Forum Karczma "U Cesarza" Strona Główna  
 FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 Bestiariusz Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
Gedeon



Dołączył: 03 Maj 2007
Posty: 2135 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 32 razy
Ostrzeżeń: 2/3

PostWysłany: Wto 23:17, 09 Lis 2010 Powrót do góry

Nie będę tutaj opisywał typowych, zwyczajnych stworzeń jak wilki, niedźwiedzi, czy choćby bandyci. Po prostu każdy chyba wie, czego się należy spodziewać?
Zaś co do opisanych stworzeń - nie będę podawał detali, nie będę tu wypisywał ich konkretnych statów, tylko ogólny opis.
Wszystkie istoty nadnaturalne, można podzielić na trzy kategorie:
- pomniejsze - są to niezbyt znaczące duchy i istoty, często będące jedynie sługami tych potężniejszych.
- średnie - stanowią trzon. Częstokroć są potężniejsze od śmiertelników i większość z nich posiada jakieś magiczne moce
- wyższe - potężne byty. Z reguły przewodzą słabszym istotom, służą bezpośrednio Potęgom - czasem aspirują, aby stać się jednymi z nich.



ŻYWIOŁAKI I POKREWNE
Niegdyś, gdy świat był jeszcze młody, zanim Stwórca obalił rządy Bogów - ba, nawet zanim owe rządy zostały ustanowione - świat roił się od duchów żywiołów. Pierwsze z nich narodziły się z pierwotnych elementów. W miarę czasu liczba tych istot malała - mieszały się ze śmiertelnikami (dając początek wielkiej liczbie nowych gatunków, choć często ich krew po prostu rozmywała się wraz z kolejnymi pokoleniami) lub po prostu ginęły. Jednak wciąż można spotkać wiele tych duchów - zazwyczaj na łonie przyrody, tam, gdzie obecność żywiołu, z którego pochodzą jest szczególnie obfita - albo istot z nimi spokrewnionych.

Ognisty chochlik (Iskra)
Kategoria" Pomniejszy żywiołak ognia.
Poziom:1
Zdolności: Całkowita odporność na ogień. Potrafi strzelać małymi ognistymi pociskami i dotykiem stawiać w ogniu łatwopalne przedmioty
Występowanie: Wulkany, kuźnie, domy (rzadko).
U:3 K:4 Zw:9 ZM:4
Opis: Iskra to po prostu płomień, który stał się oddzielnym bytem. Wygląda jak mały ludzik utworzony z płomieni. Aby podtrzymać swój byt - tak jak zwykły ogień - musi cały czas coś spalać. Z tego powodu - choć same w sobie nie są groźne, czy złe (de facto ciężko im przypisać jakąkolwiek moralność) czasem bywają przyczynami oparzeń, czy nawet pożarów.
W największym skupieniu występują prawdopodobnie w Kuźni Cudów Grunkedasha, w Otchłani.

Salamandra
Kategoria: Średni żywiołak ognia
Poziom: 6
Zdolności: Twarda skóra. Potrafi ziać ogniem na małe odległości. Posiada też szpony i ostre żeby. Wysoka odporność na ogień.
Występowanie: Wulkany, gorące źródła, jaskinie, Kuźnia Cudów Grunkedasha
U:8 K:9 Zw:6 Zm:5
Opis: Te dość duże jaszczury mają czarno-pomarańczowe ubarwienie. Kochają ciepło i ogień, najbardziej lubią leżeć i się wygrzewać. Jednak niepokojone, potrafią zaatakować. Są całkiem inteligentne, choć mają problemy z artykułowaną mową -w każdym razie zrozumiałą dla większośći humanoidów. Czasami współpracują z magami, lub kowalami - a zwłaszcza z kowalami magii(Very Happy), gdyż ich ognisty dech jest dużą pomocą w kużni.

