Forum Karczma "U Cesarza" Strona Główna  
 FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 Częstotliwość ataku jednostek w Tzarze. Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
piorun



Dołączył: 31 Lip 2006
Posty: 1794 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 53 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lublin
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 12:11, 02 Lip 2009 Powrót do góry

Witam, chciałbym zaprezentować wam wyniki mojej pracy nt. szybkości uderzeń wszystkich jednostek w Tzarze, zapraszam do czytania.

Grając w Tzara, zwłaszcza w trybie multiplayer, często porównujemy ze sobą różne jednostki. Bierzemy przy tym najczęściej pod uwagę atak, punkty życia, czas produkcji, koszty itp. Często niestety zdarza się, że pomijamy to, co naprawdę ważne i mające decydujący wpływ na ewentualne "pojedynki" między różnymi jednostkami. Tym razem zajmę się częstotliwością ataków. Wszyscy wiemy, że jednostki atakują ciągiem z różnym czasem między kolejnymi atakami. Jest to nadzwyczaj ważna cecha, jednak bardzo rzadko brana pod uwagę przez graczy.

Przejdźmy jednak to części najważniejszej. Jakie te wartości są u jednostek w tzarze? Następujące:

EUROPEJCZYCY:
Wieśniak euro ~14 uderz. na ½ minuty
Piechur euro ~18 uderz. na ½ minuty
Łucznik ~25 strz. na ½ minuty
Wiekiernik ~18 uderz. na ½ minuty
Strzelec ~18 strz. na ½ minuty
Pikinier ~15 uderz. na ½ minuty
Rycerz ~25 uderz. na ½ minuty
Krzyżowiec ~26 uderz. na ½ minuty
Kapłan ~28 uderz. na ½ minuty
Mag euro ~28 uderz. na ½ minuty
Golem ~20 uderz. na ½ minuty
Nietoperz ~38 uderz. na ½ minuty
Szpieg ~17 uderz. na ½ minuty
Ciężka katapulta ~9 strz. na ½ minuty

AZJACI:
Wieśniak Azja ~26 uderz. na ½ minuty
Ronin ~18 uderz. na ½ minuty
Łucznik ~25 strz. na ½ minuty
Samuraj ~26 uderz. na ½ minuty
Łucznik konny ~25 strz. na ½ minuty
Samuraj konny ~26 uderz. na ½ minuty
Rydwan ~30 uderz. na ½ minuty
Ninja ~12 uderz. Na ½ minuty
Kapłan ~28 uderz. na ½ minuty
Mnich ~23 uderz .na ½ minuty
Mag Azja ~20 strz. na ½ minuty
Smok ~25 uderz. na ½ minuty

ARABOWIE:
Wieśniak arabski ~28 uderz. na ½ minuty
Piechur arab ~22 uderz. na ½ minuty
Łucznik arab ~25 strz. na ½ minuty
Satrapa ~17 uderz. na ½ minuty
Oszczepnik ~15 uderz. na ½ minuty
Łucznik konny ~25 strz. na ½ minuty
Ciężka konnica ~26 uderz. na ½ minuty
Janczar ~26 uderz .na ½ minuty
Wojownik dżihadu ~22 uderz. na ½ minuty
Kapłan ~25 strz. na ½ minuty
Mag arabski ~22 strz. na ½ minuty
Dżin ~25 uderz. na ½ minuty
Szpieg ~17 uderz. na ½ minuty

WSPÓLNE:
Niedźwiedź – nie do ustalenia
Mesjasz – nie do ustalenia, ok. 15 strz. na ½ minuty
Kule armatnie(statki, baszty rakietowe, altereryjskie) ~11 strz. na ½ minuty
Wieże łucznicze ~30 strz. na ½ minuty
Ciężka katapulta ~9 strz. na ½ minuty
Balista ~14(w 1.01 i 1.13b), ~21(w pozostałych patchach) strz. na ½ minuty
Katapulta ~13 strz. na ½ minuty
Szkielet ~30 uderz. na ½ minuty
Duch ~15 uderz. na ½ minuty
Ork ~22 uderz. na ½ minuty
Krasnolud ~22 uderz. na ½ minuty

To są statystyki częstotliwości ataku jednostek z Tzara. Odnalezione błędy zostaną szybko poprawione.

Aby sprawdzić jakie uszkodzenia ostatecznie mogą zadać jakie jednostki przez jaki czas należy posłużyć się tym wzorem, stworzonym przez Lineara, ewentualnie sprawdzić to w praktyce. Szczególnie ciekawe wyniki dodam na zakończeniu tematu, jeśli się pojawią.

Jeśli czas, w jakich miał miejsce ilość ataków(tutaj 0.5 minuty) nie będzie nam odpowiadał, można go zmienić posługując się informacjami podanymi wyżej i dzieląc/mnożąc je przez odpowiednią liczbę.

W przypadku pytań czy innych informacji odnośnie tego proszę pisać.


Post został pochwalony 8 razy

Ostatnio zmieniony przez piorun dnia Śro 22:57, 23 Gru 2009, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
gaara
Naczelnik


Dołączył: 03 Mar 2008
Posty: 1208 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 85 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Arabian Desert Krk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 14:30, 02 Lip 2009 Powrót do góry

Z tego zestawienia najbardziej podobają mi się prędkości strzału różnych łuczników przyrównane do prędkości balisty ^^.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Qarter



Dołączył: 30 Kwi 2007
Posty: 730 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 31 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bystrzyca Kłodzka
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 14:58, 02 Lip 2009 Powrót do góry

Ehhh, to miało by w gazetce, która miała powstac. W atkim razie, gazetka nie będzie za bardzo atrakcyjna ;/ Artykuł bardzo dobry, przyda się.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Medavoj



Dołączył: 29 Sty 2009
Posty: 453 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 15:01, 02 Lip 2009 Powrót do góry

Balista ~21 strz. na ½ minuty
a np
Łucznik ~25 strz. na ½ minuty
Łucznik konny ~25 strz. na ½ minuty
Strzelec ~18 strz. na ½ minuty

Cóż to po raz kolejny pokazuję siłę balist. Balista strzela w szybszym tempie od strzelca który jest jednostką za złoto! Baliście co prawda nie da się zmienić częstotliwości ataku ale na pewno można łatwo ustalić proporcje siły ataku/częstotliwości uderzeń tak aby za pomocą poprawki uzyskać taki sam efekt jaki był przed kombinowaniem przez twórców gry przy tej właśnie machinie. Obliczenie jest proste ponieważ twórcy gry zmienili częstotliwość ataku o 2,5raza do poprzedniej częstotliwości. Jednak nie wiem czy to 2,5 nie było uznawane jako częstotliwość na minutę dlatego wynik do 1minuty trzeba by jeszcze inaczej policzyć ale myślę że zrobi to ktoś z większa wiedzą na temat tzara (garnek zadanie dla ciebie ;D)

1 Obliczenie
21/2,5=8,4

Wiec żeby uzyskać efekt strzału 8,4 trzeba ustawić atak balisty przez 2,5 więc uzyskamy optymalny atak balisty

61/2,5=24,4


Jednak biorąc pod uwagę cenę balisty myślę że można by ten atak podnieść do 30 Jednak 60 przy takiej częstotliwości to czyta głupota

Proszę o nie kasowanie postu jeśli naprawdę przeszkadza proszę go przenieść do mojego tematu o balistach


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Ardwin



Dołączył: 30 Kwi 2008
Posty: 936 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 42 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Białystok

PostWysłany: Czw 15:14, 02 Lip 2009 Powrót do góry

ciekawe...może średnio przydatne w praktyce ale interesujące Very Happy tak sobie posprawdzałem w edytorze bo w niektóre rzeczy nie mogłem uwierzyć Very Happy np ,ze piechur ojro ma tak samo szybki atak jak ronin...pierwszy dziwnie wywija mieczem a co okazało przy bliższym przyjrzeniu ,że ronin nie napie...tak szybko jak się wydaję i też ma przerwę na odpoczynek Very Happy

przy okazji znalazłem coś ciekawego(przynajmniej dla mnie nowośćVery Happy) piechur przy statach 10/5 zadaje dla ronina 6 obr a ronin mając takie same statystyki tylko 4 Shocked wytłumaczy mi to ktoś? Very Happy

pochwała leci

i rydwany też mnie zaskoczyły ^^


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
King Paweł



Dołączył: 28 Sty 2007
Posty: 449 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 21 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 15:23, 02 Lip 2009 Powrót do góry

Niezłą robotę wykonałeś piorun. Mimo iż już dawno mówiło się o częstotliwości ataków to nigdy nie wiedziałem, że to są aż tak duże różnice np łucznik konny a strzelec. Też zaskoczyła mnie duża częśtotliwość ataków rydwana.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
gaara
Naczelnik


Dołączył: 03 Mar 2008
Posty: 1208 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 85 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Arabian Desert Krk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 15:28, 02 Lip 2009 Powrót do góry

Ardwin napisał:
przy okazji znalazłem coś ciekawego(przynajmniej dla mnie nowośćVery Happy) piechur przy statach 10/5 zadaje dla ronina 6 obr a ronin mając takie same statystyki tylko 4 Shocked wytłumaczy mi to ktoś? Very Happy

drwina z Ardwina ;d

Jednostki walczące mieczem kontra piechur europejski -20%


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Ardwin



Dołączył: 30 Kwi 2008
Posty: 936 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 42 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Białystok

PostWysłany: Czw 16:00, 02 Lip 2009 Powrót do góry

eeeee...faktycznie...myślałem jednak ,że tam coś głębszego się kryje ^^


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Margal



Dołączył: 29 Kwi 2008
Posty: 473 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 12 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zakopane
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 16:17, 02 Lip 2009 Powrót do góry

Piękna robota Piorunie Wink Pochwała leci ^^

Najlepsza balista z tego wszystkiego i tak, 21 strzałów na pół minuty Very Happy Szkoda że nie da się zmienić częstotliwości jej strzałów, bo tyle ile ma ich ciężka katapulta spokojnie by starczała... Przyznam rację Medavojowi (przekupił mnie, nie myślcie sobie Very Happy) rozsądna byłaby zmiana siły ataku względem częstotliwości strzału. Przynajmniej nasza kochana balista nie byłaby taka zabójcza, że jednym strzałem kosi wszystko, dosłownie wszystko Shocked


Co do Rydwana, to chyba dlatego na patchu 1.10 ma staty 5/3 bo twórcy wzorowali się pewnie na jego szybkości Laughing
Reszte info to można raczej zatrzymać dla siebie, bo w walce to nam za dużo nie pomoże Wink
Chociaż do tworzenia kampanii czy map.. sam nie wiem Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
NoobSaibotek



Dołączył: 25 Cze 2009
Posty: 104 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Z kontowni
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 17:35, 02 Lip 2009 Powrót do góry

Niezłe... Pewnie dużo się napracowałeś, chociaż nie wiem jak to zrobiłeśVery Happy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Medavoj



Dołączył: 29 Sty 2009
Posty: 453 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 19:16, 02 Lip 2009 Powrót do góry

To jest napisane w chyba dacie jeśli się mylę to mnie poprawcie ale mnie się wydaje że widziałem tam szybkość ;D

Cóż ja myślę że najwyższy czas aby zrobić temat spisać wszystkie zmiany i zrobić 1.13b aczkolwiek jak ja rozmawiam z ludźmi to zdania są podzielone a ja nie mogę nic robić wbrew ludziom (zagram sam na wszystkich z tzara i nałożę wam tyranię Twisted Evil)


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
piorun



Dołączył: 31 Lip 2006
Posty: 1794 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 53 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lublin
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 19:30, 02 Lip 2009 Powrót do góry

Dzięki za pochwały. Smile

NoobSaibotek napisał:
Niezłe... Pewnie dużo się napracowałeś, chociaż nie wiem jak to zrobiłeśVery Happy

Ano jak Cool. Odmierzałem sobie czas, i ręcznie liczyłem ilość ataków, potem to powtarzałem dla pewności, no i jeszcze przeliczałem zadane obrażenia na ilość tych ataków, i jeśli wychodziło prawidłowe dmg, to wychodziła faktyczna ich ilość na pół minuty. Smile

Postaram się zrobić jeszcze tego niedźwiedzia i mesjasza, bo te jednostki atakują jakimś dziwnym ciągiem(mesjasz np. rzuca przy okazji czary które trwają różne ilości czasu), trzeba będzie zwyczajnie podzielić dmg zadane prze te pół minuty, obliczyć ile odbiera jeden atak i wyjdzie. Smile Tak też robiłem przy wątpliwych wynikach. U mesjasza trzeba będzie usunąć manę.

Odnośnie rydwana.. Tutaj akurat podejrzewałem, że wyjdzie coś takiego. On wali akurat dość szybko, podobnie jak np. szkielet. Chociaż nie powiem, że i mnie niektóre wyniki zaskoczyły(np. jak wieśniak euro jest daleko w tyle w porównaniu do pozostałych wieśków^^)

Pozdrawiam.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Li Mu Bai



Dołączył: 15 Cze 2008
Posty: 1725 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 159 razy
Ostrzeżeń: 3/3
Skąd: Wiatowice city
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 19:57, 02 Lip 2009 Powrót do góry

z moich obliczen wynika że nieźwiedź powinien mieć w okolicy 23 strzały na pół minuty a mesjasz w okolicy 20 (może 19 lub 21) na meszjasza czekałem aż mu mana spadnie do 0 wtedy wtedy udało mu sie zadać 13 pucisków w 20sek więc jestem skłonny obstawić 20.

Cytat:
Wiec żeby uzyskać efekt strzału 8,4 trzeba ustawić atak balisty przez 2,5 więc uzyskamy optymalny atak balisty

61/2,5=24,4


Stek bzdur. atak 60 na częstotliwości 8,4 nie równa się 24,4 na częstotliwości 21. czemu?
http://www.tzar.fora.pl/faq-i-porady,51/obrazenia-w-tzarze-wzor-wyprowadzony,1127.html


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Medavoj



Dołączył: 29 Sty 2009
Posty: 453 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 20:41, 02 Lip 2009 Powrót do góry

No to oblicz prawidłowy atak balisty bo z tego co ja wIem to ona traktuje tak samo miecho jak inne wojo -.-


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Li Mu Bai



Dołączył: 15 Cze 2008
Posty: 1725 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 159 razy
Ostrzeżeń: 3/3
Skąd: Wiatowice city
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 21:25, 02 Lip 2009 Powrót do góry

gdybym chciał to bym obliczył, a skoro jeszcze tego nie zrobiłem to znaczy że nie chce. a czemu nie chce? bo nie jestem w tej grupie która na siłe i bezmyslnie chce zrobić nowego patcha. w ogóle nie chce robić nowego patcha. I to właśnie przez to że jestem w stanie to obliczyć. tyle że ta gra muis mieć jakieś błedy. czemu? żeby było ciekawiej. Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)