Forum Karczma "U Cesarza" Strona Główna  
 FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 Nie dajesz sobie rady w grze MP? Zajrzyj tutaj. pomożemy Ci Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
Li Mu Bai



Dołączył: 15 Cze 2008
Posty: 1725 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 159 razy
Ostrzeżeń: 3/3
Skąd: Wiatowice city
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 23:58, 16 Maj 2010 Powrót do góry

Na początku to ciężko z nimi bo kosztują sporo jedzenia. ich głównym zadaniem jest walka o złoża, można je również masować ale to dopiero w późniejszych etapach jeśli chce się przełamać przez front przecinika. wtedy robi sie ich ok 150 trenuje na maxa i atakując należy pamiętać aby rycerze nie byli w kupie tylko na jak największej powierzchni obrony przeciwnika. wtedy są naprawde skuteczni.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Li Mu Bai dnia Pon 1:18, 24 Maj 2010, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
Cyrek



Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 178 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 8:06, 17 Maj 2010 Powrót do góry

Czyli odkrywanie ich jest bez sensu i tak na początku?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
encoder88



Dołączył: 08 Maj 2010
Posty: 30 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: Czestochowa

PostWysłany: Czw 12:35, 20 Maj 2010 Powrót do góry

Tak.
Polecam robić rycki jako ostatnie, po wszystkich technologiach z kuźni i po wykupieniu taktyki. Zależy czy masz blisko złoża. To tylko lub aż 400 złota.
Szczególnie przydatne w grze zespołowej. Jest taka opcja, że pójdziesz dość szybko w rycki (ale musisz mieć opanowane zabijanie krów perfect) I uderzasz np w Euro strzelców (pod warunkiem że wróg nie miesza ich z pikinierami co się czasem zdarzy).
Nie zapominajmy o zalecie rycerzy jakim jest dość mały koszt w złocie (30), co pozwala na nieograniczoną wręcz produkcję rycków mając araba w teamie i wspólne surowce. Przydatne na balisty, katapulty (których nikt nie robi) i jak wspomniałem strzelców.
Jest jeszcze jedna kwestia przesądzająca o inwestowaniu w rycerzy - wielkość mapy. Grając na gigancie lub wiekszej dostają naprawdę dużą "premię" za szybkość ruchu.
Pamiętaj jednak, że rycki nie nadają się do ochrony twojej armii i nie warto ich robić gdy preferujemy defensywną taktykę i herosowanie armii. Wtedy lepiej wrzucić więcej pików, magów i kapci do armii.
Traktuj ich jako raczej jako szybkiego wiekiernika, który wsiada na konia za 30 złota Cool


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
piorun



Dołączył: 31 Lip 2006
Posty: 1794 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 53 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lublin
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 13:53, 20 Maj 2010 Powrót do góry

Cytat:
Czyli odkrywanie ich jest bez sensu i tak na początku?

Nie chcę zgrywać eksperta, ale jakbyś miał blisko Azjatę to polecam cały czas robić rycerzy, już od zbierania pierwszego woja z koszar. Poza rycerzem i krzyżowcem nie ma jednostek walczących wręcz, które 1v1 na tym samym lvl pokonają samuraja, podstawową jednostkę Azjatów. Także w walkach o złoża Azja nie ma lepszej jednostki niż rycerz. Ale, jak wpomniał Li, kosztują sporo żarcia i nie wolno przesadzać.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
encoder88



Dołączył: 08 Maj 2010
Posty: 30 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: Czestochowa

PostWysłany: Pon 0:25, 24 Maj 2010 Powrót do góry

aż mnie zaintrygowales tym spostrzeżeniem odnośnie rycerzy, i walki euro vs azja. Wiadomo przeciez ze jednym z glownych powodow, dla ktorych azja wygrywa z euro, jest slabosc pik wzgledem samkow pieszych.
Z ciekawosci zrobilem 2 mapki na ktorych przetestowalem wszystkie jednostki euro 1v1 vs samuraj pieszy.