Zgliszcz
Kategoria: Wyższy żywiołak ognia, Wyższy upiór
Poziom:17
Zdolności: Magia ognia i śmierci. Cały czas płoną, zadając rany każdemu, kto ich dotknie. Lub one jego. Ogień je leczy.
Występowanie: Równiny Popiołu w Otchłani
U:15 K:10 Zw:8 Zm:6
Opis: Czasami zdarzają się ludzie, którzy kochają ogień. Niektórzy z nich kochają też podpalać. Niekiedy ta miłość jest tak wielka, że przekracza śmierć (niekiedy owa śmierć zresztą pozostaje w ścisłym związku z ową miłością). Bywa, że taka istota (zwłaszcza, jeśli za życia była obdarzona niejaką potęgą, np. była magiem ognia) odradza się w zaświatach jako ucieleśnienie niszczycielskich aspektów ognia. Czasami też potężni (i szaleni) magowie ognia specjalnie, jeszcze za życia poddają się takiej przemianie. Zgliszcz wygląda jak nieustannie płonący szkielet (kości często są szczerniałe od gorąca) - czasami odziany w strzępy ubrań, które choć płoną, nie spalają się. Jedynym marzeniem i celem egzystencji zgliszcza jest spalanie. Spalanie wszystkiego, co się da - ale zwłaszcza żywych istot (niech i one poznają te rozkosze). W zasadzie nie da się z nimi dogadać, choć niektórzy magowie mogą być w stanie czasowo przywołać i nakłonić te stworzenia do współpracy - zwłaszcza jeśli zapewnią im dużo ,,paliwa". Nalezy jednak uważać, gdyż wolny zgliszcz będzie się oddawał orgii zniszczenia - hipotetycznie, jeśli nikt go nie zatrzyma, spaliłby cały świat. A potem zabrał się za następne. Ogień jest odbiciem duszy, która ożywia powłokę zgliszcza - jeśli zostanie on ugaszony (a nie jest to zwykły ogień), szkielet rozsypie się w proch, a zgliszcz straci całą swoją potęgę, stając się zwykłą duszą. Te stworzenia na ogół snują się po Otchłani, czasem atakując słabszych mieszkańców tego świata. Wielu z nich służy Kashganowi, gdyż podobnie jak on kochają destrukcję.

Żagiew
Kategoria: Wyższy żywiołak ognia
Poziom:13
Zdolności: Magia ognia, ogniste ciało.
Występowanie: Wulkany, pustynie.
U:7 K:10 Zw:12 Zm:7
Opis: Żagiew jest tym, co na ogół ludzie mają na myśli, mówiąc ,,żywioła ognia". Żagiew jest po prostu - z grubsza humanoidalną - rozumną masą płomieni. Usługi tych istot są bardzo cenione przez magów ognia.

Ifryt
Kategoria: Wyższy żywiołak ognia
Poziom:13
Zdolności: Magia ognia, walka ostrzem, wysoka siła i inteligencja.
Występowanie: Wulkany, pustynie. Kalifat Hakimiański
U:10 K:10 Zw:9 Zm:7
Opis: Ifryty to potężne duchy ognia. Mają z grubsza humanoidalny wygląd - poza tym, że ich ciała wyglądają, jakby były utkane z płomieni, a ich nogi mają tendencję do rozmywania się, kiedy płyną nad ziemią. Osobniki męskie zazwyczaj przewyższają wzrostem typowych ludzi. Jeśli ifryt nosi ubranie, zazwyczaj jest ono pełne południowego przepychu. Ifryty są książętami pośród żywiołaków ognia. Zazwyczaj traktują one inne istoty z wyższością. Ich porywczość i przesadne poczucie honoru nierzadko skłaniają je do walki. Mimo tego ifryty często współpracują z magami - czasem z powodu przymusu (jednak w takiej sytuacji mag musi liczyć się z tym, że kiedyś cenny niewolnik stanie się groźnym wrogiem). Niektóre ifryty - zwłaszcza w Kalifacie - mieszkają pośród ludzi. Kilku z nich jest członkami Bractwa Słonecznego Blasku.

Smok
Kategoria: Wyższy żywiołak ognia
Poziom: 23
Zdolności: Olbrzymi rozmiar, lot, twarda skóra, ognisty oddech
Występowania: Różne
U:12 Kon:17 Zw:9 Zm:9
Opis: Smoki to potężne jaszczury, którymi kieruje ognista dusza. Smok jest jednym z najbardziej majestatycznych stworzeń na świecie. Choć wiele z tych istot charakteryzuje się inteligencją, ich głód oraz pogarda dla słabszych istot często sprawia, że występują przeciw ludziom - a trzeba zaznaczyć, że są w stanie samodzielnie poradzić sobie z całą wioską lub oddziałem wojska.

