Forum Karczma "U Cesarza" Strona Główna  
 FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 Poprawki do 1.13a Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiekTen temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Autor Wiadomość
Medavoj



Dołączył: 29 Sty 2009
Posty: 453 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 15:30, 08 Lip 2009 Powrót do góry

Z takim podejściem Mario to naprawdę dużo zdziałamy -.-

Nie chce zmieniać wszystkiego bo nie spodziewajcie się setek zmian do 1.13a jedyne zmiany jakie chciałem zrobić to osłabienie/zmienienie kosztu balist i zrobienie czegoś z tymi koksiarskimi ryckami którzy jadą po Azji jak chcą. Oczywiście nie widzę problemu aby przy okazji zmniejszyć atak/obronę/hp Jańczara/pikiniera/satrapy/łucznika konnego itd. Ale to tylko w wypadku gdy wszyscy będą co do tego zgodni

Linear nie przewidział spamu rycerzy jak i bunkrowanie się balistami jeśli ktoś chce go o to zapytać to jego gg jest nadal aktualne.


Edit
Fugiel co do realizmu to to była odpowiedź na zarzut Qartera że w średniowieczu balista również wymiatała czytaj całe posty a nie tylko urywki Wink


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Medavoj dnia Śro 15:34, 08 Lip 2009, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
Dr. Mario



Dołączył: 06 Maj 2008
Posty: 490 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 31 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 16:17, 08 Lip 2009 Powrót do góry

Cytat:
Z takim podejściem Mario to naprawdę dużo zdziałamy -.-


A co chcesz zdziałać? Patcha poprawić dla zabawy? Nie zdajesz sobie sprawy z zamieszania związanego z tym, nie wspominająć o wkładzie pracy, każy głupi może archem pozmieniać atak obronę, tylko co z tego? Na odwal wykonać jakąś poprawkę? Aby zrobić 1.13c? pomyśl nad tym.

Cytat:
Nie chce zmieniać wszystkiego bo nie spodziewajcie się setek zmian do 1.13a jedyne zmiany jakie chciałem zrobić to osłabienie/zmienienie kosztu balist i zrobienie czegoś z tymi koksiarskimi ryckami którzy jadą po Azji jak chcą. Oczywiście nie widzę problemu aby przy okazji zmniejszyć atak/obronę/hp Jańczara/pikiniera/satrapy/łucznika konnego itd. Ale to tylko w wypadku gdy wszyscy będą co do tego zgodni


Tu nie trzeba zmieniać wszystkiego, należy poprawić błędy. Zamiast brać się za zmiane patcha, może najpierw przedstaw co zamierzasz zmienić.

Cytat:
Linear nie przewidział spamu rycerzy jak i bunkrowanie się balistami jeśli ktoś chce go o to zapytać to jego gg jest nadal aktualne.


To żaden argument, najzwyczajniej nie było takich testów, na rycerzy wystarczy podwyzyc delikatnie ich czas produkcji, to powinno wystarczeć by zniwelować ten problem. co do balist działają one skutecznie w duzej grupie przykryte dokladnie miesem na odległośc by ich łuki nie mogły wyciąć. to dobra broń na mass jednostek pieszych- coś co na 1.12a bylo niedoodparcia a jednak dzis stało się dziecinnie proste.

Aby zabrać się za tworzenie patcha trzeba dokładnie sprawdzić wszystkie błedy 1.13a i dopoki tego nie zrobisz patch bedzie bezuzyteczny.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
gaara
Naczelnik


Dołączył: 03 Mar 2008
Posty: 1208 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 85 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Arabian Desert Krk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 19:18, 08 Lip 2009 Powrót do góry

Aż głowa mnie boli do bzdur które tu wypisujecie.... chyba że to kac ;x

Do wszystkich bałwanów, którzy znaleźli sobie temat do spamowania i kłótni. Mało tego, do załatwiania osobistych porachunków:
Naskakujecie na Meda, a mówi on dobrze - rycki są błedem patcha - balisty również, ale dodam tu - błędem zasad.

Niektórzy zapomnieli chyba w jakim celu tworzyło się -,- Przypomne:
Patche miały na celu wyrównanie siły wszystkich nacji, łatanie bugów (takich jak możliwość zamiany mnicha w kapcia) i zapobieganie tworzeniu efektywnego massu tylko jednej jednostki.
Założenie to jest słuszne, ale trzeba natomiast pamiętać, że sprawdza się TYLKO I WYŁĄCZNIE przy grze z zasadami.