oto wyniki testu:
(bede pisal ile zycia zostało samkowi po starciu z poszcz. jednostką. Ewentualnie, ile zostało innej jednostce po tym ataku.
Do każdej walki brany został nowy, świeży samek.)
Bazowa ilość pkt życia dla samka wynosi 110*
Patch 1.13b


1 mapa - wszystkie jednostki na zerowym (0) levelu :

Piechur - 92
Łucznik - 90(92)
Wiekiernik - 65
Strzelec - 50
Pikinier - 75
Mag - 35
Rycerz -2(11) <-- w kilku próbach samek nie padł ani razu
Krzyżowiec - 59/180 dla Krzyżowca
Szpieg - 62

------------------------------

2 mapa - wszystkie jednostki na osmym ( 8 ) levelu (samuraje byli na 0 levelu, ale ich statystyki podniosłem tak, aby byli adekwatni osmiolevelowym, czyli 19/11.

Piechur - 54
Łucznik - 74
Wiekiernik - 10 (!)
Strzelec - 38
Pikinier - 41
Mag - 87/100
Rycerz -26/170
Krzyżowiec - 105/220
Szpieg - 68

-------------------------------------------

wnioski :

faktycznie, samuraj przegrywa przeciwko rycerzowi ale tylko gdy posiada odpowiedni poziom doswiadczenia.
Co wiecej, wybitnie widac ze jednostki azji traca wraz ze wzrostem dośw. w stosunku do jednostek euro, pod praktycznie każdym względem (kulturystyka się kłania). Mimo wszystko samuraj pozostaje jednostką wiodącą niebagatelny prym, nie mającą praktycznie sobie równej wśród jednostek Euro. (a może po prostu uniwersalną, bo wiadomo że np Pikinierzy są dobrzy,nawet lepsi od samków, ale tylko na konnice i łuki etc.)

tutaj mapki na któych wykonałem testy. Możecie sprawdzić sami:

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez encoder88 dnia Pon 0:31, 24 Maj 2010, w całości zmieniany 3 razy
Zobacz profil autora
Li Mu Bai



Dołączył: 15 Cze 2008
Posty: 1725 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 159 razy
Ostrzeżeń: 3/3
Skąd: Wiatowice city
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 1:17, 24 Maj 2010 Powrót do góry

sęk w tym że samuraj wcale nie jest podstawą walki azja vs euro, lecz trzonem armi azjatyckiej w takich starciach jest ronin+rydwan+łuk konny. samki bierze się bo są uniwersalne i jako tako zapezpieczają przed atakami konnicy.
Co do różnic euro azja, dobrze wiadomo ile dłużej musi trenować euro niż azja żeby miał całą armie na 8 levelu. najlepszą obecnei taktyką na azje jest dobrze wyćwiczone wojsko gdzie ponad połowe stanowią strzelcy pod błogosławieństwem i gdzie od czasu do czasu wpada krucjata, przeciw której azja nie ma dobrej orobny.
Tak swoją drogą wyszkolony mag to potęzna jednostka nawet w nie używając czarów.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Li Mu Bai dnia Pon 1:20, 24 Maj 2010, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
Cyrek



Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 178 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 14:06, 24 Maj 2010 Powrót do góry

10 rycków to 1500 żarcia i 300 zlota, 10 satrapów z gospody to 1920 fooda, jak dla mnie lepiej satrapów wyciągnąć z gospody, a jak wróg jest bliżej jeszcze lepiej, dobrze myślę?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
encoder88



Dołączył: 08 Maj 2010
Posty: 30 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: Czestochowa

PostWysłany: Pon 19:02, 24 Maj 2010 Powrót do góry

Cytat:
10 rycków to 1500 żarcia i 300 zlota, 10 satrapów z gospody to 1920 fooda, jak dla mnie lepiej satrapów wyciągnąć z gospody, a jak wróg jest bliżej jeszcze lepiej, dobrze myślę?

to zależy czy masz złoto. Bo w pozniejszych etapach gry zarcia jest na tyle dużo, że wyciaga sie wszystko jak leci "na pniu", co tylko kosztuje samo zarcie (wojownicy dzihadu, piechurzy ronini itd itp) byle tylko chronic kluczowe jednostki za pomoca tego mieska Smile
a zlota czasami nie ma juz pozniej, wiec problem z glowy. a jezeli jest, to takie 300 nie robi wiekszej roznicy.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez encoder88 dnia Pon 22:03, 24 Maj 2010, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
Li Mu Bai



Dołączył: 15 Cze 2008
Posty: 1725 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 159 razy
Ostrzeżeń: 3/3
Skąd: Wiatowice city
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 19:06, 24 Maj 2010 Powrót do góry

dobrze myślisz popełniając błedy rzeczowe. ceny w gospodach stanowią 160% ceny jaką normalnie płacimy w koszarach.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Hudy
Naczelnik


Dołączył: 28 Sie 2008
Posty: 1398 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 63 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wejherowa
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 21:31, 24 Maj 2010 Powrót do góry

poza tym wojsko za mięcho także jest cenne. Atakując nim na spontana herosujesz wojska przeciwnika. Prawdziwy "pr0" i mięsem stara się należycie sterować, bo w końcu dba o każdą jednostkę.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Dandi



Dołączył: 23 Lip 2007
Posty: 510 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Częstochowa

PostWysłany: Pon 22:03, 24 Maj 2010 Powrót do góry

Ardwin napisał:
ja to używam shiftu +PPM tworząc trasę po której idzie wieśniak ;]


Ło dowiedziałem się czegoś nowego:P


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
encoder88



Dołączył: 08 Maj 2010
Posty: 30 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: Czestochowa

PostWysłany: Pon 22:07, 24 Maj 2010 Powrót do góry

no tu się z Wami zgodzę. Ja tylko mówię o sytuacjach, gdy należy bronić łukow czy innych cennych jednostek.
Nie jestesmy przeciez glupimi kompami ktore leca jak sie da.
Oczywiscie miecho nie nadaje sie raczej do atakow.
Ja zawsze stawiam na froncie kilka gospod, przed barakami. Gdy wojsko jest "w trasie", a ktos atakuje moje baraki nawet nieduzym oddzialem, produkuje w nich kilka oddzialow dla odparcia tych atakow. Oddzialy owe maja dobra pozycje, bo przed barakami, na czele frontu, moga odrazu wlaczyc sie do walki i zadac chociaz kilka mniej lub bardziej trafnych ciosow.
Oczywiscie miesem nie atakujemy, chyba ze wyherosowanym.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Hudy
Naczelnik


Dołączył: 28 Sie 2008
Posty: 1398 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 63 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wejherowa
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 22:34, 24 Maj 2010 Powrót do góry

encoder88 napisał:
Oczywiscie miesem nie atakujemy, chyba ze wyherosowanym.


a to ciekawe co mówisz kolego. Jest wiele mięsa z bonusami dla tych nieco droższych jednostek. Przykładowo satrapa ma bonus do samuraja o ile sie nie mylę. Jest wartościową jednostka przeciwko azjacie, który gra na sporą ilość samków.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
encoder88



Dołączył: 08 Maj 2010
Posty: 30 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: Czestochowa

PostWysłany: Wto 11:08, 25 Maj 2010 Powrót do góry

atakujac miesem bez doswiadczenia satrapowie zostana wystrzelani przez konnych w drodze, i nie wierze by zdążyli gdziekolwiek dojsc. szczegolnie gdy ostawią Ci sie w kolumnach, chyba ze az tak dobrze nimi kierujesz, ze pozwolisz im podejsc w szeregu wraz z pikami, Kolego.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Hudy
Naczelnik


Dołączył: 28 Sie 2008
Posty: 1398 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 63 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wejherowa
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 14:21, 25 Maj 2010 Powrót do góry

nie tylko mięso (satrapy) padną jak steruje nimi mało doświadczony gracz. Właśnie dlatego ten argument jest słaby. Gdybym miał się nim kierować, to nigdy bym się nie nauczył dobrze manewrować wojem. Trzeba się uczyć, uczyć, i jeszcze raz uczyć. W końcu i newbie wpadnie na to że trzeba atakować zgrupowanym wojskiem, a nie oddzielnymi grupkami..


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)