Forum Karczma "U Cesarza" Strona Główna  
 FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 Tzar - lepsza gra Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
WOJO



Dołączył: 15 Paź 2011
Posty: 14 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 22:16, 26 Paź 2011 Powrót do góry

Cieszy mnie, ze wiekszosc potraktowala mnie powaznie (sluzny moj wiek chyba wzial gore), grajac 11 lat w tzara nikt z moich znajomych (zaczynalem gre po lanie w bloku) nie wpadl zeby na cokolwiek sie umawiac odnosnie zasad.

Nie wiem czy pamietacie ale w najstarszych wersjach tzara azjatyccy kaplani mogli w nieskonczonosc szkolic jednostki? Gram tak dlugo, ze mam spore pojecie na ten temat - polowa budynkow jest nie uzywana bo jest do niczego - ostatnio u azji chcialem sprawdzic jak dzialaja targi na 1,13 i szczerze mowiac nie dzialaja - ktos moze powiedziec dlaczego? Na kazdym targu sa te same ksiazki a we wczesniejszych wersjach tak nie bylo. To jedna z taktyk u azjaty (przynajmniej jak ja gralem).

Moze ja to napisze jak to widze i co mi sie totalnie nie podoba:

- po co limit czasu na atak?
- dlaczego nie atakowac domow i farm? (da sie to bronic - azja ma takze inne taktyki gry niz tylko koszary i gospody)
- dlaczego od frontu? (zwiazek z poprzednim)

Wiecej na teraz nie pamietam, ale nie wydaje Wam sie to ciagle to samo?
Rozgrywka wyglada wciaz w ten sam sposob nikt nikogo nie atakuje inaczej.

Gaara a grales w starcrafta:bw?

PS. temat zostal otwarty na moja prosbe ze wzgledu na to, ze lepiej byloby miec wiecej przeciwnikow do gry niz mniej, a te zasady nie leza mi w ogole.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
gaara
Naczelnik


Dołączył: 03 Mar 2008
Posty: 1208 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 85 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Arabian Desert Krk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 12:57, 27 Paź 2011 Powrót do góry

@WOJO

Nie rozumiem, chciałbyś różne książki w każdym z azjatyckich targów ? Jakoś nie kojarzę tego, że we wcześniejszych wersjach tak było, w każdym rozwiązanie bardzo OP, to tak samo jakby arab mógł produkować różne miksturki w każdym z warsztatów.

Atak we front jest konsekwencja zasady nieatakowania domków i farm. Ciężko skutecznie przestrzegać drugą bez pierwszej, stąd powstało takie rozwiązanie.

Limit czasowy ma związek z niedoskonałościami gry. Tu możemy zaryzykować porównaniem do Starcrafta, a także innych gier tego typu. Wszędzie tam gdzie ma miejsce rywalizacja z żywymi przeciwnikami i mamy do wyboru kilka nacji/narodów/bohaterów pojawia się problem balansu. Prace nad poprawkami trwają w niektórych przypadkach nawet latami, tak by walka był jak najbardziej równa.
Wszystko w tej kwestii zależy od zaangażowania producenta w swój projekt, czego nie można powiedzieć o Tzarze.
Oryginalny FAQ ze strony Haemimontu już chyba znikł, a z jego treści dowiadywaliśmy się o planie wydania kolejnego patcha wprowadzającego pewne poprawki w balansie, jak i naprawiający problem desynchro.

Skutkiem tego było wzięcie sprawy we własne ręce. Decyzje bywają lepsze i gorsze, ocena ich jest subiektywna i jednym może się podobać, a drugim nie. Postawiono na ustanowienie limitu czasowego, zamiast wprowadzać radykalne osłabienie niektórych jednostek/ większą ingerencję w gospodarkę.

Gra bez zasad wcale nie jest tak bardzo urozmaicona bowiem króluje w niej kilka taktyk. Co z tego, że możesz robić co chcesz, skoro i tak przegrasz ?
Znaczący wpływ ma rozmiar map obrany jako standardowy. Gigant jest mapą dużą, w Starcrafcie mamy mniejsze mapy. Nie da się też pominąć klifów, wzniesień i korytarzy, których nie ma w Tzarze, a które to pozwalają na kontrolę nad terenem, uporządkowanie swojej gry.

Tzar jest grą dużo wolniejszą niż Starcraft, a przez pewne nasze decyzje ( takie jak rozmiar map, zgoda na otrzymywanie na start 3 wież obronnych) nie można do niego równać. Tu nie da rady wykonać rushu 5 jednostkami, są one słabsze, mają dłuższą drogę do pokonania, nie wiemy gdzie jest przeciwnik, z pewnością nie poradzimy sobie z wieżą, której koszt jest mniejszy od kosztu ilości wojaków która może ją położyć.

