Forum Karczma "U Cesarza" Strona Główna  
 FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 Gra przez wireless Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
mizio



Dołączył: 08 Gru 2007
Posty: 43 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 15:52, 04 Lis 2009 Powrót do góry

Witajcie. Jak wiemy technologia poszła do przodu, jednak mam pytanie jak z niej skorzystać. Z kumplem posiadamy 2 laptopy, które posiadają wireless, i bloetooth, jednak internet możemy podpiąć zaledwie do jednego. Jak możemy zagrać na siebie? Ma ktoś pomysł?
Pozdrawiam Cool


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Nigi
Straż Miejska


Dołączył: 06 Mar 2006
Posty: 417 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 62 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Internet

PostWysłany: Śro 16:18, 04 Lis 2009 Powrót do góry

Zakładam, że z kumplem macie zamiar grać będąc w niewielkiej odległości od siebie (tzn. kumpel nie jest na drugim końcu Polski)? Jeśli tak, to na jednym z laptopów utwórzcie własną sieć wifi (niestety nie mam windowsa pod ręką, by przytoczyć konkretne kroki potrzebne by sieć utworzyć - polecam zapytać google, ewentualnie może ktoś inny posiadający windę podrzuci opis). Po utworzeniu sieci powinna ona zostać wykryta przez drugiego laptopa - pozostaje przyłączyć się do niej.

Następnie upewnijcie się, że firewalle na żadnym z laptopów nie blokują tzara. No i pozostaje włączyć tzara, i standardowo - wielu graczy->utwórz ja jednym laptopie, a na drugim wielu graczy->szukaj, typ połączenia tcp/ip.

Jeśli by gry nie znalazł, to możecie też spróbować na drugim laptopie podłączyć się pod adres IP pierwszego laptopa. Aby to zrobić na komputerze na którym tworzycie grę kliknij start->uruchom, wpisz cmd, w okienku, które się otworzy wpisz ipconfig. Wyświetlony zostanie m.in. adres IP - i tą wartość powinieneś wpisać w tzarze w polu "wpisz adres IP" na komputerze, który będzie się przyłączał do gry.

Dodam jeszcze, że jeśli z kumplem jesteście dalej niż kilkanaście metrów od siebie, to pozostaje gra przez internet, a w takiej sytuacji (o ile nikt z was nie ma globalnego IPka) pozostaje wam stare dobre Hamachi.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Nigi dnia Śro 16:20, 04 Lis 2009, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
mizio



Dołączył: 08 Gru 2007
Posty: 43 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 21:00, 04 Lis 2009 Powrót do góry

Ach dziękuje za poradę. Pierwszą cześć już próbowałem, ale gry niestety nie znajdywało. Drugiej części z cmd jeszcze nie próbowałem, gdyż miałem kolejny problem - jak utworzyliśmy sieć, to powstawał konflikt ip i nie mogliśmy korzystać z internetu. Działał ponownie dopiero po cofnięciu wcześniejszych czynności i uruchomieniu ponownie komputera.

A i jeszcze dodam, że tak, kumpel nie jest na drugim końcu Polski a laptopy dzieli kilka papierków, szklanka i łyżeczka.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez mizio dnia Śro 21:01, 04 Lis 2009, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
Nigi
Straż Miejska


Dołączył: 06 Mar 2006
Posty: 417 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 62 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Internet

PostWysłany: Śro 22:04, 04 Lis 2009 Powrót do góry

Jeśli powstawał konflikt IP, to spróbujcie ręcznie przypisać im dla połączenia lokalnego adresy z innego zakresu niż ten używany przez połączenie internetowe. Adresy lokalne tradycyjnie ustawia się w postaci 10.0.x.x lub 192.168.x.x - więc może to być np. 10.0.0.1 na pierwszym laptopie i 10.0.0.2 na drugim.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
mizio



Dołączył: 08 Gru 2007
Posty: 43 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 17:56, 05 Lis 2009 Powrót do góry

więc tak. Po wpisaniu polecenia ipconfig przepisywałem IPv4, bo z IPv6 nie było adresu IP tylko nierozpoznawalny przeze mnie ciąg znaków.
I nic nie znajdywało. Wszystko próbowałem w dwie strony i uwaga coś się stało. Na drugim laptopie, gdy nie wpisywałem adresu to grę znajdywało, lecz do gry nie dołączało gdyż gra była zapełniona.

Nie wiem jak ręcznie ustawić adres IP. Chyba nie chodzi o przypisanie w protokole TCP/IP?

Aha i jeszcze przeczytałem poradnik windows co do tworzenia sieci ad hoc, i niestety wszystko co tam było napisane już robiłem, gdyż napisane było, jak się połączyć. Tylko nie potrafię z tego korzystać.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez mizio dnia Czw 17:57, 05 Lis 2009, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
Nigi
Straż Miejska


Dołączył: 06 Mar 2006
Posty: 417 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 62 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Internet

PostWysłany: Czw 19:52, 05 Lis 2009 Powrót do góry

mizio napisał:
Po wpisaniu polecenia ipconfig przepisywałem IPv4, bo z IPv6 nie było adresu IP tylko nierozpoznawalny przeze mnie ciąg znaków.


Ten nierozpoznawalny ciąg znaków to właśnie adres IP (v6). Ale tu akurat faktycznie możesz użyć starego dobrego IPv4 :>

mizio napisał:
Na drugim laptopie, gdy nie wpisywałem adresu to grę znajdywało, lecz do gry nie dołączało gdyż gra była zapełniona.


Skoro nie mogłeś dołączyć do gry, ale sama gra była widoczna, to to już problem tzara, a nie samego połączenia - czyli albo niezgodne wersje, albo jakieś problemy z firewallem, albo faktycznie nie było wolnych miejsc ;)

mizio napisał:
Nie wiem jak ręcznie ustawić adres IP. Chyba nie chodzi o przypisanie w protokole TCP/IP?


Tak, chodzi właśnie o przypisanie w protokole TCP/IP.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)