Forum Karczma "U Cesarza" Strona Główna  
 FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 Wersje Tzara Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
Viltharis
Naczelnik


Dołączył: 29 Lis 2005
Posty: 3626 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 45 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 14:28, 20 Sty 2006 Powrót do góry

Poniżej przetłumaczyłem (z drobną pomocą) na język polski plik opiewający o poszczególnych wersjach gry Tzar. Kilku rzeczy nijak nie umiałem przetłumaczyć, choć w końcu się udało. Niektóre są po prostu przełożone dosłownie, bo nie miałem pomysłu co mogą oznaczać, ale większość jest dla mnie zrozumiała. W razie jakichkolwiek pytań piszcie do mnie na maila, GG lub po prostu PW. Smile
Miłej lektury!

WERSJA 1.10
------------
NOTY
- Wszystkie protokoły sieciowe z poprzednich wersji są niekompatybilne z tą wersją Tzar'a!

USTALENIA (dziwnie to brzmi, ale nie wiem jak to inaczej przetłumaczyć...)
- Komputer kierujący katapultami nie wystrzeliwuje kilku kamieni naraz

WERSJA 1.09
------------
NOTY
- Zapisy gry, dema i protokoły sieciowe z poprzednich wersji Tzar'a są niekompatybilne z wersją 1.09

USTALENIA
- Custom minimap and map title images support fixed (Zdania tego nie rozumiem i nie rozumie moja babcia, anglistka. Słowa są dla niej jasne, ale kontekst nienormalny. Cóż... jeśli ktoś to zrozumie niech mi da znać.)
- Kiedy jednostka z subselekcją (chodzi zapewne o wybór za pomocą numeru ctrl+1 na przykad) umiera, subselekcja nie jest usuwana
- Ustawienia w losowej mapie są teraz zapisywane (nie mam pojęcia zielonego o co może chodzić...)
- W przerywanej grze wieloosobowej jest niemożliwe wydnalezienie dwóch tych samych technologii
- Inżynieria działa teraz poprawnie (chodzi o technologię)
- Niewidoczne jednostki ujawniają się przy użyciu czaru, przedmiotu lub, gdy atakują

NOWE MOŻLIWOŚCI / ZMIANY
- Dodano możliwość gry przez Gamespy Arcade
- Kiedy jednostka podniesie magiczną księgę pojawiają się nad nią żółte gwiazdki
- Zamki i forty mogą przetrzymywać do 50 - ciu jednostek.
- Poprawiono ceny na azjatyckim targu
- Nie ma znaczenia ile masz targów - przedmioty w każdym z nich są identyczne (dla Azjatów)
- Miejsce krucjaty nie może być dalże niż 4 pola od katedry
- Potrzeba teraz trochę czasu nim po śmierci Krzyżowców będzie można urządzić pełną Krucjatę. Nadal jest możliwe tworzenie następnych Krucjat w krótkim czasie od ich zniszczenia, lecz za tą samą cenę kupujemy mniej krzyżowców
- Zwiększono szybkość stzału balisty
- Nowe klawisze interface'u:
"Ctrl+]" albo "Ctrl+[" - zaznacza wszyskie jednoski mające więcej/mniej punktów doświadczenia od zaznaczonej. Jeśli nic nie zaznaczona, to brane pod uwagę zostaną jednoski mające więcej niż 7/mniej niż 8 punktów doświadczenia
"Alt+]" albo "Alt+[" - znaznacza wszystkie jednoski mające więcej/mniej życia od zaznaczonej. Jeśli nie zaznaczono nic, to wzięte pod uwagę zostaną jednoski mające więcej/mniej niż połowę życia
"Alt+\" - zaznacza wszystkie jednoski nie mające grupy, lub jeśli nie ma grup, wszystkie jednoski w polu widzenia
- Ikona rezygnacji została dodana do gry w trypie pojedynczym i wieloosobowym. flaga oznacza, ze gracz może sam zrezygnować, a miecz oznacza, że nigdy nie zrezygnuje
- Ulepszono skrypty SI (tylko dla trudnych poziomów trudności)

WERSJA 1.07
------------
NOTY
Zapisane stany gry z wersji 1.05 i 1.06 mogą być odtworzone
Dema i siecowe protokoły z wersji wcześniejszych nie są kompatybilne

USTALENIA
- Naprawiono bug'a, sprawiającego kłopoty z grą na sieci na niektórych systmach