Podjąłem próbę stworzenia mapy wzorując się na tych Starcraftowych i wyszło mi coś takiego [link widoczny dla zalogowanych]
Jest to tylko projekt, niestety tu napotykamy na kolejną przeszkodę. W edytorze nie możemy ustawić zamku losowego, tak aby gracz mógł wybrać sobie kim będzie chciał grać. Wymusza to konieczność stworzenia wszystkich możliwych kombinacji nacji dla mapy.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
jutrzenki



Dołączył: 11 Cze 2011
Posty: 46 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 3/3

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 13:44, 27 Paź 2011 Powrót do góry

Pisałeś Drain że można atakować front od tyłu, no bardzo dobre jak front jest jeden. A może ja bym chciał bardziej taktyczniej zagrać i wiechać w krowy, powybijać chłopów to nie mogę bo najpierw front bezsens.


Post został pochwalony 1 raz

Ostatnio zmieniony przez jutrzenki dnia Czw 13:47, 27 Paź 2011, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
Medavoj



Dołączył: 29 Sty 2009
Posty: 453 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 15:06, 27 Paź 2011 Powrót do góry

jutrzenki napisał:
Pisałeś Drain że można atakować front od tyłu, no bardzo dobre jak front jest jeden. A może ja bym chciał bardziej taktyczniej zagrać i wiechać w krowy, powybijać chłopów to nie mogę bo najpierw front bezsens.



Euro/Arab Pozbiera mięso z krów i jedzie dalej a azjatyckie pola kosztują (4 farmy po 8 i 2 zamki po 12 dają nam 56 x 200(drewna) dokładnie 11200! Tak więc Euro/Arab na twoim wjeździe straci ~500 fooda za wieśki A ty 11k drewna...

Efekt?

-Azja ma większe pole do bronienia (zobacz w grach ile miejsca ona zajmuje)
-Rozkręcenie gospodarki Azji trwa dłużej (Euro/Azja może w 6 zabić krowy i skutecznie zaatakować)
-Azjatycka gospodarka się nie odbuduje (Pola nie są nieśmiertelne tak jak mięso z krów)


No rules = Azja no chanse


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
jutrzenki



Dołączył: 11 Cze 2011
Posty: 46 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 3/3

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 17:46, 27 Paź 2011 Powrót do góry

Ale łodzie rybackie może azja trochę mieć może nie da to dużej potęgi, ale Azja ma się na małe łatwo na początek poza tym można farmy murem obstawić wystarczy pomyśleć lub wierze dorobić tam.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez jutrzenki dnia Czw 17:47, 27 Paź 2011, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
Li Mu Bai



Dołączył: 15 Cze 2008
Posty: 1725 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 159 razy
Ostrzeżeń: 3/3
Skąd: Wiatowice city
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 18:18, 27 Paź 2011 Powrót do góry

Jest taka zasada (jeśli ktoś grał serie total war to słyszał) 'naucz się posłuszeństwa nim zaczniesz rozkazywać'. Niejako parafrazując można to odnieść do wielu innych aspektów życia codziennego, tudzież i do tzara. Żeby mówić o opcjach gry należy ją najpier dogłebnie poznać i samo myślenie i wiara niepoparta praktyką jest gówno warta.

ps przez praktyke i wiedze nie chodzi mi o znanie, lecz rozumienie mechanizmów gry.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
jutrzenki



Dołączył: 11 Cze 2011
Posty: 46 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 3/3

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 21:35, 27 Paź 2011 Powrót do góry

Pewnie mało osób z tzara grało w total war, ale ja akurat grałem


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Li Mu Bai



Dołączył: 15 Cze 2008
Posty: 1725 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 159 razy
Ostrzeżeń: 3/3
Skąd: Wiatowice city
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 13:03, 28 Paź 2011 Powrót do góry

fajnie


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Đrain
Naczelnik


Dołączył: 03 Paź 2010
Posty: 895 Przeczytał: 6 tematów

Pomógł: 32 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Asgard
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 13:56, 28 Paź 2011 Powrót do góry

xD


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Medavoj



Dołączył: 29 Sty 2009
Posty: 453 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 16:11, 28 Paź 2011 Powrót do góry

jutrzenki napisał:
Ale łodzie rybackie może azja trochę mieć może nie da to dużej potęgi, ale Azja ma się na małe łatwo na początek poza tym można farmy murem obstawić wystarczy pomyśleć lub wierze dorobić tam.


Mogę prosić polskim stylistycznym?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Medavoj dnia Pią 16:11, 28 Paź 2011, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
WOJO



Dołączył: 15 Paź 2011
Posty: 14 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 23:58, 28 Paź 2011 Powrót do góry

Medavoj napisał:
jutrzenki napisał:
Ale łodzie rybackie może azja trochę mieć może nie da to dużej potęgi, ale Azja ma się na małe łatwo na początek poza tym można farmy murem obstawić wystarczy pomyśleć lub wierze dorobić tam.


Mogę prosić polskim stylistycznym?


Przestan sie czepiac chlopaka - co sie ma nauczyc to sie jeszcze nauczy.

A jak cos Ci lezy na zoladku to wal do mnie.

Poza tym ten temat nie zostal zalozony po to by sie klocic tylko zeby sobie wyjasnic pare spraw na luzie.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Medavoj



Dołączył: 29 Sty 2009
Posty: 453 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 10:48, 29 Paź 2011 Powrót do góry

Gra bez zasad nie będzie równa ze względu na żywotność budynków przewagi krowiej gospodarki na polami oraz różnicy w starcie...

A kto uważa że tak nie jest to zgłoście się do kogoś z nn że chcecie zagrać wasza azja na ich araba/euro na no rules... Jak ktoś wygra to odszczekam wszystko bo tutaj wszyscy płaczecie i teoretyzujecie ,,AAAAA można postawić murek" to zróbcie to w praktyce z mojej strony powodzenia czekam na replay


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
WOJO



Dołączył: 15 Paź 2011
Posty: 14 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 13:28, 29 Paź 2011 Powrót do góry

Medavoj napisał:
Gra bez zasad nie będzie równa ze względu na żywotność budynków przewagi krowiej gospodarki na polami oraz różnicy w starcie...

A kto uważa że tak nie jest to zgłoście się do kogoś z nn że chcecie zagrać wasza azja na ich araba/euro na no rules... Jak ktoś wygra to odszczekam wszystko bo tutaj wszyscy płaczecie i teoretyzujecie ,,AAAAA można postawić murek" to zróbcie to w praktyce z mojej strony powodzenia czekam na replay


Nie grasz nie wypowiadaj sie...

Azja nie gra tylko i wylacznie na zarciu sa rozne taktyki... ale to trzeba pograc a nie marudzic nauczyles sie tylko grac na koszary + gospody to trzymaj sie swojej teorii i sie nie wypowiadaj bo Twoja wiedza jest w tym momencie znikoma


Post został pochwalony 1 raz
Zobacz profil autora
King Paweł



Dołączył: 28 Sty 2007
Posty: 449 Przeczytał: 10 tematów

Pomógł: 21 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 15:27, 29 Paź 2011 Powrót do góry

Zamierzacie grać bez zasad na patchu 1.13b?
Patche został przecież stworzony, aby zbalansować nacje i ulepszyć rozgrywkę na zasadach, nie bez zasad. Co więcej, każda zmiana była poprzedzona doświadczeniem z gier na dużych surowcach., a nie na normalnych lub małych.
Ciężko jest w teorii powiedzieć jak będzie wyglądać gra bez zasad i jak zbalansowane będą nacje.


Według mnie ciekawą opcją byłaby gra bez zasad na starym 1.10 na surowcach normal lub małych.
Miałem trochę doświadczenia w tego typu grach z hiszpanami i wiem, że każda nacja ma coś do powiedzenia.
-Euro walczy głównie armią, bazując na tanich, ale dość silnych jednostkach, względnie posiłkując się magią
-Arab może walczyć bardzo silną magią, spamem wykorzystując duże ilości złota lub janczarami
-Azjata ma bardzo skuteczny rush. Może używać samków konnych, ninja lub smoków. Ogólnie można powiedzieć, że pożywienie nie jest dla azji aż tak istotne, co rozwiązuje sprawe słabych pól



Teorie jednak lepiej zostawić na bok i zobaczyć co wyjdzie w praktyce
Ja mam teraz trochę czasu, więc jestem otwarty na takie "inne" gry Smile


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez King Paweł dnia Sob 15:28, 29 Paź 2011, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
Li Mu Bai



Dołączył: 15 Cze 2008
Posty: 1725 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 159 razy
Ostrzeżeń: 3/3
Skąd: Wiatowice city
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 16:27, 29 Paź 2011 Powrót do góry

A tu sie nie zgodze bo robiliśmy testy na normal surze no rules przy tworzeniu 1.13b. Tyle ze była to sprawa drugorzędna. Celem było poprawić błedy 1.13a i umożliwić w miare znośną gre bez zasad. Głównym mankameten gry bez zasad jest straszne ograniczenie możliwosci gry azją, która sprowadza się do jednego góra dwóch rozwiązań taktycznych.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)