Forum Karczma "U Cesarza" Strona Główna  
 FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 Rasy Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
Viltharis
Naczelnik


Dołączył: 29 Lis 2005
Posty: 3626 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 45 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 2:12, 17 Maj 2009 Powrót do góry

W świecie Heimur istnieje kilka głównych ras. Proszę pytać, jeśli ktoś chciałby coś tu dodać lub zmienić. Oto rasy:

* Człowiek - szacuje się, że ludzka populacja stanowi około 60% wszystkich ras na kontynencie. Osiągnęła to dzięki dynamicznemu rozwojowi demograficznemu i poprawiającej się medycynie, choć obecnie wzrost ludzkiej populacji został znacznie zahamowany przez wojny, głód i nędze, spowodowane przeludnieniem niektórych obszarów.

Wygląd:
Ludzi znamy dość dobrze, są bardzo różni, choć głównie jednak jest to rasa biała, przynajmniej na obszarze w jakim toczy się gra. Ludzie są jednak nieco niżsi niż obecnie - średnia mężczyzn to około 175 cm, a kobiet około 165 cm. Wzrost człowieka nie powinien przekraczać 190 cm (w przypadku kobiety 185).

Mechanika gry:
Ludzie zaczynają ze wszystkimi atrybutami na poziomie 10, natomiast maksymalne/minimalne cechy mają się następująco:

Siła: min. 6, maks. 17
Zręczność: min. 5, maks. 16
Wytrzymałość: min. 5, maks. 17
Inteligencja: min.6, maks. 16
Zmysły: min. 5, maks. 16

* Krasnolud - według szacunków ich populacja stanowi 15% wszystkich ras na kontynencie, są często zamknięci we własnych grupach, często bardzo wielkich miastach w górach. Mało ufni, skąpi, czasami mało życzliwi, często jednak honorowi.

Wygląd:
Niscy, często grubawi, albo potężnie zbudowani, brodaci jegomoście, o ciemnych oczach i ciemnych włosach, chyba że są starzy, wtedy dość szybko siwieją. Zdarza się im też łysieć. Miewają często ciemniejsza karnację. Krasnoludy sięgają maksymalnie 150 cm, natomiast średnia ich wzrostu to 140 cm, kobiet 135 cm.

Mechanika gry:
Krasnoludy rozpoczynają z następującymi parametrami: siła - 12, zręczność - 8, wytrzymałość - 13, inteligencja - 8, zmysły - 9.

Siła: min. 8, maks. 18
Zręczność: min. 3, maks. 12
Wytrzymałość: min. 8, maks. 19
Inteligencja: min.4, maks. 14
Zmysły: min. 3, maks. 14

* Niziołki - szacuje się, że ich populacja stanowi 5% wszystkich ras kontynentu. Są często rozsiani pomiędzy ludźmi, wśród których nauczyli się żyć na tyle, że obecnie z ich własnego języka, wykształconego przed wiekami, pozostały w ich mowie jedynie nieliczne słowa, używane często w przysłowiach, czy nazwach miejsc. Czasami żyją w niewielkich osadach, w norach wydrążonych w ziemi. Niziołki zwykle są życzliwe, ale mają słabość do cudzych rzeczy...

Wygląd:
Jest to rasa bardzo niskiego wzrostu i małej siły, za to bardzo odporna na magię. Niziołki zwykle mają brązowe, kręcone włosy, choć czasami się to zmienia, jasne karnacje i zwykle jasne kolory oczu. Ich średni wzrost to 95 cm (kobiet 90 cm), natomiast najwyżsi osobnicy sięgają 115 cm. Mają tendencję do tycia w późniejszych latach życia.

Mechanika gry:
Niziołki rozpoczynają z następującymi parametrami: siła - 5, zręczność - 13, wytrzymałość - 6, inteligencja - 10, zmysły - 12.

Siła: min. 2, maks. 11
Zręczność: min. 9, maks. 18
Wytrzymałość: min. 2, maks. 11
Inteligencja: min.6, maks. 16
Zmysły: min. 8, maks. 17

Niziołki przy tym są szalenie odporne na magię, dostają także dwa dodatkowe punkty do umiejętności rasowych.

* Gnomy - ich populację szacuje się na 3% wszystkich ras kontynentu. Mieszkają wśród ludzi lub krasnoludów, z rzadka zakładając osady górnicze. Bardzo lubią eksperymentować, szczególnie przyrządami, w których można zamontować przycisk samodestrukcji...

Wygląd:
Są niscy i szybko łysieją, jednak ich włosy jeśli już są, mają zwykle ciemne kolory, podobnie jak oczy, występujące zwykłe w barwie piwnej. Mają długie nosy, albo krótkie i bulwiaste. Czasami bywają grubsi. Ich ciała, mimo niskiego wzrostu, częstokroć cechują się całkiem dużą siłą i wytrzymałością. Średnia wzrostu gnoma obojga płci wynosi około 110 cm, a najwyżsi sięgają 130 cm.

Mechanika gry:
Gnomy rozpoczynają z następującymi parametrami: siła - 7, zręczność - 11, wytrzymałość - 8, inteligencja - 13, zmysły - 11.

Siła: min. 4, maks. 14
Zręczność: min. 6, maks. 16
Wytrzymałość: min. 4, maks. 15
Inteligencja: min.8, maks. 17
Zmysły: min. 6, maks. 16

Gnomy zyskują jeden punkt więcej do umiejętności rasowych.

* Elfy - ich liczebność szacuje się na ok. 2% populacji kontynentu. Tworzą zwykle zwarte, ksenofobiczne grupy. 90% Wszystkich elfów mieszka w Eshevell, ich jedynym królestwie i podupadłej ostoi elfickiej kultury. Nie lubią obcych i dzielą się na bardzo wiele szczepów, z których najpopularniejsze to elfy leśne, szare i wysokie.

Wygląd:
Elfy są wysokimi, bardzo pięknymi istotami przepełnionymi wdziękiem. Ich ciała są zwykle smukłe, lekko wysportowane, ale tylko na tyle, by pozostać w sprawności. Ich włosy często są bardzo jasne, choć zdarzają się elfy, szczególnie wśród leśnych i szarych, mające ciemne barwy włosów. Oczy jednak prawie nigdy nie są u elfa ciemne, zwykle nie niebieskie, rzadziej, zwykle przy ciemnych włosach, zielone. Średnia wzrostu elfów, zarówno kobiet, jak i mężczyzn, wynosi około 185 cm, najwyżsi przedstawiciele osiągają zaś 195 cm.

Mechanika gry:
Elfy rozpoczynają z następującymi parametrami: siła - 8, zręczność - 14, wytrzymałość - 8, inteligencja - 12, zmysły - 12.

Siła: min. 5, maks. 15
Zręczność: min. 9, maks. 18
Wytrzymałość: min. 4, maks. 14
Inteligencja: min.9, maks. 17
Zmysły: min. 8, maks. 17

Jeśli ktoś będzie grał elfem, pozostali gracze powinni dostać jakieś profity w postaci punktów na umiejętności.

Uwaga! Żeby grać elfem trzeba mieć zgodę MG. :>

* Mieszańcy - stanowią 19% mieszkańców krainy, w dużej mierze są to potomkowie elfów (55%), krasnoludów (25%) i niziołków (15%), zmieszani z ludzką krwią, ale także inne mieszanki. O ich atrybuty należy pytać MG.

* Inne rasy - stanowią ok. 1% całej populacji kontynentu.

Każda rasa zna jeden język od samego początku. Ludzie i niziołki znają wspólny, choć pewnie w różnych odmianach, elfy elficki, krasnoludy krasnoludzki, gnomy język gnomów. :> Mogą brać także języki dodatkowe. Jeżeli ktoś chce dodatkowo brać punkty za język znany już swojej rasie - może. Po prostu będzie to oznaczać, że jego słownictwo jest bogatsze. Każdy ma język swojej rasy na poziomie 4 (średni) i może go podwyższać za dodatkowe punkty. Jeżeli to robi, to proszę o stosowne wyjaśnienie.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Viltharis dnia Nie 19:40, 14 Lut 2010, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)