Czemu po 1.10 powstał kolejny patch ? Przez zasady oczywiście ;]
Nie wiem kto, prawdopodobnie Hiszpanie ustalili próg czasowy ataku. Akceptacja tego progu stała się tym samym przyzwolenie na dominację euro. Stąd też patch 1.10(tym samym 1.11) kojarzy się tylko z eurosami.

Założeniem patcha 1.12, a także kolejnych (1.12a, 1.13, 1,13a) było stworzenie odpowiednich warunków do gry pozostałymi nacjami. Oczywiście cały czas mówimy o grze z zasadami. (atak 13:30, bez ataku na domki/farmy)
Błędy jakie niosły kolejne patche były łatane i tak dochodzimy do czasów obecnych - 1.13a.

Co mamy do zarzucenia patchowi 1.13a ?
- zbyt tani jak na ich siłę i zbyt szybko produkujący się rycerze,
- niezwykła siła balist

Co do rycerzy, fakt - jest to błąd patcha. Przyjrzyjmy się prostemu zestawieniu najsilniejszej jazdy każdej nacji:
Kod:
UNIT           CLASS           COST      TIME   SIGHT RANGE   HEALTH   ATTACK   DEFENCE   SPEED    RATE   BUILD      DEPEND ON
Horse Samurai  horse_samurai   120f, 50g   20       5          160       14        6        6        4   Barracks   te_bushido
Enichar        enichar         120f, 80g    22      5          160       18        4        4        4   War Guild   te_janissary   
Knight         knight          80f, 35g    16       5          140       13        7        6        4   Barracks   te_platearmor

Wnioski:
- zdecydowanie niższe koszty produkcji rycerza
- dużo krótszy czas jego produkcji
- oszczędzamy 2k złota i kamienia (brak wymogu budowy GW)
- brak wymogu budowy GW pozwala na przygotowanie rushu rycerzy już na 13:30
- koszt i czas odkrycia technologii potrzebnych do produkcji rycerzy nieporównywalnie mniejszy

Jakie będą statystyki każdej z jednostek po treningu :
Kod:
Samuraj Konny:              HP-160  ATAK-22  OBRONA-12
Janczar: (brak kukieł)      HP-160  ATAK-18  OBRONA-4
Rycerz:                     HP-180  ATAK-21 OBRONA-15
porównanie nie uwzględnia badań z kuźni, czysty wyciąg z data.wdt


A teraz czas na najlepsze - BALISTY Evil or Very Mad :
Jak to się stało, że siła balist została odkryta dopiero teraz? - Odpowiadam, wcale tak się nie stało ; ). Siła balist zostałą dostrzeżona już przez hiszpanów, którzy zakazali ich massowania albo też w ogóle budowy. Nic dziwnego bo w ich prymitywnym społeczeństwie nikt nie zrobi nawet jednego strzelca, a zwykłe łuki od zdążą strzelić do balist najwyżej raz (lub też padną tuż przed oddaniem strzału :E)

Każdemu bystremu wnioski wpadną już do głowy i zorientuje się, że problem z balistami jest problemem ZASAD.

Tak! - i oto nastała jasność! - w patchach nie wprowadzono żadnych zmian ponieważ balisty nie były jak dotąd używane na taką skalę, a osoby które używały ich były traktowane za nobów i niechętnie widziane w grach. To pozostałości po dawnych zasadach hiszpańskich, które w miare czasu zacierają się. Nikt nie mówi już o zakazie produkowania ninja, spawnowania smoków, sama magia nie jest już problemem i nie powoduje oburzeń. Massujemy balisty, używamy baszt artyleryjskich w ataku, rushujemy koszarami, robimy coraz to wymyślniejszych arabskich hero.

Tak więc aktualne problemy takie jak spam balist, spam baszt rakietowych, popularny ostatnio eliksirkowy trening araba to problemy spowodowane przez ZASADY! Wink
___________________________________________

Teraz czas na komentarze do poszczególnych postów:

ad Fugiel
Musze sie doczepić do baszt artyleryjskich ;D - słaby zasięg spowoduje, że nie zda ona egzaminu. W dzisiejszych czasach zasada ataku od frontu odchodzi w niepamięć, nie brakuje cwaniaczków atakujących od boku i gdy dojdzie do starcia zorientujesz się że zostało Ci wojsko i kilka baszt, natomiast straciłeś wszystkie koszary ^^.

