Forum Karczma "U Cesarza" Strona Główna  
 FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 Wszelkie problemy z regułami, edytorem itp. Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
mihalo



Dołączył: 01 Sty 2006
Posty: 314 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 10:00, 16 Kwi 2006 Powrót do góry

Więc tutaj umieszczajcie wasze problemy związane z tworzeniem kampaniii i map, ja zacznę pierwszy:

1. czy jeśli zaznaczę ciągłość jednostki i ona weźmie na 1szej mapie przedmioty to czy na następnej będzie je posiadać?

2. Oraz jeśli będzie nzywać X na 1szej mapie i X na drugiej ale będzie to jednostka innego typu (na 1szej wieśniak na 2giej rycerz) to czy jej właściwości i ewentualne przedmioty się zachowają?

3. Jak zrobić aby na samym początku ludzie znjdowali się w statku lub w karawanie? Albo niech wejdą na samym początku może byc i tak, ale problem polega na tym jak stworzyć regułę że jesli wyjda z karawany to porażka?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez mihalo dnia Śro 18:17, 24 Maj 2006, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
KrzysztofZW



Dołączył: 13 Sty 2006
Posty: 842 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 38 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Kobieta

PostWysłany: Pon 8:31, 17 Kwi 2006 Powrót do góry

AD. 1
Nie - na drugiej mapie możesz zrobić tylko koło danej jednostki te przedmioty - problem polega na tym, że nie wiesz, czy gracz nie wykorzystał wszystkich możliwości magicznego przedmiotu - wiem z doświadczenia, ale mogę się mylić(małe prawdopodobieństwo).
Dzieje się tak dlatego, że przedmioty nie posiadają ciągłości.

AD. 2
Przedmioty - tak jak już pisałem - nie. Właściwości... mhm... trudno mi powiedzieć - dalej z dośwaidczenia wnioskuję, że nie - no bo jak można np. przekazać moc mana piechurowi(mogę się mylić) - sam próbowałem - zbytnio nie idzie...

AD. 3
Można tak zrobić prócz jednego - jednostki na początku gry nie mogą się znajdować w zasobniku - trzeba je tam wprowadzić na początku gry. Jestem prawie pewien... muszę się tylko lepiej przyjrzeć regułom.

PS
Wiem... same nic nie mówiące prawie info, jednak nad trzecim punktem popracuję bardziej.
A może ktoś ma lepsze rady? Ja w każdym bądź razie - pokombinuję Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Mr.Arthur



Dołączył: 10 Sty 2006
Posty: 35 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pon 9:23, 17 Kwi 2006 Powrót do góry

Nie wiem dlaczego ale mam taki beznadziejny problem... nie wiem jak przekrecic brame!!! Moze ktos mi poweidziec!!


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
mihalo



Dołączył: 01 Sty 2006
Posty: 314 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 10:02, 17 Kwi 2006 Powrót do góry

przekręcasz CTRL i ALT

Z tym pkt 3cim poradziłem sobie inaczej poprostu zaznaczyłem obszar, i gdy jendostki się tam znajda poza wozem to nstąpi akcja. Bo obiekt poza zasobnikiem nie działał.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Razowiec



Dołączył: 27 Sty 2006
Posty: 98 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Będzin/Zduńska Wola

PostWysłany: Pon 10:02, 17 Kwi 2006 Powrót do góry

altem shiftem albo controlem sie przekrecalo


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Viltharis
Naczelnik


Dołączył: 29 Lis 2005
Posty: 3626 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 45 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 10:18, 17 Kwi 2006 Powrót do góry

Kurcze... Wchodzę na forum, a tu masa postów. Jak za dawnych czasów normalnie... Wink Piechur również może mieć manę tak jak i każda inna jednostka. Nie jestem jednak pewien czy ciągłość może istnieć między innymi jednostkami. Trzebaby to przetestować. Very Happy Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Mr.Arthur



Dołączył: 10 Sty 2006
Posty: 35 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pon 13:51, 17 Kwi 2006 Powrót do góry

Nie da sie przekrecic ani alt ani ctrl ani shiftem... wiec chyba budynkow sie nie da przekrecac.. a przynajmniej nie brame!!


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Draco



Dołączył: 29 Lis 2005
Posty: 448 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Hajnówka

PostWysłany: Pon 18:21, 17 Kwi 2006 Powrót do góry

Da sie i to przedewszystkim brame, bo chyba tylko bramy i mosty można obracać.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
KrzysztofZW



Dołączył: 13 Sty 2006
Posty: 842 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 38 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Kobieta

PostWysłany: Pon 19:56, 17 Kwi 2006 Powrót do góry

Cytat:

Z tym pkt 3cim poradziłem sobie inaczej poprostu zaznaczyłem obszar, i gdy jendostki się tam znajda poza wozem to nstąpi akcja. Bo obiekt poza zasobnikiem nie działał.

Też tak myślałem - ale doszedłem do wniosku, że jeśli mapa prawdziwy świat i lądu kupa - to z tym zaznaczaniem obszarów strasznie dużo roboty.

Sam próbowałem dać regułę, że gdy jednostki wejdą do zasobnika - działa reguła z wyrażeniem $w = 1. Następnie, w regule dawałem $w == 1 && poza(poza - jest to wydarzenie - jeśli te jednostki znajdą się po za obiektem) to działa akcja "przegrana" - niestety, nie wiem czemu na wszystkie sposoby próbowałem, lecz nie zadziałało... :/

Cytat:
Nie jestem jednak pewien czy ciągłość może istnieć między innymi jednostkami.


Istnieje - próbowałem w mapie 8 Tzar: CK.
Wodny Druid miał ciągłość zaznaczoną i odpowiednie wyrażenie - #Druid = 1
W następnej mapie zamieniłem go na Wekiernika, dałem ciągłość, ukryty - tak samo jak u druida byłem, i tylko w regułach przy #Druid == 1 dałem akcję "ujawnij obiekt" - a tam za tego druida jest wekiernik - działało - jednak nie miał on właściwości druida - Kapłani np. mogą uzdrawiać - wekiernik - tylko przez księgę magiczną.

Cytat:

Piechur również może mieć manę tak jak i każda inna jednostka.

Tak, lecz domyślnie jej nie ma... musi użyć księgi zaklęć - a poza tym zbytnio z tego nie korzystamy - coś jest chyba zwalone z tą maną u "zwykłych jednostek":/

Co do przekręcania - oczywiście, że się da - trza przytrzymać przy wyborze bramy ALT lub CTRL - zawsze tak robię - wszędzie tak jest - popróbuj trochę Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Viltharis
Naczelnik


Dołączył: 29 Lis 2005
Posty: 3626 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 45 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 7:09, 18 Kwi 2006 Powrót do góry

Są księgi, które potrzebują many i w tedy i zwykłemu piechurowi się może przydać. Po za tym to może mówić o "magicznym potencjale" jednostki. Smile Można zrobić kamanię, w której wieśniak jest uczniem maga, a po kilku planszach się nim staje z zebranym już do tąd doświadczeniem. W tedy wieśniakowi może się przydać mana. Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Obieżyświat



Dołączył: 19 Kwi 2006
Posty: 472 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 18:51, 22 Kwi 2006 Powrót do góry

Ja mam problem z tym żeby dana postac gadała w tym a nie innym momencie? Czytałem instrukcję, ale mało się z niej dowiedziałem.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Daernis



Dołączył: 12 Gru 2005
Posty: 172 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Z troszeczke innej bajki ;)

PostWysłany: Sob 19:13, 22 Kwi 2006 Powrót do góry

Rozwiń trochę o co Ci chodzi. Chcesz ,zeby postać mowila jak ktoś będzie w odpowiednim miejscu? Czy ,żeby mówiła jak druga skończy? Napisz sytuację.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
KrzysztofZW



Dołączył: 13 Sty 2006
Posty: 842 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 38 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Kobieta

PostWysłany: Sob 19:48, 22 Kwi 2006 Powrót do góry

Wal na IRCA! Tam wszystko Ci powiemy i doradzimy - ja i Nigi!


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Obieżyświat



Dołączył: 19 Kwi 2006
Posty: 472 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 19:55, 22 Kwi 2006 Powrót do góry

Chcę, aby postać mówiła, gdy będzie w odpowiedznim miejscu


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
KrzysztofZW



Dołączył: 13 Sty 2006
Posty: 842 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 38 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Kobieta

PostWysłany: Sob 20:01, 22 Kwi 2006 Powrót do góry

Wejdź na mIRCa, ileż mam mówić - od razu Ci powiemy!


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)