty w składzie: ronin, samuraj pieszy, rydwan w stosunku 1:1:1 była w stanie położyć piechurów, wekiery, strzelców, piki i kapłanów. Armię ponad 2 razy droższą. Liczebność wojsk ta sama, ale Azjaci nieco lepiej wytrenowani(Sun-Tzu). Obawiałem się, czy ten skład nie okaże się katem na Euro. Nikt go jednak nie użył.

Samuraj konny - 50 złota, trochę żarcia i co mamy? Jednostkę obrywającą -40% od strzał, posiadającą +50% na łuczników i strzelców, z dużą premią do janczara, 15 ataku, 6 obrony, 160hp. I teraz tylko idiota zrobi ich w liczbie większej niż 70, tylko dureń i marnotrawca wyśle ich do walki bez wsparcia roninów czy łuczników konnych. Krótko mówiąc - wyśle ich do walki typowy tzarowicz.

Przejdźmy do rycerzy - rycerz jest błędem patcha
Robi się zbyt krótko i ma za dużo hp, przez co wytrenowany jest zbyt silny względem samuraja konnego. Powinien mieć 20 hp mniej oraz tworzyć się 20 sekund.
Potrzeby innych zmian nie widzę. Może jeszcze większa premia samuraja do konnicy, to też dobry i słuszny koncept.

Cytat:
Twoje statystki sa jeszcze bardziej porazajace niz myslalem...
na krowach ma sie 3x wiecej zarcia wiec jesli nawet idac tokiem rozumowanie Kamila to nadal jest dwukrotna przewaga !

Tak samo jak nie pomyślałeś, że euro wydaje 40% żarcia na krowy, tak też nie pomyślałeś że na tym etapie gry jest to 70%.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Linear dnia Nie 21:04, 14 Gru 2008, w całości zmieniany 3 razy
Zobacz profil autora
Li Mu Bai



Dołączył: 15 Cze 2008
Posty: 1725 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 159 razy
Ostrzeżeń: 3/3
Skąd: Wiatowice city
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 21:51, 14 Gru 2008 Powrót do góry

Euro ma wytrenowany limit 250 zazwyczaj koło 20-25 minuty azja może mieć 300 w 17-19. zważ na szczególne znaczenie słowa "wytrenowany". Azja tak czy tak zostawia 10-25 chłopa do drewna. Ja zostawiam mniej więcej 25 przez co mam drewno na manekiny które się "wolniej" zużywają niż u euro i da sie odłożyc jeszcze na balisty. Start euro jest wolniejszy. jeśli dasz sporo wieśków do drewna odbije sie to na żarciu lub złocie. żadko widzi sie też europejczyka który ma ponad 15 drwali. Hudy ma tyle balist bo zadko kiedy trenuje wojsko. Ot cała tajemnica. Tak więc nie dość że europejczykowi potrzeba więcej drewna do terningu to ma go jeszcze mniej. niewytrenowany limit dla euro jest osiągalny spokojnie w 16 minucie a dla azji w 17 tyle ze azja może go szybko wytrenować.

A moje "bajki" nie sa teoretyczne. większość przetestowałem i jeśli chcesz moge Ci dac kilka repów potwierdzających me słowa

dziś graliśmy na 13:00. rush ryckami jest dalej niebezpieczny, ale nie tak morderczy co na 12:00. Nie zmienia to faktu że azji ciężko jest sie wybronić przed nim i 14:00 sprawiłoby że rush takowy byłby średnio opłacalny. Aczkolwiek dobrze wykonany dalej sprawiałby duże problemy.

Azja ma ten minus że posiada drogie jednostki. Zrobi sie 2 limity i kończy sie złoto. ale te 2 limity są w stanie zmieść z zeimi 2 przeciwników którym nawet gospody nie pomogą. dochodzi do tego również mordercza siła azji gdy ma herosów.

U podstaw tworzenia patcha było aby wyrównać nacje. Euro przed patchem miażdżyło bezapalacyjnie. Teraz moim zdaniem dalej jest najsilniejszą nacją oraz najłatwiejszą do grania. Arab jest nacją "szybką" która musi ciągle atakować. Azja za to posiada różne opcje gry i jest nacją unikalną. ogólny cel patcha został moim zdaniem osiągnięty.

Cytat:
Przejdźmy do rycerzy - rycerz jest błędem patcha
Robi się zbyt krótko i ma za dużo hp, przez co wytrenowany jest zbyt silny względem samuraja konnego. Powinien mieć 20 hp mniej oraz tworzyć się 20 sekund.
Potrzeby innych zmian nie widzę. Może jeszcze większa premia samuraja do konnicy, to też dobry i słuszny koncept.


Nie wiem czy zmiany są potrzebne. rycerz jest dobry tylko na początek potem nie odgrywa już znaczącej roli. całe zamieszanie z ów jednostką wynikło przez 12:00 i przyznaje moja w tym spora "zasługa"

14:00 jest chyba rzwiązaniem najtrafniejszym. Nie po to rozwija sie gospodarke przez 10 minut aby po 3 minutach nic z niej nie pozostało. Oczywiście zasada ta wprowadza ułatwienie i nieco ogranicza gre. Ale daje też pewien komfort gry i pozwala aby gry były ciekawsze. Ciekawsze... moim zdaniem ciekawsze. dla innych ciekawe są rushe w 12 minucie. co kto lubi. może zrobić ankiete między 13 a 14??


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Li Mu Bai dnia Nie 21:56, 14 Gru 2008, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
Virtual



Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 250 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 15 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 22:00, 14 Gru 2008 Powrót do góry

Po co ankieta na forum, w grze głosujecie i tyle.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)