Forum Karczma "U Cesarza" Strona Główna  
 FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 Państwa i frakcje Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
Gedeon



Dołączył: 03 Maj 2007
Posty: 2135 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 32 razy
Ostrzeżeń: 2/3

PostWysłany: Pią 10:59, 05 Lis 2010 Powrót do góry

PAŃSTWA

Imperium:
Potężne państwo, władające zachodnio-północnymi rejonami świata. Na jego czele stoi Imperator oraz Senat, a lokalną władzę sprawują różnego rodzaju możnowładcy – arystokracja, magowie i kapłani. Na straży Imperium stoją doskonale wyszkolone i zdyscyplinowane Legiony Imperialne. Stolicą państwa jest Wieczne Miasto.

Kalifat Hakimiański:
To państwo leżące na południu, od Imperium dzieli je morze (choć istnieje też hakimiańska enklawa na imperialnym kontynencie – Ekbatan). Znaczna część terytorium Kalifatu to rozległa pustynie, na których z rzadka porozrzucane są osiedla i społeczności koczowników. Jednak nad brzegami mórz i w pobliżu rzek rozwija się wiele bogatych miast. Choć w przeszłości Kalifat i Imperium wielokrotnie toczyli wojny, jednak ostatnimi czasy panuje między nimi pokój. Stolicą jest Szarahat.

Cesarstwo Czeng
Niewiele wiadomo o tym tajemniczym kraju leżącym na dalekim wschodzie. Kupcy i posłańcy z rzadka docierają do znanego świata. Krążą jednak opowieści o kaście wojowników – samurajów, którzy kierują się niezwykle restrykcyjnym kodeksem honorowym, oraz o smokach, które ponoć są powszechne w tym kraju – a mieszkańcy traktują je jako święte zwierzęta.

Kanateum
Kanateum jest dla większości ludzi synonimem wszystkie co najgorsze. Władzę w tym państwie sprawują wampirze klany, pod przewodnictwem Arcyksięcia Konstansa Virimosa, oraz nekromanci i kapłani mrocznych kultów. To kraina, gdzie prawo siły jest jedynym prawem. Pomimo tego, Kanatejczycy od dawna nie prowadzili agresywnych wojen. Starcza im sił jedynie na pograniczne łupieżcze rajdy oraz bronienie włąsnych granic przed bezustannie organizowanymi przez Imperialnych i Hakimian krucjatami i dzihadami. Powodem tego jest fakt, że poszczególni lordowie są zbyt zajęci bezustannymi wzajemnymi konfliktami o ziemię, niewolników i wpływy.


Lauriennai
Wieki temu elfy władały potężnym państwem. Jednak stopniowo były wypierane z najbardziej wartościowych ziem przez o wiele szybciej rozwijających się ludzi. W końcu pozostało im jedynie kilka miast na dalekiej północy, wśród lodów i śniegów. Od tego czasu elfy odizolowały się od świata wewnętrznego i nie utrzymują z nim bliższych kontaktów. Elfy nie mają jednego władcy, rządzi nimi Rada Lordów, z których każdy zajmuje się inną dziedziną.

Klany
Krasnoludzkie klany zamieszkują kompleksy jaskiń w Szarych Górach. Choć wielu z nich niezbyt chętnie opuszcza podziemia, to jednak wojny toczone przez nich z orkami oraz koniecznośc poszukiwania rynków zbytu dla doskonałych wyrobów krasnoludzkiego rzemiosła skłoniły ich króla do nawiązywania bliższych kontaktów z ludźmi. Obecnie Klany i Imperium są sojusznikami.

_____________________________________________________________
FRAKCJE

Imperialne Legiony
Imperialne Legiony to zawodowa armia Imperium. Legioniści są doskonale wyszkoleni i wyposażeni. Ich głownym zadaniem jest walka z wrogami państwa, zadania porządkowe z reguły wykonują lokalne oddziały. Armia składa się głównie z piechoty. W łonie sił zbrojnych Imperium znaczną rolę odgrywają pretorianie – elitarna gwardia Imperatora, nierzadko wysyłana również przez niego na pole walki jako siła przełamująca.


