Forum Karczma "U Cesarza" Strona Główna  
 FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 Pomysł na mapę MP Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
Gedeon



Dołączył: 03 Maj 2007
Posty: 2135 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 32 razy
Ostrzeżeń: 2/3

PostWysłany: Wto 20:40, 28 Wrz 2010 Powrót do góry

Wpadł mi do głowy pomysł na mapę MP. Nie wiem, czy dobry, ale chyba oryginalny.
Otóż mapa ma kształt krzyża. Na krańcach są bazy graczy - małe, składające się jedynie z kilku gospód. Na środku krzyża jest arena.
Limit jednostek jest ustawiony duży. Na początek jest mnóstwo surowców.
Gra polega na tym, że gracze w gospodach rekrutują swoje armie i posyłają je na środek areny. Gracz, który będzie wygrywał, będzie w stanie wyprzeć wrogów ze środka i dojść aż do ich baz, aby je zniszczyć.

Ponieważ niewiele wiem o specyfice gry MP chciałem spytać, czy taki pomysł jest akceptowalny.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Gedeon dnia Czw 22:43, 30 Wrz 2010, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
Gedeon



Dołączył: 03 Maj 2007
Posty: 2135 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 32 razy
Ostrzeżeń: 2/3

PostWysłany: Śro 21:14, 29 Wrz 2010 Powrót do góry

Post pod postem. Dlatego, że jednak zrobiłem tą mapę. W dalszym ciągu nie wiem, czy w ogóle się do czegoś nada, no ale było to 10 min. roboty, więc zrobiłem.

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Gedeon dnia Czw 22:44, 30 Wrz 2010, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
Hudy
Naczelnik


Dołączył: 28 Sie 2008
Posty: 1398 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 63 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wejherowa
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 21:55, 29 Wrz 2010 Powrót do góry

Jeżeli chodzi o mapę którą zrobiłeś w 10 minut, to nie podoba mi się ona - Chyba że to tylko jakiś zarys tego jak to ma wyglądać. Sam pomysł ma sens pod warunkiem, że go nieco dopracujesz. Przypominałoby to tak zwaną "walkę kiboli". Chodzi mi tu o jeden z pomysłów Rektego, na urozmaicenie gry. Polegał on na rozbudowaniu bazy do "20" minuty, osiągnięciu limitów populacji i walce wszystkich biorących udział w zabawie graczy. W samej grze brało udział 8 zawodników, którzy byli podzieleni na dwie drużyny. Obie grupy robiły po jednym wielkim froncie i spotykały się na środku mapy. Osoba, która wylądowała na środku mapy musiała się stamtąd zawczasu ewakuować. Jak będziesz wzorował się na pomyśle "walki kiboli", to myślę że graczom grającym online mapka się spodoba. My lubimy takie długotrwałe walki, sporej ilości jednostek. Także staty na końcu są przyjemne dla oka Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Gedeon



Dołączył: 03 Maj 2007
Posty: 2135 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 32 razy
Ostrzeżeń: 2/3

PostWysłany: Śro 21:59, 29 Wrz 2010 Powrót do góry

Prawdę mówiąc, właśnie to miałem na myśli (tylko, że BEZ rodzbudowy bazy).
Zatem - czego tej mapce brakuje, aby była dobrą ,,ustawką"? (nie pytam z pretensją, tylko po prostu chcę wiedzieć, żeby to dorobić.)


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Gedeon dnia Śro 22:02, 29 Wrz 2010, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
Hudy
Naczelnik


Dołączył: 28 Sie 2008
Posty: 1398 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 63 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wejherowa
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 19:08, 30 Wrz 2010 Powrót do góry

Dobrze by było gdyby zrobić jednak dla każdego zawodnika po królestwie, które będzie maksymalnie rozbudowane pod względem technologicznym i ekonomicznym. Zbudować po froncie dla każdego z zawodników (20 koszar na osobę), ale nie budować im jednostek militarnych. Każdy zawodnik przed grą dostanie swoje 5- 10 min na dobór armii i jej wyszkolenie. Tunele łączące bazę od pola walki powinny być nieco poszerzone, aby było nieco więcej miejsca do manewrowania wojskiem w razie odwrotu armii. Zmienić mapę tak aby grać mogło 8 osób (np: 4 od góry i 4 od dołu) - Fronty mogą być połączone. Zrobić jakiś konkretny krajobraz, aby ekonomia także miała tu troszkę znaczenia. Na środku pola walki można dać jedno złoże złota i kamienia nieskończonego, aby było o co walczyć. Z drugiej strony można pominąć ekonomie i dać każdemu w bazie po złożu nieskończonego złota.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Hudy dnia Czw 19:09, 30 Wrz 2010, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
Mtiasor



Dołączył: 18 Sie 2010
Posty: 124 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Na Ulicy Z Komputerem
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 19:32, 30 Wrz 2010 Powrót do góry

Nie chciałbym spamować ale ta mapka ma być deatchmach czy nie? Gdybyś podał takie maleńkie szczegóły to mógłbym także coś podpowiedzieć;p


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Gedeon



Dołączył: 03 Maj 2007
Posty: 2135 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 32 razy
Ostrzeżeń: 2/3

PostWysłany: Czw 19:59, 30 Wrz 2010 Powrót do góry

Mtiastor - tak, w sumie racja. Zamiast dawania wielkiej ilości surowców, można po prostu ustawić na deathmatch.
Hudy, w zamyśle to miała być mapka BEZ ekonomii. Żadnych złóż, żadnej bazy (prócz gospód), żadnych ,,frontów" - w znaczeniu, jakie funkcjonuje w środowisku tzarowym, natomiast front w znaczeniu militarnym - jako miejsce, gdzie ścierają się masy wojska (na środku), i na który będą na bieżąco podsyłane wojska z gospód.

Cytat:
Zbudować po froncie dla każdego z zawodników (20 koszar na osobę), ale nie budować im jednostek militarnych.

Zamiast koszar dałem gospody. Dadzą każdemu dostęp do szybkiego, zróżnicowanego wojska. Nie trza będzie czekać tych 10 minut czy się umawawiać.

Cytat:
Tunele łączące bazę od pola walki powinny być nieco poszerzone, aby było nieco więcej miejsca do manewrowania wojskiem w razie odwrotu armii.

OK.

Cytat:
Zmienić mapę tak aby grać mogło 8 osób (np: 4 od góry i 4 od dołu) - Fronty mogą być połączone.

W zamyśle to nie miało być do gry drużyna vs. drużyna, tylko każdy vs każdy. No ale mogę zrobić też drugą wersję do gry drużynowej.
Jedyna kwestia - czy mogą zostać te gospody, czy zastąpić je koszarami? Generalnie ja byłbym za gospodami, ale słyszałem, że ponoć przy masowym ich użyciu robi się tzw. ,,desynchronizacja".


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Hudy
Naczelnik


Dołączył: 28 Sie 2008
Posty: 1398 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 63 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wejherowa
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 20:24, 30 Wrz 2010 Powrót do góry

Gedeon napisał:
Mtiastor - tak, w sumie racja. Zamiast dawania wielkiej ilości surowców, można po prostu ustawić na deathmatch.


Jest kilka osób, które lubią walki DM, przy użyciu samych koszar. Myślę, że to by mogło wypalić gdybyś każdej osobie dał po 50 czystych koszar, bez żadnych robotników, warsztatów, gospód i innych budynków militarnych. Musiałbyś dodatkowo zrobić maksymalny limit populacji, bo ludzie lubią walki przy użyciu sporej ilości jednostek. Także konieczne by były wszystkie możliwe technologie militarne - Wszystkie badania w kuźni i GW.

Gedeon napisał:
Hudy, w zamyśle to miała być mapka BEZ ekonomii. Żadnych złóż, żadnej bazy (prócz gospód), żadnych ,,frontów" - w znaczeniu, jakie funkcjonuje w środowisku tzarowym, natomiast front w znaczeniu militarnym - jako miejsce, gdzie ścierają się masy wojska (na środku), i na który będą na bieżąco podsyłane wojska z gospód.


Rozumiem. W takim razie myślę, że powyższy pomysł na mapkę byłby najlepszym rozwiązaniem. Na tego typu mapke ludzie powinni miec co jakiś czas ochotę. Byłaby to także dobra mapka dla newbie, bo mogliby dzięki niej trenować swojego skila militarnego - manewrowania wojskiem.

Gedeon napisał:
Zamiast koszar dałem gospody. Dadzą każdemu dostęp do szybkiego, zróżnicowanego wojska. Nie trza będzie czekać tych 10 minut czy się umawawiać.


Będzie trzeba czekać co jakiś czas aż wojsko w gospodach się odnowi. Ludzie nie będą wysyłali małych ilości wojska na pole walki po to aby szybko je stracić - chyba, że newbie. Wolą powalczyć większymi limitami. Poza tym limit 50 jednostek się nie sprawdzi w tego typu grze.

Gedeon napisał:
W zamyśle to nie miało być do gry drużyna vs. drużyna, tylko każdy vs każdy. No ale mogę zrobić też drugą wersję do gry drużynowej.
Jedyna kwestia - czy mogą zostać te gospody, czy zastąpić je koszarami? Generalnie ja byłbym za gospodami, ale słyszałem, że ponoć przy masowym ich użyciu robi się tzw. ,,desynchronizacja".


w grze FFA (każdy vs każdy) ludzie zazwyczaj kampią (siedzą w bazie i czekają na odpowiedni moment, chodź nie wszyscy). Oczywiście ludzie się zmieniają Wink

Gospody bym zastąpił koszarami. Wyżej napisałem dlaczego.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Gedeon



Dołączył: 03 Maj 2007
Posty: 2135 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 32 razy
Ostrzeżeń: 2/3

PostWysłany: Czw 21:44, 30 Wrz 2010 Powrót do góry

Cytat:
Będzie trzeba czekać co jakiś czas aż wojsko w gospodach się odnowi. Ludzie nie będą wysyłali małych ilości wojska na pole walki po to aby szybko je stracić - chyba, że newbie. Wolą powalczyć większymi limitami. Poza tym limit 50 jednostek się nie sprawdzi w tego typu grze.

Oczywista. Myślałem, że właśnie gospody udostępnią większe ilości wojsk w szybszym czasie, niż koszary. No ale skoro aktywny gracz, twierdzi, że tak nie jest - ok. Zrobię drugą wersję.

Jeśli koszary, zamiast gospód, to każdy gracz będzie musiał mieć koszary ze wszystkich 3 nacji, coby nikt nie miał pretensji, że nie mógł szkolić jednostek, w których się specjalizuje.

EDIT
Jednak na razie wrzucam wersję z 10 gospodami na gracza. Czas nie jest problemem - sprawdzałem i w ciągu 2-3 minut można wyrobić limit.
Limit jest ustawiony na 250.
Jutro, czy w najbliższym czasie, wrzucę wersję z koszarami.

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Gedeon dnia Czw 22:46, 30 Wrz 2010, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
Mtiasor



Dołączył: 18 Sie 2010
Posty: 124 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Na Ulicy Z Komputerem
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 14:11, 01 Paź 2010 Powrót do góry

A ja proponowałbym bym ustawić limit na 300 i zrobić wszystkie badania jakie są w tzarowym świecie. I dałbym do tego myślę, że z 2 Wieśków, żeby mogli budować manekiny, a resztę budowli zablokować. A w tej mapie chcesz ustawić eksploracje i brak mgły czy nie?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Hudy
Naczelnik


Dołączył: 28 Sie 2008
Posty: 1398 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 63 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wejherowa
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 15:15, 01 Paź 2010 Powrót do góry

Gedeon napisał:
Jeśli koszary, zamiast gospód, to każdy gracz będzie musiał mieć koszary ze wszystkich 3 nacji, coby nikt nie miał pretensji, że nie mógł szkolić jednostek, w których się specjalizuje.


W takim wypadku bardziej doświadczeni gracze będą "wyciągać" z koszar najlepsze jednostki danej nacji. Jest to dobry pomysł, bo każdy będzie miał ten sam limit populacji. Jak wiadomo, Azjaci mają możliwość zwiększenia limitu popa o dodatkowe 50 jednostek - w sumie 300. Mają taką możliwość ze względu na większą ilość potrzebnych robotników do pracy, przy polach uprawnych. W tego typu grach żaden z graczy nie powinien mieć zwiększonego limitu o całe 50 jednostek, bo to po prostu nie gra na ekonomie. Pomysł na danie każdej osobie koszary wszystkich trzech nacji sprawi, że nie będzie pyta typu "a dlaczego ja jako Azjata nie mam limitu 300".

Gedeon napisał:
EDIT
Jednak na razie wrzucam wersję z 10 gospodami na gracza. Czas nie jest problemem - sprawdzałem i w ciągu 2-3 minut można wyrobić limit.
Limit jest ustawiony na 250.
Jutro, czy w najbliższym czasie, wrzucę wersję z koszarami.


weź także pod uwagę, że bardziej doświadczeni gracze nie będą brali "byle czego" do swojej armii. Trzeba wybrać jednostki, które są najpotrzebniejsze w danej chwili. Jak będziemy grać na same gospody, to nie będziemy mieli możliwości szybkiego doboru armii. Będziemy musieli czekać na to aż w końcu w naszej armii będzie np 65-80% "łuczników". Koszary są bardzo ważne w walce, bo to w nich możemy produkować jednostki, które są najpotrzebniejsze na daną akcje. Przekreślając tą opcje, to tak jakbyś skreślał jeden z ważnych czynników wojennych tzara.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Gedeon



Dołączył: 03 Maj 2007
Posty: 2135 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 32 razy
Ostrzeżeń: 2/3

PostWysłany: Pią 17:41, 01 Paź 2010 Powrót do góry

No wiesz... Zatem można w tej ,,gospodowej" mapie wprowadzić tą zasadę ,,ustawka po kilkunastu minutach". Jak wspominałem - przy tej liczbie gospód limit można wyrobić w ciągu 3 minut bodajże - zatem w ciągu 10 spokojnie można sobie dobrać jednostki.
Ta mapka już zostaje z gospodami. Natomiast wrzucę tą ,,wielkokoszarową" także.

Cytat:
W tego typu grach żaden z graczy nie powinien mieć zwiększonego limitu o całe 50 jednostek, bo to po prostu nie gra na ekonomie. Pomysł na danie każdej osobie koszary wszystkich trzech nacji sprawi, że nie będzie pyta typu "a dlaczego ja jako Azjata nie mam limitu 300".

Wręcz przeciwnie. Każdy gracz będzie miał limit 300 Very Happy


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Gedeon dnia Pią 17:44, 01 Paź 2010, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
Mtiasor



Dołączył: 18 Sie 2010
Posty: 124 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Na Ulicy Z Komputerem
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 10:11, 02 Paź 2010 Powrót do góry

I mógłbyś także dodać z 2 wieśniaków do tworzenia manekinów tak dla urozmaicenia gry;] Resztę budowli możesz zabronić;]


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Gedeon



Dołączył: 03 Maj 2007
Posty: 2135 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 32 razy
Ostrzeżeń: 2/3

PostWysłany: Sob 12:14, 02 Paź 2010 Powrót do góry

Mtiasorze, ta druga mapa jest już zrobiona. Jest w dziale ,,twórczośc Gedeona" w kampaniach (nawiasem mówiąc, nazwa trochę nieadekwatna, skoro są tam też mapy). OD tej pory będę wszystko wrzucał tam, coby burdlu nie robić.
Co prawda manekinów tam nie ma Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Jiomix



Dołączył: 27 Paź 2010
Posty: 14 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Piotrków Tryb.
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 14:18, 27 Paź 2010 Powrót do góry

Witam ja już zrobiłem mapkę według Twojego pomysłu postaram się ją jak najszybciej wstawić a najprawdopodobniej wstawię jutro. Myślę że będzie się podobała. Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)