Feniks
Kategoria: Wyższy żywiołak ognia
Poziom:26
Zdolności: Utkany z ognia, lot, wysoka inteligencja, magia ognia.
Występowanie: Różne, ale niesamowicie rzadkie.
U:14 Kon:15 Zw:12 Zm:9
Opis: Feniksy to legendarne stworzenia. Ogniste duchy w postaci ptaków, które niegdyś latały ponad morzami lawy, kiedy młody świat dopiero się kształtował. I były to te same osobniki, co dziś - feniksy są praktycznie nieśmiertelne. Ponoć pomagały samemu Stwórcy kształtować planetę. Wrodzona potęga i mądrość wieków sprawiają, że te istoty są ucieleśnieniem mocy. Mają szlachetny charakter, ale bardzo rzadko angażują się w sprawy śmiertelników - są po prostu ponad nimi, dosłownie i w przenośni.

Kobold
Kategoria: Pomniejszy żywiołak ziemi
Poziom:1/2 (zwykły)
Zdolności: Dosyć zwinny. Czasami zdarzają się wśród nich szamani, o bardzo mizernych zdolnościach magicznych.
Występowanie: Jaskinie, czasem lochy.
U:3 Kon:4 Zw:6 Zm:4
Opis: Koboldy to małe, paskudne i złośliwe kreatury. Ich szarożółta, łysa skóra jest ziemista pełna guzów. Mają dosyć ostre zęby. Ich inteligencja jest nikła, niewiele większa niż u zwykłych zwierząt. Tworzą niewielkie plemiona. W zasadzie groźne mogą być jedynie w większych grupach. Z reguły nie atakują pojedynczo. Zazwyczaj są tchórzliwe, ale gdy czują swoją przewagę, albo się wściekną, potrafią zaciekle walczyć.
Niektórzy uczeni wysuwają teorie, że być może te stworzenia są przodkami gnomów i krasnoludów. Lepiej nie wspominać o tym w obecności tych ostatnich, chyba, ze chcesz samemu spotkać się ze swoimi własnymi przodkami w zaświatach.

Żmij
Kategoria: Średni żywiołak ziemi
Poziom: 6
Zdolnośći: Szybkość i zwinność, silny uścisk, magia ziemii.
Występowanie: Pola, lasy.
U:8 Kon:7 Zw:8 Zm:5
Opis: Żmij jest duchem ziemi mającym postać wielkiego węża. Jest inteligentny i obdarzony mową. Lud często obdarowuje żmije a nawet czci je, mając nadzieję, że stwór odwzajemni się opieką. I faktycznie, z reguły tak bywa. Choć te istoty są spokojne i flegmatyczne, sprowokowane będą zaciekle walczyć.

Skalny gigant
Kategoria: Wyższy żywiołak ziemi
Poziom:14
Zdolnośći: Wielka siła, ciało z kamienia.
Występowania: Jaskinie, góry.
U:8 K:17 Zw:5 Zm:5
Opis: Skalny giganty to duchy ożywiające ciała utworzone ze skał. Zamieszkują głównie odludne terytoria i rzadko kiedy wadzą się ze śmiertelnikami - po co, skoro oni nie mają niczego, czego by giganty potrzebowały? Wyjątkiem są te o złym charakterze - jak wszędzie, tak i pośród gigantów są istoty, które lubią wzbudzać strach i zadawać cierpienie. Giganty nie są głupie - niektóre posiadają nawet wielowiekową mądrość - ale ich wrodzona cierpliwość i powolność we wszystkim, co robią, powoduje, że także ich procesy myślowe są dość wolne i dla obserwatora mogą sprawiać wrażenie nieco... ograniczonych.

Sylf
Kategoria: Pomniejszy żywiołak powietrza
Poziom:2
Zdolności: Eteryczne ciało, unoszenie przedmiotów, podstawowe czary powietrza.
Występowanie: Różne.
U:4 K:3 Zw:12 Zm:6
Opis: Sylf to wietrzny duszek. Wygląda jak mały, półprzezroczysty człowieczek ze szkrzydłami. Sylfy niesą zbyt mądre. Często przyczyniają ludziom kłopotów - choć nie są złe, czy złośliwe, lepszym określeniem byłoby ,,figlarne". Potrafią w ograniczonym zakresie panować nad wiartrami, choćby po to, aby za ich pomocą unosić niewielkie (choć zbyt ciężkie dla sylfa) przedmioty.

Dusiciel
Kategoria: Średni żywiołak powietrza.
Poziom:6
Zdolności: Magia powietrza. Dusząc, regeneruje życie.
Występowanie: różne
U:7 K:6 Zw:8 Zm:6
Opis: Dusiciel na ogół wygląda jak smukła istota humanoidalna. Jego cechą szczególną jest to, że żywi się powietrzem używtkowanym przez istoty żywe. Niektóre z nich poprzestają na pożywianiu się powietrzem wydychanym, jednak wielu gardzi takim pokarmem (logicznie rzecz biorąc powietrze po wykonanym oddechu jest mniej wartościowe, zawiera mniej tlenu itd). Takie osobniki gotowe są wysysać powietrze wprost z płuc - nierzadko powodując śmierć ofiary, skąd zresztą wzięła się ponura nazwa tej rasy. Dusiciele często występują jako pomiot duchów powietrza i wampirów - być może zresztą tutaj tkwią ich korzenie.

Dżin
Kategoria: Wyższy żywiołak powietrza.
Poziom:13
Zdolności: Magia powietrza, wysoka zwinność i inteligencja.
Występowanie: Różne
U:10 K:8 Zw:11 Zm:7
Opis: Dziny to potężne duchy powietrza. Mają z grubsza humanoidalny wygląd - poza tym, że ich ciała wyglądają, jakby były utkane z czystej energii, a ich nogi mają tendencję do rozmywania się, kiedy płyną nad ziemią. Osobniki męskie zazwyczaj przewyższają wzrostem typowych ludzi. Dżiny są książętami pośród żywiołaków ognia. Zazwyczaj traktują one inne istoty z wyższością. Mimo tego często współpracują z magami - czasem z powodu przymusu (jednak w takiej sytuacji mag musi liczyć się z tym, że kiedyś cenny niewolnik stanie się groźnym wrogiem). Niektóre dżiny - zwłaszcza w Kalifacie - mieszkają pośród ludzi. Często bywają dowcipne i swawolne - niekiedy źle to się kończy dla obiektów ich ,,żartów".

Płanetnik
Kategoria: Wyższy żywiołak powietrza
Poziom: 20
Zdolności: Mistrzostwo w magii powietrza, elementy magii wody.
Występowanie: Na ogół chmury.
U:12 K:10 Zw:12 Zm:9
Płanetnicy, władcy burz, pasterze chmur - żyją pośród obłoków i panują nad pogodą. Zależnie od ich woli dmie wicher, pada deszcz - a kiedy się naprawdę wściekną, rozpoczyna się burza. Te istoty są tak potężne, że wiele prymitywnych plemion czci je jako bóstwa.

Wodnik
Kategoria: Pomniejszy żywiołak wody.
Poziom:2
Zdolności: Pływanie, podstawy magii wody.
Występowanie: Zbiorniki wodne, zwłaszcza stojące.
U:5 K:7 Zw:7 Zm:5
Opis: Wodniki wyglądają jak niskie humanoidy. Mają łuskowatą skórę, zielonkawe włosy przypominające wodorosty i błonę między palcami. Na ogół żywią się rybami, ale niektóre z nich nie pogardzą nieostrożnym pływakiem.

Nimfa
Kategoria: Średni żywiołak wody.
Poziom:6
Zdolności: Magia wody, uroda, podstawy magii umysłu.
Występowanie: zbiorniki wodne.
U:8 K:6 Zw:8 Zm:7
Opis: Najady są duchami wody. Niektóre z nich opiekują się leśnymi żródełkami, a niektóre pływają pośród morskich fal. Wyglądają jak piękne, humanoidalne kobiety - choć niekiedy mają pewne nieludzkie cechy, jak np. błona pomiędzy palcyma, czy delikatna łuska w niektórych miejscach. Niektóre mają te cechy posunięte dalej - np. posiadają rybi ogon, te są zwane syrenami. Te duchy są na ogół pogodne i życzliwe, choć zdarzają się też nikczemnie przedstawicielki - takie, które są gotowe wciągnąć do wody i utopić kogoś, kto się w niej przegląda, lub sprowadzić na manowce żeglarzy.