Kościół Boskiego Ładu
Kościoł jest organizacją religijną. Działa głównie na terenie Imperium, a jego wiernymi są głównie ludzie. Wedle legendy, niegdyś świat był rządzony przez Starych Bogów – potężne istoty, które jednak często nadużywały swojej władzy, nierzadko traktując śmiertelników jak zabawki. Pewnego dnia, wieki temu, wśród huku gromu zstąpił na ziemię byt, który kazał nazywać się Stwórcą. Ogłosił on, że ten świat jest jego dziełem, jednak opuścił go dawno temu, aby zajmować się jakimiś innymi kwestiami wagi wszechświatowej. Jednak gdy powrócił, nie zadowoliło go to, co zobaczył. Ukarał Starych Bogów, strącając ich do innego świata, zwanego Otchłanią. Znisczył cywilizacje ich czcące, wprowadzając na ich miejsce tych, którzy już przed jego przybyciem buntowali się przeciw bogom. Zostawił im swoje nauki – i ponownie się oddalił, obiecując, że jeśli kiedyś siły zła ponownie będą triumfować, on powróci, by wspomóc swych wyznawców.
Nauki Kościoła opierają się na popieraniu ładu – zarówno społecznego, jak i duchowego. Wierni powinni cenić takie cechy jak lojalność, dyscyplina, sprawiedliwość, wiedza, uczciwość, miłosierdzie.
Na czele Kościoła stoi arcykapłan, który rezyduje w Shinezge. Strukturami terytorialnymi Kościoła zarządzają hierarchowie.
Większośc wyznawców Boskiego Ładu to ludzie z Imperium. Wśród elfów ta religia nie znalazła podatnego gruntu. Wiele z krasnoludów się nawróciło, zwłaszcza tych mieszkających wśród ludzi, choć nie odrzucili oni swoich zwyczajów – w każdym porządnym krasnoludzkim domu znajdziesz ołtarz dla przodków i duchów domowych. W Kalifacie Hakimiańskim większośc ludzi wyznaje Stwórcę, jednak tamtejsi duchowni podlegają bezpośrednio kalifowi, nie arcykapłanowi. Poza tym, tamtejsza religia nieco różni się od Imperialnej, co bywało powodem wzajemnych oskarżeń o herezję i wojen religijnych. W Kanateum nikt z elity nie wyznaje tej religii, jednak niektórzy wielmoże pozwalają na to wśród swych poddanych, uważając, że czyni ich ona bardziej uległymi.

Zakon Otwartej Dłoni
Jest to bractwo, które zajmuje się niesieniem pociechy i pomocy wszystkim potrzebującym. Mnisi ślubują ubóstwo, pokorę oraz nie sięganie po przemoc, poza niezbędną obroną. Zakon prowadzi wiele szpitali, jadłodalnii i sierocińców. Wielu z braci i sióstr jest wykwalifikowanymi uzdrowicielami.



Zakon Karzącej Pięści
O ile Otwarta Dłoń reprezentuje miłosierdzie Stwórcy, o tyle Karząca Pięść ma za zadanie wcielać w życie Jego drugą cechę – sprawiedliwość. Głownym zadaniem Zakonu jest walka z czarną magią i herezjami, ale nierzadko zwalcza również zwyczajnych bandytów, czy skorumpowanych dygnitarzy. Pięść jest bezkompromisowa, a z powodu kierowania się zasadą ,,cel uświęca środki” oraz kontrowersyjnych metod, bywa często krytykowana. Bracia z Otwartej Dłoni często uznają postępowanie swych braci za nazbyt bezlitosne, a magowie często popadają z nimi w zatargi, gdy Inkwizycja wtrąca się do ich spraw. Mimo to, Zakon cieszy sę dużym poparciem kościelnej hierarchii, która traktuje go jako swoje zbrojne ramię i fundament wpływów.
W Zakonie służa inkwizytorzy – mnisi, którzy ślubują śledzić wszelką nieprawość. Za cnotę uważają wyrzeczenie się emocji, gwarantujące obiektywizm. Szkolą swój umysł i ciało w skrajnej ascezie i dyscyplinie, nierzadko osiągając w ten sposób umiejętności niedostępne laikom. Większość z nich, to sieroty, wychowane przez Zakon. Drugą ważna grupą są paladyni – cięzkozbrojni wojownicy. Nierzadko rekrutują się ze szlachetnych rodów (np. z młodszych synów, dla których nie starczyło ziemi). Wielu z nich, jako błędni rycerze, podróżuje po świecie, walcząc ze złem, ale na wezwanie wszyscy stają do walki w imię Karzącej Pięści, stanowiąc jej główną siłę uderzeniową.

