Forum Karczma "U Cesarza"
Forum o grze TZAR : Ciężar Korony
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy  GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

TzarJS i Tzarean
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Karczma "U Cesarza" Strona Główna -> Dyskusje
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Bimbol
Moderator


Dołączył: 22 Sty 2010
Posty: 865
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 54 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Pisarzowice
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 16:47, 02 Kwi 2016    Temat postu: TzarJS i Tzarean

Od jakiegoś czasu powstają dwa projekty powiązane mocno z Tzarem. Może i niewiele osób gra, ale myślę, że kogoś to zainteresuje.

Projekt 1: Tzarean
Strona: [link widoczny dla zalogowanych]

Z założenia jest to projekt "Tzar 2", istnieje od dłuższego czasu i mimo wszystko wciąż się rozwija. Kiedyś otrzymałem 4 screeny z gameplayu, niestety zgubiłem, aczkolwiek wtedy mało było na nich widać.
Na stronie można znaleźć wymodelowane na nowo jednostki i budynki, które prezentują się naprawdę przyzwoicie. Polecam przejrzeć:
Jednostki: [link widoczny dla zalogowanych]
Budynki: [link widoczny dla zalogowanych]

Z tego co się dowiedziałem, to mają tam 2-3 stałych programistów, którzy tworzą to w Javie. Choć obecnie nigdzie nie widać screenów z gamplayem, więc nie wiem czy wstrzymali prace do czasu uzbierania wszystkich modeli i utworzenia animacji.

Projekt 2: Tzared
Strona: [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]


Można powiedzieć, że to remake Tzara, tworzony w JavaScript, HTML5 WebGL 2, CSS i używa technologi WebRTC do synchronizacji. Więcej na temat WebRTC [link widoczny dla zalogowanych].
Z tego co się dowiedziałem, to ma się zmienić kilka rzeczy w mechanice i dążą do tego by tryb multiplayer działał bez problemowo. Grać będzie można w przeglądarce, bądź pobierając odpowiednią aplikację.
Obecnie aplikacja jest dostępna na:
- Windows 8/8.1/10/Phone
- Android
- iOS

Oraz sprawdzana jest wersja pod Windows XP/7.

W sumie nie wiem jak to będzie działać i czy nie będzie problemów z optymalizacją, ale czas pokaże. Twórcą projektu jest Nehnon. Jego inny projekt to: [link widoczny dla zalogowanych] strona ze statystykami z gier.


Post został pochwalony 1 raz

Ostatnio zmieniony przez Bimbol dnia Sob 16:45, 22 Kwi 2017, w całości zmieniany 6 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
FatalError



Dołączył: 24 Gru 2013
Posty: 210
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Działoszyn, Łódzkie
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 21:08, 02 Kwi 2016    Temat postu:

2-3 programistów xD to to stworzą za mnóstwo lat.
A co do tego drugiego tematu to nwm ale też pewnie za parę lat powstanie i będą grać w to jacyś nieobeznani gracze albo nikt ;d
Jak na razie najwięcej jest na patchu 1.10 na hamachi i tak zostanie do puki arek opłaca sieć a potem się wszystko rozjebie i zostaną same niedobitki na gamerangerze xd


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez FatalError dnia Sob 21:24, 02 Kwi 2016, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Bimbol
Moderator


Dołączył: 22 Sty 2010
Posty: 865
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 54 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Pisarzowice
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 10:13, 03 Kwi 2016    Temat postu:

FatalError napisał:
2-3 programistów xD to to stworzą za mnóstwo lat.
A co do tego drugiego tematu to nwm ale też pewnie za parę lat powstanie i będą grać w to jacyś nieobeznani gracze albo nikt ;d
Jak na razie najwięcej jest na patchu 1.10 na hamachi i tak zostanie do puki arek opłaca sieć a potem się wszystko rozjebie i zostaną same niedobitki na gamerangerze xd