WERSJA 1.06
------------
USTALENIA
- Jeżeli Krzyżowiec zginie na statku lub w budynku będzie to brane pod uwagę przy tworzeniu następnej wyprawy Krzyżowej (wcześniej taki Krzyżowiec był uznawany za żywego)
- Kiedy szpieg przebierze się za Krzyżowca, a następnie zdejmie przebranie śmierć Krzyżowca będzie brana pod uwagę przy tworzeniu następnej wyprawy Krzyżowej (wcześniej był uznawany za żywego)
- Było możliwe wpisanie kodu "hmnotech" w trybie rozgrywki wieloosobowej bez zezwolenia na kody. Zmieniono.


WERSJA 1.05
------------
USTALENIA
- Mgła wojny i eksploracja wracają do normy kiedy gra jest przestartowywana
- ścięte drzewa nie są widoczne na budynkach
- Księga czarów leczenia działa teraz należycie
- Kolory przedmiotów tworzonych w azjatyckim markecie są dopasowane
- Gracz nie może brać pożyczek w gospodzie kiedy gra jest wstrzymana
- Migające elementy menu użytkownika zostały zlikwidowane, gdy wybrany jest budynek (nie mam pojęcia o co może chodzić. W grze nie ma żadnych zmian moim zdaniem)
- Gracz może wybrać tylko swój skrypt SI w trybie rozgrywki wieloosobowej
- Duże jednoski (katapulty itp) wychodzą z budynków poprawnie
- Zaznaczenie magicznego dywanu jest teraz widoczne
- Na smoki działa podwójne klikniecie
- Zachowanie statków, gdy są reperowane przez wieśniaków jest ulepszone.
- Na statki działa opcja "eksploruj" i "stój na pozycji"
- Czar wskrzeszenia nie działa na budynki
- Czar ognistej kuli ma teraz ikonę zgodną z czarną grafiką
- Królestwo szpiega pokazywane jest teraz poprawnie
- Załadunku na statek nie trzeba dwa razy ulepszać
- Zmiana złota w pliku statystycznym jest liczona poprawnie
- Wpisywanie "hmspawn magic" w pasku kodów nie wyrzuca z gry
- Problemy z mgłą wojny zostały naprawione


NOWE MOŻLIWOŚCI
- Azjatyckie rydwany wymagają stajni
- Magiczne księgi kupowane w warsztacie magów są droższe (4x times) wydłużony jest równierz czas ich produkcji (2x times)
- Wieśniacy automatycznie wydobywają surowce po zbudowaniu tartaku lub magazynu
- Zamki i gildie mogą być usunięte jedynie za pomocą kombinacji klawiszy shift+del
- Krzyżowcy i wieśniacy nie mogą zostać przekupieni
- Wokół miejsca, gdzie łowią Twoje łodzie rybackie tworzy się niebieska obwódka
- Szpiedzy mogą wykrywać ukrytych ninja i vice versa
- Klawisz "end" pokazuje punkt zbiórki danego budynku (jeśli wybrano)
- Do eurojeskich karawan nie mogą wchodzić latające dywany
- Wieśniacy, za których przebrał się szpieg nie mogą budować
- Kiedy serwer się zmieni wszystkie ustawienia SI dotyczące poszczególnych graczy pozostają zapisane
- Jednostki nie mogą zdobywać doświadczenia zabijając jednostki sprzymierzone

PS. Przepraszam za tłumaczenie, jeśli chodzi o "Azjatyckie Markety", ale nie mam pomysłu o jaki budynek może chodzić. Mógłby mi ktoś pomóc?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Viltharis dnia Pią 16:56, 20 Sty 2006, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
KrzysztofZW



Dołączył: 13 Sty 2006
Posty: 842 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 38 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Kobieta

PostWysłany: Pią 14:55, 20 Sty 2006 Powrót do góry

Cytat:
PS. Przepraszam za tłumaczenie, jeśli chodzi o "Azjatyckie Markety", ale nie mam pomysłu o jaki budynek może chodzić. Mógłby mi ktoś pomóc?


To są chyba targi Azjatów na których można sprzedawać i kupować przedmioty magiczne.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Viltharis
Naczelnik


Dołączył: 29 Lis 2005
Posty: 3626 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 45 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 16:53, 20 Sty 2006 Powrót do góry

Mogą być i targi. Nie gram Azjatami to nie wiem. Razz

Zmieniłem to, ale chyba gdzieś mi umknął jeszcze jeden "Azjatycki Market". Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
mihalo



Dołączył: 01 Sty 2006
Posty: 314 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 18:12, 20 Sty 2006 Powrót do góry

moim zdaniem jes jeszcze jedne nie naprawiony błąd.

gdy używamy eliksiru doświadczenia o mocy np 20 to i tak dodaje się 1 pkt. To samo mam w wersji 1.10.

Ale to skandal że do wersji 1.05 można było wpisać hmnotech w sieci!!! dobrze, to poprawili.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Viltharis
Naczelnik


Dołączył: 29 Lis 2005
Posty: 3626 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 45 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 19:37, 20 Sty 2006 Powrót do góry

No, cóż takie małe błędziki się trafiają. Wgraj sobie wersję 1.01, to dopiero zobaczysz jak "fajnie" się stawia budynki na pniach drzew. :p


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Luke Ghost



Dołączył: 14 Lut 2006
Posty: 165 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kluczbork

PostWysłany: Pią 12:01, 17 Mar 2006 Powrót do góry

Z kąd można pobrać nową wersję?

Bo ja narazie stawiam budynki na pniach drzew Razz .


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Viltharis
Naczelnik


Dołączył: 29 Lis 2005
Posty: 3626 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 45 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 13:47, 17 Mar 2006 Powrót do góry

Naprawdę?? Na forum w dziale "download" jest wersja 1.10. Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
mihalo



Dołączył: 01 Sty 2006
Posty: 314 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 23:18, 17 Mar 2006 Powrót do góry

oto nazwy Tzara w językach narodowych

"Tzar: The Power of the Crown" -- Spanish title (Tzar: el Poder de la Corona)
"Tzar: el Poder de la Corona" -- Spanish title
"Tzar - Die Schlacht um die Krone" -- German Title
"Tzar: Ciezar Korony" -- Polish title
"Ognem i Mechom" -- Russian title


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Viltharis
Naczelnik


Dołączył: 29 Lis 2005
Posty: 3626 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 45 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 8:48, 18 Mar 2006 Powrót do góry

Jeśliby dokładnie tłumaczyć z angielskiego na szwedzki to tytuł Tzara w Szwecji jest taki: Tzar: Börda om Krona.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Pawcio



Dołączył: 17 Mar 2006
Posty: 63 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/3

PostWysłany: Wto 22:04, 21 Mar 2006 Powrót do góry

ale gdzie jest ta wersja tzara 1.10 bo nie moge znalesc.. plz ludzie... link dajcie plz Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Viltharis
Naczelnik


Dołączył: 29 Lis 2005
Posty: 3626 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 45 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 22:14, 21 Mar 2006 Powrót do góry

...
Eeeeeee... No... Jakby Ci to powiedzieć... Na samej górze?? Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Pawcio



Dołączył: 17 Mar 2006
Posty: 63 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/3

PostWysłany: Wto 22:18, 21 Mar 2006 Powrót do góry

tzn. link do sciagniecia tej wersji Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Viltharis
Naczelnik


Dołączył: 29 Lis 2005
Posty: 3626 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 45 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 22:21, 21 Mar 2006 Powrót do góry

Oj... A działu "Download" się nie chce przejrzeć?? Wink Taki ładny dział... Dobrze tym razem nie będę świnia i proszę oto i [link widoczny dla zalogowanych]. To link z oficjalnej strony Haemimont'u. Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Pawcio



Dołączył: 17 Mar 2006
Posty: 63 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/3

PostWysłany: Wto 22:24, 21 Mar 2006 Powrót do góry

dzieki, a patrzylem do doawloadu ale nie znalazlem... ma czxlowiek te 14 lat..

a to juz dziala? Very Happy
weszlem, sciagnelem, zainstalowalem... i juz? cos szybko...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Viltharis
Naczelnik


Dołączył: 29 Lis 2005
Posty: 3626 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 45 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 22:30, 21 Mar 2006 Powrót do góry

To się instaluje bardzo szybko. Acha i bardzo Cię proszę... "Wszedłem" nie "weszłem". Komisja nadzorująca nasz język chce wprowadzić "weszłem" jako dopuszczalną formę, ale póki co nie jest ona takową, więc używajmy poprawnej.
Idę już spać, więc do mnie na dziś żadnych już spraw proszę nie mieć. Dobrej nocy życzę wszystkim kawalerom i nie tylko. Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)