Wyznawcy Starych Bogów
Pomimo wielowiekowych akcji misjonarskich i inkwizycyjnych, wciąż wiele istot jest wiernych Stary Bogom. Z reguły muszą się oni ukrywać, jedynie w Kanateum dawna religia cieszy się pełną wolnością.
Wyznawcy stanowią dość zróżnicowaną grupę. Są pośród nich zarówno wieśniacy, jak i arystokraci. Niektórzy z nich żyją normalnie, skrywając swe poglądy przed światem, inni uciekają na pustkowia by tam bez przeszkód praktykować swą wiarę. Niestety, mimo że wszyscy są prześladowani, jeszcze większym problemem są walki wewnętrzne. Poszczególne bractwa, sekty i zakony zawsze są gotowe, aby wbić w plecy nóż konkurentom i powiększyć swoją sferę wpływów.
W Kanateum Bogowie są czczeni całkowicie legalnie i jawnie. Choć kapłaństwo nie tworzy jednolitej struktury, to jednak posiada dość duże znaczenie. Wampirza arystokracja często wspiera budowę świątyń i składanie ofiar, chcąc pozyskać łaskę Potęg.

Oczyszczenie
Nekromanci są powszechnie uważani za czcicieli śmierci i wrogów życia. Nie jest to do końca prawda. Oni po prostu uznają te dwie siły za dwie strony tego samego medalu. Życie wyrasta ze śmierci – drapieżniki pożerają roślinożerców, by samy po śmierci stać się nawozem dla roślin. Poza tym, śmierć jest pozytywną siłą – dzięki niej możliwy jest rozwój, eliminuje ona jednostki słabe i nieprzystosowane. Rzecz jasna, jednostki wartościowe powinny żyć jak najdłużej – dlatego nekromanci jednocześnie uśmiercają tych, których uznają za bezwartościowych, jak i poszukują sposobów na zdobycie wiecznego życia dla samych siebie.
W Kanateum ta filozofia jest bardzo popularna, gdyż wydaje się być stworzona dla wampirów. W innych krajach jest uznawana za herezję, a nekromanacja jest bezwzględnie tępiona. Wiele osób jednocześnie wyznaje tą doktrynę, jak i Starą Wiarę. Większość druidów uznaje nekromancję za wynaturzenie, jednak niektórzy z nich cenią Oczyszczenie za jasne wyłożenie okrutnych, ale prawdziwych, praw natury.



Kompania Korzenna
Kompania zaczynała jako małe przedsiębiorstwo, zajmujące się sprowadzaniem przypraw z Kalifatu. Jednak w miarę czasu coraz bardziej się rozwijała, w końcu stająć się molochem. Kompania praktycznie monopolizuje rynek przypraw i innych artykułów luksusowych. Na jej usługi są tysiące kupców, księgowych i najemników. Tworzy niemalże państwo w państwie. Jej główna siedziba jest na wyspie Kimberlen.



Gildia Zabójców
Jest to podziemna organizacja, której macki sięgają na niemal cały znany świat. Oczywiście, oficjalnie jest nielegalna, ale w praktyce bardzo często wpływowe osoby sięgają po jej usługi. Członkowie gildii nie zawsze dostają zadania stricte skrytobójcze, czasem są też wynajmowani jako ochroniarze czy szpiedzy.

Ścieżka Wewnętrznej Równowagi
Jest filozofia, która przybyła z tajemniczego Cesarstwa Czeng. Naucza ona o potrzebie zachowania harmonii i spokoju, rozwoju duchowego oraz nieszkodzenia innym istotom. W pewnych kręgach zyskała sporą popularność – ale jest znana głównie wśród elit.

Druidzi
Druidzi są mędrcami i magami, którzy odrzucają cywilizowany świat i głoszą konieczność powrotu do natury i życia w zgodzie z nią. Są szanowani przez prosty lud, gdy służą jako znachorzy i weterynarze, ale ich nauki są raczej lekceważone. Niektórzy są tak rozczarowani taką postawą, że w walce z cywilizacją uciekają się do drastycznych metod. Druidzi nie mają jednolitej struktury, ale w pewne określone dni związane z cyklem przyrody zbierają się na większe spotkania.

Bractwo Miłośników Sztuki
Jako ,,Sztukę” określa się to, co zwykli ludzie nazywają magią. Bractwo ma swoją siedzibę i Akademię w Magistryi. Jest zarządzane przez Wielką Radę, składającą się z najwybitniejszych magów. Członkowie Rady sami decydują o powoływaniu nowych członków (członkowsto z reguły jest dożytowotnie). Jednak czarodzieje nie są ściśle podporządkowani jej władzy, wielu z nich podróżuje swobodnie po świecie imając się różnych zajęć. Jednak Rada decyduje o najważniejszych kwestiach – polityce Bractwa i jej relacjach z innymi organizacjami, prowadzeniu Akademii oraz uznawaniu maga za renegata (za praktykowanie czarnej magii albo po prostu szkodzenie interesom Bractwa).

Bractwo Słonecznego Blasku
Jej członkowie czczą światło, ogień i słońce, jako najwyższe przejawy działania Stwórcy. Bractwo składa się głównie z magów ognia. Działa przede wszystkim na terenie Kalifatu. Ponoć w pośród członków jest kilku ifrytów. Jest w pewnym stopniu powiązana z hakimiańskim odłamem religii Stwórcy.

Tancerze Wiatru (wedle pomysłu Reqina)
Założeni przez legendarnego elfickiego króla Iluara na pograniczu Lasu Denerill . Iluar rozszerzył kult Fannarel, będacej ich patronką, a oddział, którą założył zrzeszał elfy o nieprzeciętnej szybkości i wytrzymałości. Pochodziły z różnych stron świata, jedynak najwięcej było w niej elfów kształcących się jako zwiadowcy. Wiadomo, że nie wszyscy chętni zostają przyjęci do szkoły. Rekrutacja polega na zasadzie wyboru, ten na którego trafi los ten dostaje się w szeregi adeptów.
Rola oddziału wzrosła od kiedy dominujący w polityce Lauriennai stał się izolacjonizm i niezaangażowanie. Doktryna wojenna Tancerzy, która polega na unikaniu bezpośredniej, masowej konfrontacji, a raczej na zwiadzie i walce partyzanckiej świetnie się w to wpisuje. (Ponoć w obecnych czasach Tancerze mają też znaczny wkład w stan osobowy elfiego wywiadu).
Tancerze praktykują szkołę walki Kaneveli.
Adepci dążą do uzyskania jak największej prędkości i szybkości w walce w połączeniu z płynnością ruchów i gracją. Aby uzyskać ten efekt poddają się długotrwałemu i rygorystycznemu treningowi. Polega on na uspokojeniu duszy i ciała poprzez pogrążenie się w ciszy , odseparowanie od świata i modlitw do bogini ciszy. W pierwszym etapie szkolenia uczniowie poznają metody prawidłowego oddechu, ustawiania ciała, regulacji napięcia mięśniowego- wszystko to wpływa na późniejszą kondycję, szybkość i płynność ruchów, które są szkolone w następnym etapie. Udoskonalanie cech trwa lata, w tym czasie adepci, którzy już duszą i ciałem związani są z boginią Fannarel, a efekt jest zaskakujący. Podobno prawdziwi mistrzowie tej sztuki walki, dzięki zaangażowaniu bogini, potrafią się unosić w powietrzu, a ich ataki są prawie niezauważalne.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Gedeon dnia Śro 22:18, 10 Lis 2010, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)