Nie? To, że pracują w małym składzie to nie znaczy, że będą to tworzyć latami. Mając już prawie wszystkie zasoby, zostaje im stworzyć silnik, a w 3 osoby przy obecnych technologiach można to zrobić na prawdę dosyć dobrze i szybko. Drugi projekt istnieje od kilku miesięcy, a pokazuje już część gameplaya z Tzara. Na prawdę, nie wiem czemu mierzysz to w latach, ale chyba przez pryzmat nowych gigantów, co nijak ma się to takich mniejszych produkcji jak Tzar.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
FatalError



Dołączył: 24 Gru 2013
Posty: 210
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Działoszyn, Łódzkie
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 13:50, 03 Kwi 2016    Temat postu:

I powiedz kto w to będzie grał? Przecież nie ma nowych graczy a do reklamy potrzeba kasy.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Bimbol
Moderator


Dołączył: 22 Sty 2010
Posty: 865
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 54 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Pisarzowice
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 15:57, 03 Kwi 2016    Temat postu:

FatalError napisał:
I powiedz kto w to będzie grał? Przecież nie ma nowych graczy a do reklamy potrzeba kasy.

Nigdzie nie napisałem, że będą w to grać tłumy. Dałem tylko info, gdyby ktoś był zainteresowany.

Póki co nie wiadomo czy te projekty kiedyś w ogóle ujrzą światło dzienne, ale myślę, że warto wiedzieć, że coś takiego w ogóle istnieje i mimo wszystko ktoś to dalej rozwija.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
FatalError



Dołączył: 24 Gru 2013
Posty: 210
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Działoszyn, Łódzkie
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 16:08, 03 Kwi 2016    Temat postu:

Nie no spoko przyda się info ale jestem sceptycznie nastawiony na te "projekty".

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez FatalError dnia Nie 16:08, 03 Kwi 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zumaru



Dołączył: 12 Kwi 2010
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 19:06, 04 Kwi 2016    Temat postu:

@FatalError
Zbyt pesymistycznie do tego podchodzisz. Oba projekty mają według mnie dużą szanse na powodzenie, o ile oczywiście zostaną zrealizowane porządnie.

Od lat praktycznie nie powstają żadne tradycyjne porządne strategie, dlatego zarówno remake Tzara jak i ten Tzar2 mogą odnieść wielki sukces. Zwłaszcza przy dzisiejszych technologiach, Tzar dzięki prostej i ciekawej mechanice jest w stanie prezentować efektowne, inteligentne i ogromne bitwy.
Wystarczy że lekko grę poprawią, zbalansują jednostki i rasy, zabezpieczą przed desynchronizacją i zrobią możliwość reconnect po wyjściu z gry i Tzar będzie miał szanse na swoją drugą, lepszą młodość.
I oczywiście na ogromny plus będzie lepsza praca "kamery" (podniesienie jej tak by było widać znacznie więcej terenu - obecnie nie jest to możliwe, ale jak robią remake to przy dzisiejszych technologiach nie powinno to być żadnym problemem, a nie wierzę by nie zrobili czegoś tak przydatnego).

Myślę że filmiki na youtube z multiplayerów na 6-10 graczy, z ogromnymi bitwami i dobrą pracą kamery mogą być wystarczającą reklamą. Zaraz zlecą się letsplayerzy, youtuberzy etc. a później pójdzie viralem.

Warunkiem jest by to było naprawdę porządnie wykonane.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Bimbol
Moderator


Dołączył: 22 Sty 2010
Posty: 865
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 54 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Pisarzowice
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 22:09, 04 Kwi 2016    Temat postu:

Akurat ta "lepsza praca kamery", jest spowodowana wyższą rozdzielczością Smile Aczkolwiek można dodać opcje scrollowania by pomniejszać i powiększać aktualny widok. Wtedy każdy ustawi sobie wedle uznania. Co z tego wyjdzie zobaczymy.

