Forum Karczma "U Cesarza"
Forum o grze TZAR : Ciężar Korony
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy  GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Regulamin Forum

 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Karczma "U Cesarza" Strona Główna -> Regulamin Forum
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Viltharis
Strażnik


Dołączył: 29 Lis 2005
Posty: 3626
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 45 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 12:00, 02 Sie 2008    Temat postu: Regulamin Forum

W związku z licznymi zmianami jakie zaszły w ostatnim czasie zaszła potrzeba stworzenia nowego regulaminu, który obowiązywać będzie od dnia 2.08.2008. Administracja i moderatorzy forum będą informować poniżej o wszelkich zmianach, jeśli takowe zajdą.

Głównym autorem poniższego regulaminu jest Piorun, działający przy pomocy Kamila Kani, Lineara i mojej, a także Danielosa von Krausosa (przy rozbudowie punktu 10.).

Forum powstało dla Fanów gry Tzar.

1. Wszystkie posty, które piszesz muszą się zgadzać z tematem.

– Posty, zależnie od opisu działu i tematu, mają się zgadzać co do gry Tzar. Jeśli temat jest o grze Tzar, a użytkownik(lub grupa użytkowników) zjedzie z tematu bez jakiegokolwiek powiadomienia lub zapewnienia, jest karany ostrzeżeniem. Jeśli zjechanie z tematu będzie powiadomione moderatorowi/administratorowi można uniknąć ostrzeżenia. Rozstrzyga to moderator. Jeśli zjechanie z tematu będzie dotyczyło Tzara, użytkownika kara się ostrzeżeniem słownym. W przypadku specjalnych sytuacji winę rozstrzyga moderator. Jeśli temat będzie uważany przez moderatora za kpinę, spam, ciągnięcie innego tematu, prowokację, będzie zupełnie niepotrzebny lub nie poparty argumentami, użytkownik zakładający go może zostać ukarany ostrzeżeniem, temat może zostać skasowany, temat może wylądować w archiwum, temat może zostać na miejscu po pewnym zmodyfikowaniu. Może również zostać jak jest. Posty, które są napisane specjalnie dla pewnej kpiny lub prowokacji, a ewidentnie nie mające związania z grą Tzar lub tematem, mogą zostać usunięte a użytkownik piszący taki post może być ukarany ostrzeżeniem. W specjalnych przypadkach, rozstrzygnąć to może moderator.


2. Jeśli masz zamiar spamować: Nie rejestruj się.

-To co w rozbudowaniu pkt. 2. Za spamy uznaje się prowokacje, ostre zjeżdżania z tematu, bezsensowne tematy nie poparte argumentami, przekleństwa, przeciągnięcie, mało istotne odpowiedzi itp.


3. Jeśli chcesz napisać coś w którymś z działów najpierw przeczytaj Regulamin działu.

-Niedostosowanie się do Regulaminu działu jest karane tak samo jak i do głównego (patrz: rodzaje kar). Będą one stale dopracowywane, a Rada Starszych informować będzie stale o zmianach. Tu jednak kary będą nieco łagodniejsze – wpierw zazwyczaj ostrzeżenia słowne. Jeśli dział nie posiada Regulaminu działu obowiązuje ten regulamin.


4. W przypadku gdy niema regulaminu obowiązuję tylko ten regulamin.

- Patrz: pkt. 3.


5. Ciężkie wulgaryzmy są zabronione.

-Niektóre wulgaryzmy, o ile nie będziesz ich używał za często lub nie wzbudzą oburzenia i skarg użytkowników/Rady Starszych są dopuszczalne. Wulgaryzmy, które mają miano „ciężkich” są niedopuszczalne(wymiar kary, lub jej brak osądza moderator).


6. Zakazane jest pisanie dwóch postów jeden po drugim bez konkretnego uzasadnienia.

-Jeśli chcemy napisać post pod postem, upewnijmy się że jest on napisany chociaż w odstępie 24 godzin, wnosi dużo do dyskusji lub masz na to pozwolenie lub rozsądne wytłumaczenie.


7. Nie obrażamy użytkowników.

-Każdy użytkownik może zgłosić skargę, że został urażony przez innego użytkownika forum. W takim przypadku o winie rozsądza członek moderator lub opinia publiczna forum.


8. Moderator, który spamuje zostaje zdjęty z moderatorstwa.

-Każdy ma prawo do protestu, nie można jednak zgłaszać naruszeń regulaminu które miały miejsce dawno, lub już jest za nie wymierzona kara. O winie członka Rady Starszych decyduje całe forum, a zwłaszcza administracja i moderacja.


9. Za pytania typu "Skąd ściągnąć Tzara z Internetu?" użytkownik będzie karany ostrzeżeniem.

-Tzar jest teraz do ściągnięcia legalnie. Możesz wklejać linki do niego i sam o nie prosić. Uważaj jednak, bo ten temat mógł być już poruszany a za dublowanie tematów też można złapać ostrzeżenie. Na [link widoczny dla zalogowanych] jest link do ściągnięcia Tzara oraz patche potrzebne do gry przez sieć.


10. Za pytania, których odpowiedzi są w FAQu lub w dziale "Dla Początkujących" a użytkownik je dubluje w swoich postach - otrzymuje ostrzeżenie słowne, w przypadku nagminnego dublowania - ostrzeżenie.

-Jeśli chcesz zadać pytanie, a mogło być ono wcześniej już zadane, skorzystaj z opcji "Szukaj" na forum. Jeśli nic nie znajdziesz zadaj pytanie.


11. Zabrania się na forum podawania linków (oraz zadawania pytań o nie) do plików chronionych prawem autorskim lub swoim działaniem je naruszających - cracków, seriali, pirackich plików mp3, itp. W przypadku gdy legalność pliku może budzić wątpliwości należy zamieścić dodatkową informację wyjaśniająca jego status, np. freeware, shareware, trial, spolszczenie udostępnione za darmo przez producenta, mp3 udostępnione przez autora do darmowego rozpowszechniania, itp.

-Za wklejenie na forum treści nieodpowiednich, lub jak jest napisane powyżej łamiące prawo użytkownik może dostać karę, nawet banicję. Wtedy link będzie usunięty. Osobą uprawniona do sprawowania władzy decyduje o karze.


12. Dopuszczalne jest podawanie linków do innych for i witryn TYLKO, jeśli link prowadzi bezpośrednio do obrazka lub artykułu o ile link został umieszczony jako uzupełnienie wypowiedzi a nie jako reklama.

-Za reklamowanie własnych stron bez pozwolenia (a zwłaszcza nie związanych z Tzarem) można złapać ostrzeżenie(patrz: rodzaje kar).


13. Dopuszczalne jest podawanie linków tylko w podpisie(jeśli nie prowadzą one do stron niezgodnych z polskim prawem).

-Za linki które są niezgodne z prawem, lub zawierające wulgarne i erotyczne treści można otrzymać karę.


14. Na forum obowiązują zasady netykiety.

-Za ich nieprzestrzeganie można otrzymać karę.


15. Każdy użytkownik może mieć jedno konto. Złamanie tego punktu równe jest z banicja e- mail i wszystkich kont danego użytkownika.

-Za wykryte multikonta bez pozwolenia należy się ban.


16. Powyższy regulamin obowiązuje także dla shoutboxa.

-Za nieodpowiednie zachowanie w shoutboxie należy się kara (patrz: rodzaje kar).


17. Post napisany przez użytkownika musi coś wnosić do dyskusji. Jeśli nie wnosi – powinno nastąpić usunięcie posta, a o karze decyduje moderator.

-Patrz pkt. 1. Za nieprzestrzeganie się do tego punktu regulaminu osoba uprawniona ma prawo do przyznania kary (patrz: rodzaje kar).


18.Moderator podlega tylko władzy administratora.


19.Ostrzeżenie może zdjąć tylko moderator który je nadał lub administrator.


20.Dyskusja nt. otrzymania ostrzeżenia z uzasadnieniem w regulaminie jest natychmiast karana ostrzeżeniem, dyskutować można ale poza forum, lub w specjalnych tematach do tego przeznaczonych.


21.Każdy moderator może stosować swoje specyficzne metody modowania, byle by były zgodne z głównymi ustaleniami regulaminu i netykietą.


22. Moderator może dopisywać się pod postem każdego użytkownika jeżeli uzna to za stosowne, z wyjątkiem edycji postów innych moderatorów lub adminów. Może też wzbogacić temat o nowy post zawierający jego uwagi.

-Pod postem innego przedstawiciela władzy podpisywać się nie powinno, ale wyjątkiem są np. sytuacje, kiedy nie chcemy robić w temacie offtopu, złamano regulamin i trzeba zwrócić uwagę, na forum jest prowadzone opowiadanie które wymaga braku postów niezwiązanych z dyskusją, lub gdy inny moderator pozwoli na to.


23. Jeśli np. masz brata, lokatora, sąsiada i będziesz miał na forum dwa konta z twojego IP, zgłoś to wcześniej osobie uprawnionej do sprawowania władzy przez komunikator, PW lub publicznie na forum, pamiętaj by było to jednak zgodne z regulaminem.

-Za nie zgłoszenie tego ani żadne sensowne usprawiedliwienie się użytkownik najczęściej będzie karany banicją.


24. Odświeżanie nowym postem starych, wygasłych, w żaden sposób nie aktualnych tematów będzie karane przez administracje forum.

-Jeśli chodzi o ten punkt, chodzi nam oczywiście o tematy, które nie mają już absolutnie nic wspólnego z sytuacją aktualną. Jeśli znajdziecie replay, który chcecie ocenić, mimo, że ma on już ponad pół roku - nie krępujcie się, ten temat nie wygasł, można w nim pisać, ale bardzo prosimy, a żeby nie odgrzebywać trupów, które przez nieuwagę, nie znalazły się w archiwum, lub są działami służącymi wyłącznie informacji.


25. Jeśli moderator nie ma racji ma ją jedynie sam Bóg, Allach i Jahwe..

– ten punkt nie ma na celu pokazaniu te niesłychanej pozycji moderatora, ale porządek na forum. Każdy ma prawo to pomyłki. Moderator może robić to, co uważa za stosowne jeśli nie łamie regulaminu. Liczy się dobro forum, więc czasami przy wystawianiu ostrzeżenia mogą być pewne odstępstwa od regulaminu.. Ten regulamin może być usprawniany.


26. Sprawa podpisów na forum

- od tej pory kasowane będą wszystkie podpisy będące szersze niż 500 pikseli oraz wyższe niż 200 pikseli. Uprzedzam, że w razie nagminnego wstawiania dużego podpisu mogą zostać także nadane ostrzeżenia. Zabronione jest również tworzenie bardzo wysokich opisów za pomocą liter lub wielu obrazków jeden pod drugim.



Za złamanie któregokolwiek punktu regulaminu moderator danego działu lub administrator ma obowiązek przyznać karę. Poniżej rodzaje kar.

Zależnie od nieodpowiedniego zachowania są różne wymiary kar.
-Ostrzeżenie słowne (przyznaje się je za lekkie złamania regulaminu, lub żeby zakończyć nieodpowiednia sytuację itp.)
-Jedno ostrzeżenie (za różne złamania regulaminu, osoba uprawniona ma prawo je przyznać.)
-Dwa ostrzeżenia (za różne złamania regulaminu, osoba uprawniona ma prawo je przyznać.)
-Tymczasowy ban (za nieprzestrzeganie regulaminu, nie powinien trwać dłużej niż 3 miesiące.)
-Czasowy ban (za nieprzestrzeganie regulaminu, po jakimś czasie zdjąć go może Rada Starszych lub osoba uprawniona, o ile jest pewna iż jest to słuszne.)
-Ban IP (za nieprzestrzeganie regulaminu, daje się go zazwyczaj osobom groźnym dla forum, mającym multikonta.)
-Ban na zawsze (Ban bez odwołania, za poważne pogwałcenia regulaminu.)

-Usunięcie postu (za posty, jakie opisano w powyższym regulaminie.)
-Usunięcie tematu (za tematy, jakie opisano w powyższym regulaminie.)
-Wyłączenie możliwości chwalenia danego użytkownika (za nieprzestrzegania regulaminu.)


Garść słów o zdejmowaniu ostrzeżeń...
1. Nie dopuszczalne są na forum posty, zawierające treści o charakterze skargi, i ciągłe naprzykrzanie się przedstawicielom władzy – w sprawie ściągnięcia ostrzeżenia.
2. Ostrzeżenia są zdejmowane(zależy jakie wykroczenie zostało popełnione). Ostrzeżenie może być ściągnięte przez moderatora za:
-Częste i pożyteczne udzielanie się na forum w sprawach związanych z Tzarem, władzą, grafiką.
-Wklejanie na forum różnych map, kampanii, powtórek, tutoriali, instrukcji, prac graficznych, filmów, programów, dźwięków, opowiadań, komiksów itp. W przypadku filmów, dźwięków i opowiadań proszę jednak o jakiś związek z Tzarem..
-Sensowne usprawiedliwienie się ze wcześniejszego zachowania za co było przyznane ostrzeżenie; jeśli postawienie ostrzeżenia nie było do końca wyjaśnione, za udzielenie odpowiednich i zgodnych z prawdą faktów ostrzeżenie może zostać usunięte.
3. Po upływie czasu, musi być jednak dostrzegalna zmiana w zachowaniu ukaranego użytkownika.


Zgłaszanie się na przedstawicieli władzy.
1. Jeśli dla forum potrzeba jakiegoś moderatora, zgłosić się może każdy, kto nie był dawniej zabanowany, łamie regulamin, jest z nim właśnie związana jakaś afera, jest widocznym wrogiem forum.
2. Zgłaszający się na moderatora musi mieć kulturę osobistą, przedstawić plany jego pracy, potrzebna jest również ilość postów/czasu spędzonego na forum ustalana przed moderację.
3. Przy zgłoszeniu na nowego moderatora przedstawiciele władzy na forum mają decydujący głos.

Ostatnia aktualizacja regulaminu: 29 lipca 2009 - dodanie punktu 26.


Post został pochwalony 1 raz

Ostatnio zmieniony przez Viltharis dnia Śro 15:36, 29 Lip 2009, w całości zmieniany 9 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Karczma "U Cesarza" Strona Główna -> Regulamin Forum Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin