Forum Karczma "U Cesarza" Strona Główna  
 FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 Mission Impossible Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
Mtiasor



Dołączył: 18 Sie 2010
Posty: 124 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Na Ulicy Z Komputerem
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 19:11, 18 Lut 2011 Powrót do góry

Very Happy Jak Ci się chce to chętnie skorzystam:P Niestety respawn muru jest dla mnie ciut za trudne dlatego zajmę się jednostkami:) I w swoim poradniku miałeś napisać umiejętność przywoływania jednostek... Jak na razie tego nie ma, a chciałbym to wykorzystać w mojej mapce:P

Zostało dodane:
8 respawisk
poprawiono(chyba) konwersacje
dodano kilka innych rzeczy (nie ujawnię) Razz

Link do nowszej wersji:
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Mtiasor dnia Sob 15:31, 19 Lut 2011, w całości zmieniany 5 razy
Zobacz profil autora
Mtiasor



Dołączył: 18 Sie 2010
Posty: 124 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Na Ulicy Z Komputerem
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 15:19, 19 Lut 2011 Powrót do góry

WERSJA OSTATECZNA!
Zostały w niej poprawione wszystkie rzeczy, które zostały zauważone przez graczy i przez ze mnie!
Serdecznie zapraszam do zagrania w mapę!

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Mtiasor dnia Sob 15:31, 19 Lut 2011, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
firefly
Straż Miejska


Dołączył: 20 Sie 2009
Posty: 950 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 62 razy
Ostrzeżeń: 2/3

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 19:06, 19 Lut 2011 Powrót do góry

Zrób tak jak tutaj, tylko:
1. wywal zewsząd zmienną $skillison (z akcji i warunków)
2. skill_engine - utwórz obiekt, i wybierzasz co ma się summonować i gdzie
3. Wywal akcję skill undo, jeżeli potwór nie ma np znikać po pewnym czasie. JEżeli ma, to jako skill_undo daj usuń obiekt, i którykolwiek typ taki sam jak tworzony obiekt (najlepiej dla summonó zrobić osobnego gracza, bo tak to znikną wszystkie jednostki tego typu u gracza)
4. Jeżeli chcesz zrobić maksymalną ilość summonów, w regule 1 dodaj warunek obiekt isnieje, zaznacz typ i gracza, i daj <=. Do ilości wpisz maksymalną ilość potworów minus jeden


3. UMIEJĘTNOŚĆ SPECJALNA ------------------------------------
Czyli to, co było w WoD wyjątkowego:) Na początek polecam zrobić "przycisk" do umiejętności, tak jak to miało miejsce w WoD (chociaż umiejętności można również wywoływać konwersacją)

*Robimy regułę aktywującą umiejętność

Warunek: Click && $skill == 1 && $cooldown == 0

Akcja: Save, Wyrażenie: $cooldown = 1 ; $skillison = 1, Clear_selection, msg1, skill_engine

*Reguła II - to będzie reguła odpowiedzialna za "mijanie" naszej umiejętności

Warunek: $skillison == 1

Akcja: Save, opxs, skill_undo, msg2, wyrażenie: $skillison = 0


*Reguła III - ta reguła określa cooldown umiejętności, czyli ile czasu musi minąć przed jej ponownym użyciem

Warunek: $cooldown == 1

Akcja: Save, Op ys, Wyrażenie: $cooldown = 0, msg3



Objaśnienie warunków:
click - Wyrażenie do obiektu [ Zaznaczamy nasz przycisk, a w wyrażeniu wpisujemy $isselected == 1]

Objaśnienie akcji:
Clear_selection - wyrażenie: @clearselection()
Skill_engine - ustaw właściwości obiektu, tutaj zaznaczamy jednostki, na które umiejętność działa. Co do wyrażenia: patrz punkt UWAGA (niżej)
Skill_undo - JW
Msg1 - wyślij wiadomość - treść wiadomości informująca, że zdolność została uzyta
Msg2 - JW, treść wiadomości informująca, że umiejętność się wyczerpała
Msg3 - JW, treść informująca, że zdolność może być użyta ponownie
OpXs - opóźnij, tutaj określamy czas działania naszej umiejętności
OpYs - JW, tutaj określamy czas cooldownu


UWAGA: To jest uniwersalny silnik wywołujący umiejętności, możemy na nim zbudować najróżniejsze skille. W wyrażeniu sklii_engine wpisujemy co ma dawać umiejętność, oto kilka przykładów:
$attack = $attack + x Zwiększa atak o x
$defence = $defence + x Zwiększa obronę o x
$health = $health + x Leczy nam x życia (może być leczone powyżej maksymalnego życia)
$health = $maxhealth Mamy pełne życie

W skill_undo określamy, co się dzieje, gdy umiejętność przemija. Więc jeżeli dodaliśmy np x ataku i obrony, to teraz nalezy je odjąć.

Jeżeli chcemy zrobić zdolność leczenia, wtedy reguła II nas nie dotyczy (leczenie nie przemija), natomiast do warunku w regule I dodajemy "not_full_hp" (patrz punkt o regeneracji), przez co umiejętność się nie aktywuje przy pełnym życiu.

Jeżeli nie chcemy aby leczenie mogło nas uleczyć powyżej max hp, robimy dodatkową regułę, taką jak Reguła II w punkcie o regeneracji. W następnym punkcie omówię tworzenie umiejętności przywołujących.

Na bazie tego silnika możemy stworzyć umiejętność, która przez x sekund regeneruje nam życie. Wystarczy zrobić reguły z obu powyższych punktów, przy czym do warunku reguły I z punktu o regeneracji, dokleić warunek $skillison, wywalić akcje Skill_engine i skill_undo - wtedy regeneracja będzie działać tylko po aktywowaniu umiejętności, i przez czas ustawiony w regule II tego punktu

Zmienna $skill == 1 to punkt nieobowiązkowy - jeżeli postać ma dostępną umiejętność od samego początku gry, wywalamy tą zmienną z warunku. Jeżeli zaś postać musi się w pewnym momencie nauczyć tej zdolności, wtedy w odpowiednim momencie wklejamy wyrażenie $skill = 1, i od tego momentu można używać zdolności


Post został pochwalony 1 raz
Zobacz profil autora
Mtiasor



Dołączył: 18 Sie 2010
Posty: 124 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Na Ulicy Z Komputerem
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 20:14, 19 Lut 2011 Powrót do góry

Nie wiem czy już mi się opłaca:) Ale dzięki i na pewno wykorzystam to w następnych mapkach. Myślę, że ta już jest skończona.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)