Fala
Kategoria: Wyższy żywiołak wody
Poziom:13
Zdolności: Magia wody, wodne ciało.
Występowanie: Wulkany, pustynie.
U:7 K:12 Zw:10 Zm:7
Opis: Fala jest tym, co na ogół ludzie mają na myśli, mówiąc ,,żywiołak wody". Fala jest po prostu - z grubsza humanoidalną - rozumną masą płomieni. Usługi tych istot są bardzo cenione przez magów wody.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Gedeon dnia Pon 21:02, 07 Mar 2011, w całości zmieniany 9 razy
Zobacz profil autora
Gedeon



Dołączył: 03 Maj 2007
Posty: 2135 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 32 razy
Ostrzeżeń: 2/3

PostWysłany: Nie 1:04, 27 Lut 2011 Powrót do góry

DEMONY

Demony to rodzaj istot duchowych. Powstają one w różny sposób - niektóre są duszami niegdyś żywych istot. Po śmierci czysta dusza wyzwolona z okowów ciała niekiedy przyjmuje formę odpowiadającą charakterowi i poglądom umysłu istoty. Czasami są to byłe anioły, a czasem istoty powstałe z czystej energii - z reguły negatywnej. Demony cechuje na ogół immoralność. Niekoniecznie muszą być złe - jednak bardzo rzadko stosują się do standardów śmiertelników. Trzeba jednak zaznaczyć, ze wiele z nich jest upojonych własną mocą i lubuje się w jej wykorzystywaniu - czy to poprzez podporządkowanie śmiertelników, czy to sprawienie im cierpienie.
Wiele demonów (podobnie jak żywiołaki) stanowi dwór bogów. Istnieją też demony samowolne. Znaczna ich częśc zamieszkuje Otchłań czy inne zaświaty, ale w przeciwieństwie do Potęg stosunkowo łatwo je przywołać do materialnych światów.


DWÓR STRASZLIWEGO

Minion
Kategoria: Pomniejszy
Poziom:2
Zdolności: brak
Występowanie: Kościana forteca Straszliwego
U:4 K:8 Zw:7 Zm:5
Źródło: Ludzie, którzy za życia pozwalali sobą kierować, popychadła.
Opis: Te pokraczne stwory to słudzy Straszliwego. Ich skóra jest szaro-fioletowa. Mają wystający brzuch i długie ręce. Głowy z reguły trzymają pochylone. Są one tchórzliwe i głupie, całkowicie pozbawione własnej inicjatywy. Jednak zawsze starają się zadowolić swoich zwierzchników i są gotowe polec, byleby ich nie zawieść. Minion nie będzie podejmował żadnych konkretnych działań, jeżeli ktoś mu tego nie rozkaże.

Nadzorca
Kategoria: Średni demon
Poziom: 6
Zdolnośći: siła, magia umysłu, dowodzenia, wzywanie minionów.
Występowanie:
U:8 Kon:9 Zw:6 Zm:5
Źródło: Istoty, które za życia pożądały władzy, były apodyktyczne.
Opis: Nadzorcy mają różny wygląd. Jednak większośc z nich przybiera postać opasłych, szarych demonów, ubranych w cześciową zbroję i rogaty hełm. Zazwyczaj prócz broni dzierzą bicz, którym popędzają podwładnych. Ich podstawowym zadaniem jest pilnowanie minionów - bez popędzania i wyznaczania zadań, te małe demony są bezużyteczne.Nadzoraca zazwyczaj jest otoczony przez miniony i potrafi je w każdej chwili wezwać (potrafi rzucić ,,Przywanie istoty" za połowę kosztu many, zawsze przywołuąc właśnie miniona). Mimo swej pychy, nadzorcy czasem służą magom i kapłanom, którzy ich wezwą.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Gedeon dnia Pon 21:10, 07 Mar 2011, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)