ad Qarter
Katapula - wolna, słaba! :/, zupełnie nie zdająca egzaminu wole już sam dołożyć 200 drewna i zrobić sam baliste.

ad Mario
Robisz z igły widły. Tworzenie nowego patcha wcale nie jest sprawą tak trudną, zwłaszcza , że 1.13a nie brakuje już wiele do ideału. Nie zgodze się tak samo z trudnościami dotyczącymi instalacji patcha. Nie mam zamiaru grać z półgłówkiem, który nie potrafi wykonać TRZECH PROSTYCH, JASNO OPISANYCH instrukcji.
Co do Hiszpan nie ma na co liczyć. Nie dojdziemy do kompromisu z głupkami którzy do oficjalnego patcha stworzonego pod zasady, ustalili próg ataku. (i reszte ich bezsensownych zasad).
Komentarz do ostatniego akapitu: większego wyrownania nacji nie będzie. Co chcesz zrobić? Arab MUSI mieć warsztat magów. Nie ma takiej opcji żeby bez herosa przedarł się przez front w lesie gdzie bunkruje się euro ze strzelcami i balistami lub azja z balistami i basztami rakietowymi.
ps. wydłużenie czasu produkcji rycka nie jest rozwiązaniem Wink

Wszystko co zawarłem tu dotyczy gry na patchu 1.13a, na dużych surowcach początkowych i zasadach bez niszczenia farm/domków.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez gaara dnia Śro 19:24, 08 Lip 2009, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
NN^Dawid



Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 15 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 19:27, 08 Lip 2009 Powrót do góry

Popieram garnka
Szczerze mówiąc jestem za powrotem do 1.10 i gry bez zasad,no ale cóż...
Jestem za zmianą rycków (premia do samuraja itp itd), myslę także ze rydwany powinny być troche ulepszone Smile
Koniecznie należy zwiekszyć koszt baszt rakietowych, wkurza mnie to bunkrowanie i wręcz spam tych balist...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Medavoj



Dołączył: 29 Sty 2009
Posty: 453 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 19:45, 08 Lip 2009 Powrót do góry

Dokładnie gara ma rację

Te 2 błędy trzeba poprawić przedłużenie produkcji rycka nie załatwia sprawy azja nie może polegac przecież tylko na pikach z gospód


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Linear



Dołączył: 26 Lip 2006
Posty: 866 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 71 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Kobieta

PostWysłany: Śro 21:37, 08 Lip 2009 Powrót do góry

gaara napisał:
Patche miały na celu wyrównanie siły wszystkich nacji, łatanie bugów (takich jak możliwość zamiany mnicha w kapcia) i zapobieganie tworzeniu efektywnego massu tylko jednej jednostki.

Taka mała dygresja - celem patchy nie było łatanie bugów, gdyż jest to zwyczajnie poza zasięgiem moich umiejętności. Powyższy przykład to jedyny przypadek, gdy poprawienie bugu było możliwe.

To na początek, bo w twoim poście padły tezy, z którymi się nie zgadzam.
Cytat:
Założenie to jest słuszne, ale trzeba natomiast pamiętać, że sprawdza się TYLKO I WYŁĄCZNIE przy grze z zasadami.

Sugerujesz, że w przypadku zniesienia zasad siły nacji znowu by się rozwarstwiły? Patch został tak skonstruowany, aby nacje były równe na każdym etapie gry, w każdych warunkach i zasady nie mają tu nic do rzeczy.
Patch jest uniwersalny. Oczywiście pomijam tu rush rycerzy, który został ustalony jako błąd. Pomijam również kwestię pól Azjaty, która jest problemem nie do rozwiązania.

Cytat:
Czemu po 1.10 powstał kolejny patch ? Przez zasady oczywiście ;]
Nie wiem kto, prawdopodobnie Hiszpanie ustalili próg czasowy ataku. Akceptacja tego progu stała się tym samym przyzwolenie na dominację euro. Stąd też patch 1.10(tym samym 1.11) kojarzy się tylko z eurosami.

Patch 1.12 powstał z powodu niezliczonych błędów wersji 1.10 i znowu nie ma to nic wspólnego z zasadami. Podstawowymi błędami był niemożliwy do odparcia rush ninja, który oznaczał dominację Azjaty do ok. 15 minuty. Po tym etapie gry Azja stawała się nic nie znaczącym, żałosnym gównem. Arab z kolei dysponował herosem tak potężnym, że nie można było tego zaakceptowac(niszczycielski deszcz). Na 1.10 nacje wcale nie były równe, można jedynie mówic o tym, że każda nacja dominowała w określonym etapie gry(Azja - rush, Arab - od momentu stworzenia herosa), o żadnej równowadze nie ma tutaj mowy.

Cytat:
Założeniem patcha 1.12, a także kolejnych (1.12a, 1.13, 1,13a) było stworzenie odpowiednich warunków do gry pozostałymi nacjami. Oczywiście cały czas mówimy o grze z zasadami. (atak 13:30, bez ataku na domki/farmy)
Tworząc patcha nie sugerowałem się żadnymi zasadami.

Rycerze - nie spotkałem się jak do tej pory z opinią, że są za silni. Słyszałem jedynie o rushu rycerzy. Zważ, że nie posiada ogromnej odporności na strzały, sporą różnicę robi też +2 ataku i +3 obrony dla janczara od technologii(dla samka i rycerza zmiana to tylko +1 ataku.) Nie sugerowałbym się też zbytnio przerażającymi statami rycerza po wytrenowaniu, gdyż trening euro jest mało wydajny i średni poziom armii i tak rzadko przekracza 4,5 poziom. Nie jestem jednak w stanie zaproponowac jakichkolwiek zmian, z tej prostej przyczyny, że nie gram i nie potrafię ocenic jakie zmiany i czy w ogole jakie są w tej materii potrzebne.(mówię tu o rzekomym przepakowanym rycerzu, nie o rushu)

Co do balist zgadzam się w 100%.

Cytat:
Tak więc aktualne problemy takie jak spam balist, spam baszt rakietowych, popularny ostatnio eliksirkowy trening araba to problemy spowodowane przez ZASADY! Wink

Słuszne jest myślenie, że pewne rzeczy zostały przeoczone w wyniku stylu gry z tamtych czasów, który w ogóle zapomniał o czymś takim jak baszta rakietowa, balista nie była uważana za morderczą siłę, a ten eliksirkowy trening to dla mnie zupełna nowośc i szczerze mówiąc nie wiem o co chodzi.

A pomysłodawcą limitu ataku do 13:30 jest moja skromna osoba Very Happy


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Linear dnia Śro 21:39, 08 Lip 2009, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
SOBD^Fugiel



Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 279 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Jasło/obecnie Kraków
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 7:14, 09 Lip 2009 Powrót do góry

Ha! Chyba po raz pierwszy muszę się z czymś zgodzić z Gaarą... oczywiście jestem dalej przy swoim argumencie, ale o tym za chwilę... Very Happy

Cytat:
Tak więc aktualne problemy takie jak spam balist, spam baszt rakietowych, popularny ostatnio eliksirkowy trening araba to problemy spowodowane przez ZASADY! Wink


Te słowa są miodem dla mych uszu. Mój klan od zawsze walczył o zniesienie zasad, przez co jesteśmy ciągle nie lubiani. To chyba logiczne jest nawet dla największego bota/nooba, że jeżeli są fronty, TO BĘDZIE ROBIŁ TAM BUNKIER! Skoro jest front, nie można atakować z innych stron, to czemu nie?

Nie wiedziałem o tym, że teraz ludzie starają się zachodzić od boku. Moje baszty a. zawsze radziły sobie ze spamem rycków. Nie mówię o jednej czy dwóch basztach, hihi Razz POza tym ja nigdy nie buduję koszar z jednej strony Gaara, przez co nie ma mowy o zniszczeniu mi wszystkich przez jeden nagły atak Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Qarter



Dołączył: 30 Kwi 2007
Posty: 730 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 31 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bystrzyca Kłodzka
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 10:07, 09 Lip 2009 Powrót do góry

Może trochę przesadziłem z tymi balistami.Moim zdaniem, powinno sie wprowadzić, w niektórych grach, mała zasadę, ograniczenie liczby balist. Wiem, wiem, zaraz zaczniecie nawijac że tylko zasady i zasady. Ale co wolicie? 1 małą zasadę, aby nam wszystkim żyło się lepiej, czy kolejnego patcha, który osłabi Tzara. Czy Tzar by istniał bez takich bałwanów Gaara? Wcześniej nie zauważano balisty, nie stosowano jej na taką skalę, ok. Balista ma potężną moc, sam się wczoraj o tym przekonałem, tworząc pierwszy w moim życiu mini bunkier, z 9 balista i 6 katapultami. Za racji tego, chciałem zaproponować ogarniczenie liczby balist do 10. Ale dzięki tym 9 balistom i 6 katapultom, bronilem się przez chwilę przed 2 graczami. Li i Bubu chyba. Dlatego uważam że 10 to za dużo. Co o tym myslicie? Ile według Was powienien wynosić limit balist. Oczywiście, jak pisałem, ta zasadę mozna by było wprowadzić w niektórych grach. W innych, mozna by było grać bez limitu.

Widzę też inne wyjście. Dobrowolne zakłonienie Tzarowiczów do zmniejszenia liczby użytych balist, i nie bunkrowania się. Ale to jest chyba nierealne.



Co do rycerzy, to przynaję trzeba by to zmienić. Tutaj nie bedę się rozpisywał.


Pisałem o balistach i rycerzach, jakby były dwoma odrębnymi sprawami. Zestawiając oba, widzę potrzebe stworzenia patcha. Jednak przydaoby się jakoś ułatwić sprawę instalowania patcha. Kiedyś było coś takiego jak instalowanie patcha. wybierało się loklizację tzara i samo dodawało pliki.

Ogółem mam 2 propozycje co do zmiany:
1)
+zwiększyć czas peodukcji balisty, nie za dużo, ona robi się za szybko
+zwiększyć cenę balisty, ale jak to lktoś prponował, do 3k drewna. Moim zdaniem, 1200 drewna to odpowiednia cena
+co do rycerza, to wystarczyłoby zwiększenie czasu produkcji

2)
+czy mozliwa jest zmiana, na takie coś. Balista zajmuje 1 populacji. Dałoby radę zmienić, by zajmowała np. 5 populacji? Wtedy nie trzeba by nic zmieniać w kosztach itp.. Wystarczyloby to.
++co do rycerza, to wystarczyłoby zwiększenie czasu produkcji


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Blademan



Dołączył: 14 Lip 2007
Posty: 553 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 37 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: BIESZCZADERY
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 10:17, 09 Lip 2009 Powrót do góry

Medavoj miszczu! Zamiast tutaj gadać o głupotach to może wreszcie weźmiesz się do roboty? Zaczniesz obliczać , zaczniemy robić testy. Już przecież wiadaomo jakich lud chce zmian: Zmniejszyć atak balisty albo zwiększyć jej koszt. Przedłużyć czas tworzenia rycerza albo zmniejszyć jego staty , można jeszcze przecież dodać komuś premie do rycków. Tylko za to się trzeba zabrać a nie pieprzyć głupoty na forum i wyzywać się na hamaku Wink.

@Lini
Jak masz herosa na jakimś tam lewelu i jak będziesz mu dawał eliksiry doświadczenia to jednostki wokół niego będą dostawały lvle ^^ Oczywiście musisz mieć wynalezione odpowiednie technologie w GW.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Ardwin



Dołączył: 30 Kwi 2008
Posty: 936 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 42 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Białystok

PostWysłany: Czw 11:13, 09 Lip 2009 Powrót do góry

Rycek to jest problem ponieważ ma takie same statystyki jak samuraj konny (1atk mniej ale obrony więcej) a jest za to tańszy i szybciej się produkuje. Pytam dlaczego niby ma tak być? Chybione wydaję się twierdzenie żeby dać mu większy czas produkcji czy cenę skoro to ciągle lekka jazda. Jak dla mnie powinno pójść w doł 20 hp oraz po 1 w obr i atk.
Janczar jest najdroższy ale za to ma potężny atak największy ze zwykłych jednostek. Heh zauważcie ,że już krucjaty nie daje się w żadnych porównaniach która jest teraz tak szanowana jak co najwyżej CK araba i tam samo często używana ale o tym dalej.

Na razie przejdźmy do naszej kupiecko-magicznej nacji która ostatni czasy dorównuje wojsku reszty po treningu a im później tym dla nich lepiej. Najlepsze eko i najlepszy trening. Dlatego uważam ,że jeśli chodzi o wojsko powinni dostać po dupie na całej linii. Tak więc zacznijmy od całkowicie dla mnie niezrozumiałej jednostki którą jest oszczepnik. Sama posiada największa premię na daną jednostkę a nie ma żadnej podatności. Powinna wrócić 100% premia piechoty do niej a także staty o 1 w dół. To pika euro ma być wyjątkowa a nie próbować zrównać z nią oszczepnika. Kolejna wcześniej dość kontrowersyjna sprawa, teraz już trochę mniej. Mianowicie najbardziej wartościową jednostka jeśli chodzi o cenę/czas produkcji/statystyki - dżihad która w dodatku straciła starą podatność od piechoty. Już nie ma co im obniżać statystyk ale powinni dostać jakąś podatność i tu doskonale pasują krzyżowcy ze swoją świętą misją. 150% starczy. Kolejna sprawa satrapa. Już nie chodzi o tą premię na samuraja z która tak kiedyś się nie zgadzałem Very Happy ale o to ,że sami dostali premię, zabrano im podatność od strzał i teraz nie mają wad. Jednak tutaj nie mam większych pomysłów ~~. Odnośnie CK arabów nie mam pomysłów by ta jednostka była przynajmniej czasami używana. W porównaniu do 1.10 bardzo potanieli. Wspomniałbym coś jeszcze o janczarach ale to byłoby już nie uczciwe w porównaniu do konnego S. azji. Mieli dostać na całej linii i co wyszło? ^^
Mam nadzieję ,że nasi pro arabi to zrozumieją bo na 1.10 ta nacja jest o wiele słabsza nawet z ewn tymi zmianami na górze a i tak dobrze sobie radzi w rękach takiego nooba jak ja Very Happy

Wracając do euro. Wyżej wspomniałem co można zrobić dla krucjaty ale powinno się także ich podkręcić. 20 hp więcej oraz + 3 obrony. To ma być symbol euro tak samo jak pika a nie coś takiego ,że gdy nawet stawiamy tą katedrę to i tak nie powołujemy wyprawy bo po prostu nie warto. Ktoś boi się znowu dominacji tej jednostki? Już na 1.10 nie jest tak potężna jak umie się z nią walczyć a tu grając na dużych w dodatku, nie widzę żadnego problemu. Ronini na piki mają też zbyt duże premię. Nawet jeśli ta piechota nam padnie a my się wycofamy to wychodzący z koszar szybko zrobią siekę.

Na koniec azja. Czy widział ktoś jej ostatnie walki między sobą a szczególnie solówki? Jazda vs jazda. I to wcale nie głupie ponieważ mobilną jednostką kontrolujemy całą mapę. Łuki elegancką tną pieszych, konni blokują strzały a dorabiając nowych nawet bez treningu bardziej się sprawdzają niż pieszy. Może dla samuraja pieszego podnieść premię do 80% na ciężka jazdę typu janczar, krzyżowiec,
s. konny a zmniejszyć do 20% na lekką czyli rydwan(chociaż nie wiem czy to lekka^^), CK, rycek(na osłabionego nie trzeba by masować samurajów pieszych bo reszta też by dała sobie radę)? To piszę bez większego przemyślenia więc proszę za bardzo do tego się nie czepiać Very Happy.
Na koniec wspomniano o rydwanach. Dość interesująco by wyglądało obniżenie ataku o 2 ale nowa premia 50% na cała dostępna w grze piechotę. Co ma też potwierdzenie w historii. Trzeba by go pierwszo wytrenować by był efektywny(co z takim atakiem nie byłoby łatwe ^^) i obaliło by tezę ,że jednostka za drewno/żarcie nie powinna walczyć jak równy z równym za złoto(jazdą). Dobrze kosiłoby inne tańsze jednostki równoważąc mniejszą liczbę jedzenia azji od innych nacji. A na jednostki piesze za kasę wielkiego wpływu by to nie miało bo nadal massowanie na piki to samobójstwo. Myślałem też o równowadze żarcia azji z resztą co nawet tylko z płodozmianem i irygacją byłoby możliwe przy odrobinie chęci i symulacji ale doszedłem do wniosku ,że nie warto. Azja powinna mieć trochę lepsze jednostki ale nie mogąc sobie pozwolić na większe massowanie z gospód. Na kwestię baszt jestem otwarty ale nie widzę w nich problemu bo one raczej swoim atakiem irytują niż zadają obrażenie a wliczenie ich do populacji rozwiązuje ten problem.

Na deser balisty Very Happy wbrew pozorom mamy sporo rozwiązań takich jak :
-dodanie kamienia jeśli jest to możliwe co wcale nie byłoby głupim pomysłem bo na początku nie mamy takich nadwyżek.
-najbardziej prymitywnie czyli zwiększyć koszty i/lub obniżyć siłę ataku ewn także czas produkcji
-na koniec najbardziej finezyjnie ^^ pamiętacie o takim badaniu co podnosi siłę ataku balist? Inżynieria chyba ale ręki za to nie dam sobie uciąć. Na starcie załóżmy balista ma 25 atk, badając inżynierię za 1.2k złota dostajemy kolejne 25. Sporo jest z tym kombinacji

Gaara- ładnie zebrał to wszystko w kupę Very Happy sporo o tym mówiłem ale chyba nie umiałem tak ładnie i elegancko przestawić jak on i to w tak dobrym czasie Very Happy

Fugiel- baszty artyleryjskie? Jestem raczej sceptyczny bo zabierają 900 drewna i sporo kamienia przez co mamy mniej jedzenia oraz słabiej wytrenowane wojsko

Linear napisał:

Patch 1.12 powstał z powodu niezliczonych błędów wersji 1.10 i znowu nie ma to nic wspólnego z zasadami. Podstawowymi błędami był niemożliwy do odparcia rush ninja, który oznaczał dominację Azjaty do ok. 15 minuty. Po tym etapie gry Azja stawała się nic nie znaczącym, żałosnym gównem. Arab z kolei dysponował herosem tak potężnym, że nie można było tego zaakceptowac(niszczycielski deszcz). Na 1.10 nacje wcale nie były równe, można jedynie mówic o tym, że każda nacja dominowała w określonym etapie gry(Azja - rush, Arab - od momentu stworzenia herosa), o żadnej równowadze nie ma tutaj mowy.


Linear tak może było kiedyś ale teraz im dłużej gram na 1.10 nawet tych zasadach to tym większe mam wrażenie ,że twórcy jednak wiedzieli co robią Very Happy Ninja rush mówisz? Grałem z niejakim Donyo uważany za jednego z lepszych hiszpańskich graczy 1vs1 bez zasad, on tymi śmiesznymi smokami i ninjami(w 14min było chyba z 50) oraz balistami i tak pocisnąłem go na luzaku mimo ,że gra trwałą około 50min ale nie miałem żadnych większych kryzysów. Nawet w większych grach ci słynni ninja nie są tacy zabójczy nawet w ataku na farmy. Chwilowy zastój produkcji a my łatwo odpieramy ten atak jakimś miechęm typu łucznik/piechur którzy dobrze sobie z tym radzą. Arabowie nie mogą grać bez hero/magów? Wczoraj grałem z Hiszpanami (Blade świadkiem) pojechałem elegancko Saaba ale musiałem cofać od niego(zostało kilka baraków, zamek i domki) bo zaatakowało mnie 2 przeciwników w tym Kezman i też ich odparłem. 1 deszcz może wszedł. Po odparciu net mi padł ale miałem żarcia i złota na solidną odbudowę. Jeśli gram azją to nie na żadnych ninja czy smoków tylko na hero armię która dobrze poprowadzona robi później prawdziwe spustoszenie. Trudne to ale jednak wykonalne. Ewn rush konnymi s./konnymi łukami który naprawdę trudno odeprzeć a jeśli się uda to z załamaniem gospodarki my dobijamy i przejmujemy jeśli ktoś nie wtrąci się czymś lepszym niż krucjata. Niszczycielski deszcz u hero? Jak mam herosa to nawet nie badam tej księgi tylko wbijam 12lvl na pociskach a później zamro które kosztuje tylko 60many i mamy elegancki trening dla reszty Very Happy bo co tam deszcz, walniesz te 10 razy, nie masz many a tu idzie kolejny zastęp euro mięcha. Zresztą łatwo takiego herosa ubić magami, ninjami i to nawet łatwiej niż na 1.13a bo tu walki są bardziej dynamiczne i nie możemy sobie pozwolić na kiszenie złota na taką ewn. Zresztą gdybyś zobaczył Hiszpan grających na rycki czy strzelców lub przekupujących hero i słynny już atak dywanowy<ahahahaha> to byś sam się przekonał ,że gra nie stoi w miejscu i stare problemy nie są już takie straszne Wink

a kto wie, pokazując nowe staty krucjaty lepsze niż u nich może zachęcimy Hiszpan Razz

przeszedłem samego siebie Very Happy a jak komp mi się zawiesił pod koniec posta to myślałem ,że się pochlastam Laughing


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
gaara
Naczelnik


Dołączył: 03 Mar 2008
Posty: 1208 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 85 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Arabian Desert Krk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 11:49, 09 Lip 2009 Powrót do góry

Wstawiam dwa ciekawe demka:

[link widoczny dla zalogowanych] - ukazanie siły rozwiniętych Arabów. W 40 minucie wypada z gry Ardwin i Mazurek. Mimo tego udaje nam sie przejąć kontrolę nad pozostałymi złożami. Ostatecznie przegrywamy chyba z nudów^^ bo wołano nas na kolejną grę. Problem zawarty w grze? Sam hero nie aż tak niezwyciężony, gdyż można zlikwidować go łatwo ninja. Problem stanowi natomiast cała armia wytrenowana na 11 lvl bez walki. Proponowane rozwiązanie problemu ? - brak pomysłów Mad

Jako smaczek dodam, że ostatnio w normalnej, ale nieco luźnej grze wyszkoliłem herosa do ponad 200lvla i dodając mu nieco obrony sprawiłem,że morderstwo odbierało mu 30 hp. Bunkier obrońców uratowało desynchro ^^.

[link widoczny dla zalogowanych] - kolejne demko czyli siła euro. Jako problem tutaj? Rycerze jako jednostka,która może skutecznie sparaliżować rozwój przeciwnika. Problemem też sa zasady, chociaż tutaj nie zostało to wykorzystane. Obecnie w zwykłych grach (oprócz KN) można walczyć o pozostałe złoża na mapie już przed 13:30 czy tam 14 minutą. Właśnie tu ukazuje się siła rycerza - nie wymaga budowy gildii, tanie badanie, tani koszt, szybka produkcja. Stworzenie 10 rycerzy między 2, a 3 biciem nie załamie naszej gospodarki, za to może skutecznie utrudnić rozwój innej. Teoretycznie wolno niszczyć też tartaki - hmm może kilka rycków w tartaki azjaty koło 9 minuty ^^? Nie muszę tłumaczyć co będzie tego konsekwencją ^^ jak widać wszystkie te problemy są spowodowane przez niejasne zasady.

PS. Jak widać na demku mój rush rycków przeciętny, wręcz słaby, ale i tak zniszczył koszary Mario i całą jego armię.

PS2. jeszcze nie czytalem posta Ardwina, skomentuje później ;d


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez gaara dnia Czw 12:15, 09 Lip 2009, w całości zmieniany 3 razy
Zobacz profil autora
Medavoj



Dołączył: 29 Sty 2009
Posty: 453 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 12:02, 09 Lip 2009 Powrót do góry

Omg Ardwin i ja mam to wszystko zrobić? XD (zbladł) ;D

Zacznijmy od krucjaty krucjata na dużych surowcach przy ataku w 13.30 faktycznie nie robi już dymu podniesienie stat i danie premii do dzihadu? Czemu nie nawet dość realistyczne biorąc pod uwagę działanie zakonu na południowym wschodzie starego kontynentu.

Rydwany tutaj to już słyszałem narzekania wszystkich począwszy od Rektego poprzez Dawida.... i tak aż na tobie kończąc podniesienie stat raczej nie wchodzi w grę ale np danie premii do piechoty było by jakimś rozwiązaniem w końcu ta jednostka jest droższa od zwykłego miecha...

Oszczepnikowi też bym zmniejszył staty faktycznie jest za mocny w porównaniu do pika euro. Satrapom można by podnieść bonus do Samka a Samkowi można by podnieść bonus do konnicy bo obecnie ma +50 myślę że coś koło 75% nie było by źle ale na to muszę zrobić testy..

Co do treningu Eliksirkowego, inżynierii, pól Azji itp niestety nic z tym nie zrobię bo po prostu nie potrafię! I tak to co tutaj się ode mnie oczekuje to przekracza moje najśmielsze wyobrażenia bo ja chciałem tylko zrobić coś z balistami no ale cóż skoro juz coś robić to porządnia ;D


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Ardwin



Dołączył: 30 Kwi 2008
Posty: 936 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 42 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Białystok

PostWysłany: Czw 13:01, 09 Lip 2009 Powrót do góry

jeśli dało się dla irygacji zwiększyć produkcję to myślę ,że z inżynierią też by się dało Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Medavoj



Dołączył: 29 Sty 2009
Posty: 453 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 13:33, 09 Lip 2009 Powrót do góry

Irygacji nie robił linear tylko jakiś programista


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Ardwin



Dołączył: 30 Kwi 2008
Posty: 936 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 42 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Białystok

PostWysłany: Czw 14:20, 09 Lip 2009 Powrót do góry

...

chodzi o to ,że wcześniej dawała 3 pkt więcej żarcia a teraz 12 ;o


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiekTen temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)