Ostatnio napisał do mnie twórca projektu Tzarean i dostałem informacje, że do końca tego roku mają mieć gotowy cały design gry. Czyli wszystkie modele, animacje, grafiki będą gotowe, później zostanie im stworzenie samego silnika pod grę.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
FatalError



Dołączył: 24 Gru 2013
Posty: 210
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Działoszyn, Łódzkie
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 12:50, 05 Kwi 2016    Temat postu:

Właśnie oto chodzi aby to zostały zrealizowane porządnie jeśli w ogóle zostanie zrealizowane ;P

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez FatalError dnia Wto 12:50, 05 Kwi 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zumaru



Dołączył: 12 Kwi 2010
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 16:11, 05 Kwi 2016    Temat postu:

Mam nadzieję że popracują także nad lepszym systemem ustawiania się jednostek przy sterowaniu całym oddziałem, nic mnie tak nie denerwowało w Tzarze jak to że po przejściu przez las z mojego oddziału się robiła "bita śmietana".

Większe nadzieje łączę z tym remejkiem, uważam że za to co najlepsze w Tzarze odpowiadały zwłaszcza sprite arty, oraz prosta mechanika (pokratkowana mapa etc.). Te dwa aspekty pozwalały na utrzymanie na mapie ogromnych armii w których każdy żołnierz był osobnym obiektem. I to na tych starutkich komputerach!
Jakby ktoś miał jakieś wątpliwości, to dodam tylko że desynchronizacje były spowodowane raczej skopanym kodem sieciowym, a nie ilością obiektów.

Jak w tym Tzarean przerobią Tzara na 3D, to nawet jeśli modele będą tak proste jak te zaprezentowane, to może się okazać że nie uda się osiągnąć takich efektów jak w zwykłym Tzarze, bez spadków FPS czy innych nieprzyjemnych efektów. Z tego co pamiętam to czasami na mapie potrafiło być ponad 1000 jednostek (nie wiem ile bezpośrednio na ekranie ale przypuszczam że coś koło 200-300)...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Bimbol
Moderator


Dołączył: 22 Sty 2010
Posty: 865
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 54 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Pisarzowice
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 17:35, 05 Kwi 2016    Temat postu:

Dyschronizacja była powodem błędnej ilości obiektów u graczy. Po prostu checksum się nie zgadzał, co z kolei jest winą niezbyt dobrego systemu sieci.

Bez przesady spadki fps, przy obecnych technologiach? No i ten Tzarean ma być jak W3, widok podobnie jak w Tzarze, z góry tylko odnowione modele, animacje i grafiki, czy też dźwięki.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Tzar 2



Dołączył: 10 Sty 2014
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 19:50, 05 Kwi 2016    Temat postu:

Hi.

The proyect of Tzarean will be in 2D because we want much unitts in screen. Tzar can move until 1000 units in screen without problems. We try to finish it this year but only the design 3D. The next year we go to start the programming. It is a hard work but is possible.

If you want, you can help in the sounds. Attacks, Death cry and others sounds.

A greeting.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zumaru



Dołączył: 12 Kwi 2010
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 9:05, 08 Kwi 2016    Temat postu:

Nice to know.
This project can be a best classic-style RTS of last few years, even if you have no budget - you don't have too many competitors (Starcraft is not classic-style RTS... at least for me).
Good luck.

@Bimbol
Przy grafice 3D? Oczywiście że tak. No ale jak twój znajomy (chyba?) wyjaśnił sama gra będzie w 2D.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Bimbol
Moderator


Dołączył: 22 Sty 2010
Posty: 865
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 54 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Pisarzowice
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 13:38, 08 Kwi 2016    Temat postu:

Zumaru napisał:
Nice to know.
This project can be a best classic-style RTS of last few years, even if you have no budget - you don't have too many competitors (Starcraft is not classic-style RTS... at least for me).
Good luck.

@Bimbol
Przy grafice 3D? Oczywiście że tak. No ale jak twój znajomy (chyba?) wyjaśnił sama gra będzie w 2D.

W3 też jest w 2D. Tylko korzysta z grafiki 3D. No chociaż może bardziej to 2,5D.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Bimbol dnia Pią 13:38, 08 Kwi 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Tzar 2



Dołączył: 10 Sty 2014
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 13:36, 03 Cze 2016    Temat postu:

Hello everyone. They can make donations if they wish. Currently, the game is advanced in design. We have 100% of the buildings and several animations.

Collaborate accessing the web. [link widoczny dla zalogowanych]

Thank you very much.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Karczma "U Cesarza" Strona Główna -> Dyskusje Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin