Forum Karczma "U Cesarza" Strona Główna  
 FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 MapEditor- Pytania Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematTen temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Autor Wiadomość
dimi1205



Dołączył: 26 Wrz 2007
Posty: 5 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 17:42, 26 Wrz 2007 Powrót do góry

Witam!
Na wstępie zaznaczę, że niektóre informacje prawdopodobnie już gdzieś są na tym forum, ale ich nie znalazłem. A więc... Robię mapkę, głównie na multiplayer, stylizowaną trochę na coś w rodzaju RPG i:
1) Chciałbym zrobić tak, aby śmierć głównego bohatera danego gracza powodowała przegraną. Obecnie śmierć któregokolwiek bohatera oznacza przegraną wszystkich graczy.
2) Chciałbym ustawić regułę uzupełniającą w regularnych odstępach czasu życie bohatera i, z mniejszą szybkością- innych jednostek.
3) Szukam sposobu na pojawianie się samoistnie potworów na mapie, także w ustalonych odstępach czasu.
4) Stworzyć konwersację i regułę pozwalającą kupować statki produkowane na bieżąco w porcie. Coś tak:
-bohater wchodzi na ustalony obszar portu
-właściciel proponuje kupno statku- każdego rodzaju drożej
-bohater wybiera
-jak ma wystarczająco złota, to odbiera mu to je i przekazuje jeden ze statków
-port tworzy nowy statek tego samego typu
-koniec
5) Nie mogę ustawić, aby most był ukryty(część misji). Po zapisaniu mapy
z ukrytym mostem i załadowaniu jej ponownie, jest on znów nie-ukryty.

Będę wdzięczny za każdą pomoc.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
MeXiN



Dołączył: 24 Sie 2007
Posty: 49 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 19:09, 26 Wrz 2007 Powrót do góry

1)Zrób regułę. Jej warunkiem będzie wydarzenie - obiekt zniszczony. W tym wydarzeniu ustaw jako obiekt jednostkę, która ma być bohaterem. Teraz pora na akcję w regule. Akcja brzmi "Gracz Wygrał"(błąd w tłumaczeniu-oznacza przegraną) i ustawiasz królestwo gracza.
2)Przedstawię ci tu tylko do jednej jednostki. Tworzysz regułę. Dodajesz wydarzenie "Wyrażenie do obiektu", które będzie warunkiem w regule. Zaznaczasz jednostkę, a w wyrażeniu wpisujesz $health<$maxhealth. Do reguły tworzysz akcję "Ustaw właściwości obiektu". Ustawiasz daną jednostkę. W zakładce wyrażenie wpisujesz $health=$health+y , gdzie y jest ilością życia, która ma się zregenerować. Nie zapomnij o akcji "Opóźnij". Wybierasz czas co ile sekund ma się regenerować życie (1sekunda=1000ms). Akcję opóźnij ustaw na samym początlu reguły.
3)Jeśli mają się pojawiać od początku, to tworzysz regułę z warunkiem "1". Pierwszą akcją będzie wymienione wcześniej "Opóźnij". Czas jest odstępem między tworzeniem jednostek. Dodajesz drugą akcję "Utwórz obiekt". Wybierasz jaki obiekt ma zostać utworzony+do jakiego królestwa i wybierasz obszar gdzie ma się pojawić.
4)Tu będzie parę reguł.
Pierwsza to reguła z warunkiem jako wydarzeniem "Obiekt w obszarze". Ustalasz jednostkę i teren, w którym ma być. Dodajesz akcję "Konwersacja". Chyba wiesz co to jest?? W konwersacji tworzysz parę możliwości. Więc na przykład do słów 'Chcę kupić statek' będzie parę kontynuacji. To zależy jakie statki chcesz ustawić. Przykładowo weźmy sobie karakę i fregatę. Wtedy utwórz 2 kontynuacje. W pierwszej napiszesz np. 'Chcę karakę!' i drugą gdzie napiszesz 'Chcę fregatę!'
W dwóch wcześniejszych frazach w wyniku frazy wpisujesz $statek=x; $cost=yyy , gdzie x jest liczbą którą musisz wpisać. Do karaki wpisz 1 a do fregaty 2. yyy oznacza z kolei cenę. Wpisz tylko liczbę. Później zdecydujesz jaki to surowiec. Utwórz dwie kolejne frazy. Jedna to 'Zaakceptuj', a druga 'Zrezygnuj'. Będą one kontynuacjami fraz ze statkami. Warunek frazy 'Zaakceptuj' jest taki:
@xyz(1)>=$cost . 'xyz' to nazwa surowca(food, wood, gold lub stone). Wynik frazy jest taki: @setgold(1,@gold(1)-$cost). A fraza rezygnuj?? Wszystko puste. Tylko tekst do frazy wpisujesz.
Zostały do tego dwie reguły(jeśli chcesz żeby były dwa statki do wyboru).
Pierwsza to będzie z karaką. Warunkiem będzie $statek==1. Dodaj akcję "Utwórz obiekt" i tam ustawiasz żeby utworzyć karakę dla twojego królestwa. Ustawiasz obszar i tyle Very Happy.
Druga z fregatą będzie taka sama tylko, że warunkiem jest $statek==2. A w akcji Utwórz obiekt będzie fregata zamiast karaki.
Na koniec tych dwóch reguł z kupnem wstawiasz po wyrażeniu:
Cytat:

$statek==0
$cost==0


5)Uff, skończyłem z tym czwartym. Po prostu dajesz akcję ujawnij obiekt i ustawiasz most. Ale kiedy ma się ujawnić to ja nie wiem. Napisz coś więcej

PS.do pkt.2 i 3 na koniec daj jeszcze akcję "Zachowaj regułę"
Tą akcję dodaj też do pkt.4 to wszystkich trzech reguł.

Mam nadzieję, że pomogłem. Pozdroo ;D


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
dimi1205



Dołączył: 26 Wrz 2007
Posty: 5 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 19:20, 26 Wrz 2007 Powrót do góry

Wielkie dzięki. A co do mostu- ja go widzę! Ustawiam na "ukryty", a zapisany jest jako bez"ukryty". Może dla tego, że gram jego właścicielem(czerwonymi-potworami, dla sprawdzenia regół)?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Linear



Dołączył: 26 Lip 2006
Posty: 866 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 71 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Kobieta

PostWysłany: Śro 20:11, 26 Wrz 2007 Powrót do góry

Most nie może zostać ukryty.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
MeXiN



Dołączył: 24 Sie 2007
Posty: 49 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 7:44, 27 Wrz 2007 Powrót do góry

linear ma chyba racje ;D


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Kamil Kania



Dołączył: 04 Maj 2006
Posty: 1048 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 39 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Z dalekiego Południa
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 17:00, 27 Wrz 2007 Powrót do góry

Przecież można użyć opcji utwórz obiekt...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
MeXiN



Dołączył: 24 Sie 2007
Posty: 49 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 16:27, 28 Wrz 2007 Powrót do góry

to zależy jak ma leżeć most Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
dimi1205



Dołączył: 26 Wrz 2007
Posty: 5 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 12:54, 29 Wrz 2007 Powrót do góry

Może mi ktoś jeszcze raz wytłumaczyć jak zrobić te kupowanie statków? Może być tak, że będzie się pojawiał przez "utwórz obiekt". najlepiej jakby ktoś mógł mi wysłać plik z przykładem. Z góry dziękuję.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
jedrek33



Dołączył: 09 Mar 2008
Posty: 16 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 2/3

PostWysłany: Nie 11:22, 09 Mar 2008 Powrót do góry

Jak zrobić mapę w edytorze kompani i w nią zagrać????? Question Question Question Question Question Question Question Question Question Question Question Question Question Question Question Question Question Question Question Question Question Question Question Crying or Very sad Crying or Very sad


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Kamil Kania



Dołączył: 04 Maj 2006
Posty: 1048 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 39 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Z dalekiego Południa
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 11:35, 09 Mar 2008 Powrót do góry

...
Czy nie istnieje opcja szukaj?
http://www.tzar.fora.pl/mapy-patche,15/instrukcja-tworzenia-regul-i-konwersacji-w-edytorze,530.html

Tu masz poradnik na temat wszystkiego co zawarte jest w edytorze, następnym razem użyj opcji szukaj Wink

Co do instrukcji wszystko jest tam prosto i dokładnie opisane, jak czegoś nie rozumiesz to czytaj po 5 razy i próbuj w praktyce po 10 razy, w końcu się uda, bo pytanie o to samo na forum nic nie zmienia Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematTen temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)