Forum Karczma "U Cesarza" Strona Główna  
 FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 Wojenna wyprawa (strategia) Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
firefly
Straż Miejska


Dołączył: 20 Sie 2009
Posty: 950 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 62 razy
Ostrzeżeń: 2/3

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 16:59, 16 Paź 2011 Powrót do góry

Zapowiadam swój nowy projekt, o nazwie wojenna wyprawa. Będzie to kampania, złożona z szeregu pojedynczych bitew. Ale zacznijmy od początku:

1. Gracz rozpoczynając rozgrywkę dysponuje 4 oddziałami: 20 piechurów europejskich, 12 łuczników europejskich, 1 balista o zwiększonym ataku, 16 samurajów konnych. Do tego dostajemy 1500złota. Przed nami jawi się duża mapa, na której znajdują się w oddali oddziały wroga. Naszym zadaniem jest pokonanie nieprzyjaciela, przy pomocy naszej armii. Po każdej zwycięskiej mapie otrzymujemy złoto, które w każdym momencie może być przeznaczone na zakup nowych oddziałów (maks 4, z 8 do wyboru), bądź ulepszaniu już posiadanych (maks 4 ulepszenia). Gracz musi zatem stworzyć w miarę uniwersalną armię, składającą się z 4 początkowych oddziałów, 4 zakupionych w czasie gry, i 2 które można zdobyć "gratis". Na początku każdej bitwy oddziały są automatycznie uzupełniane, tak więc nie trzeba się przejmować tym jakie straty ponosimy w walce, byle tylko wygrać.

2. Przed bitwą będziemy mieli chwilę na zaplanowanie naszego ataku, jako że oddziały nasze i wroga, stoją w pewnym dystansie od siebie. Mapa jest odkryta, i nie ma mgły wojny. Niestety, nieprzyjaciel może wzywać wsparcie. I tutaj uwaga, im szybciej bitwę wygramy, tym mniejsze szanse, że wsparcie przybędzie.

3. Kampania nie będzie liniowa, jako że w paru miejscach będzie można się zdecydować na wykonanie dodatkowej misji, mającej wpływ na ciąg dalszy gry

EDIT: W grze pojawią się dodatkowo aspekty psychologiczne. Niektóre oddziały będą np wpadały w panikę, w przypadku poniesienia dużych strat (w obrębie oddziału), co będzie się przekładało na czasową utratę kontroli nad oddziałem, i czasowe zmniejszenie zdolności bojowych


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez firefly dnia Nie 19:20, 16 Paź 2011, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
Bimbol
Straż Miejska


Dołączył: 22 Sty 2010
Posty: 889 Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 60 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Pisarzowice
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 19:19, 16 Paź 2011 Powrót do góry

Całkiem mi się podoba twój pomysł na mapkę Wink
Czekam z nie cierpliwością na wersję beta lub demo.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
firefly
Straż Miejska


Dołączył: 20 Sie 2009
Posty: 950 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 62 razy
Ostrzeżeń: 2/3

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 19:22, 16 Paź 2011 Powrót do góry

demo z trzema misjami za kilka dni wrzucę. Generalnie początkowe mapy będą łatwiejsze, żeby oswoić gracza z systemem, i pozwolić zebrać trochę pieniędzy.

EDIT:

dodałem trochę miłych drobiazgów:
1. początkowo widzimy teren, na jakim będziemy walczyć, plus kilka oddziałów wroga, jednak aby zobaczyć niektóre z nich, musimy podejść bliżej. Nie oznacza to, że wrogowie będą się pojawiać zaraz obok nas, ale np jeżeli siedzą schowani za murami, w lesie, lub są daleko, to żeby ich zobaczyc musimy podejść bliżej (szczególnie blisko, gdy są schowani za murami, tj przy podbijaniu miasta wroga pojawiają się dość blisko, ale w misjach na łonie natury w średnim dystansie, umożliwiającym zastosowanie szybkich manewrów)
2. morale jednostek - Gdy nasze jednostki strzelające stracą conajmniej połowę członków swojego oddziału, wpadają w panikę. Na 30 sekund się blokują, i ich atak i obrona mocno spadają. Dodatkowo uciekają oni w kierunku punktu startowego
3. Trochę specjalnych jednostek dla wroga, np przeklęty rycerz, który w walce obniża atak naszych oddziałów
4. Walki toczą się na dużych mapach, przy czym tylko kawałek terenu jest miejscem bitwy. Za to czasami na mapę mogą przybywać nowe oddziały wroga, pojawiają się one wtedy na krańcach mapy, przez co mamy więcej czasu na reakcje.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez firefly dnia Nie 22:04, 16 Paź 2011, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
SiR ViT



Dołączył: 02 Paź 2011
Posty: 301 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 12 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bydgoszcz
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 14:29, 17 Paź 2011 Powrót do góry

No bardzo miło się zapowiada. Z nie cierpliwieniem czekam na demo. Smile


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez SiR ViT dnia Pon 14:35, 17 Paź 2011, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
gaara
Naczelnik


Dołączył: 03 Mar 2008
Posty: 1208 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 85 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Arabian Desert Krk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 14:42, 17 Paź 2011 Powrót do góry

Brzmi całkiem fajnie, na jakiej zasadzie oddziały będą panikować po większych stratach ?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
firefly
Straż Miejska


Dołączył: 20 Sie 2009
Posty: 950 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 62 razy
Ostrzeżeń: 2/3

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 16:17, 17 Paź 2011 Powrót do góry

będzie to wyglądało tak, że jeżeli mamy np oddział 12 łuczników, to przy stracie 6 lub więcej, oddział:
1. blokuje się, czyli nie mamy nad nim kontroli
2. traci nieco punktów ataku i obrony
3. ucieka w kierunku punktu startowego twoich wojsk

wszystko mija po 30 sekundach. Niektóre oddziały wroga posiadają coś pośredniego, czyli tylko tracą chwilowo atak i obronę, inne również uciekają. Ale z naszych oddziałów takie ograniczenia mają tylko jednostki strzelające, a jeżeli chodzi o wrogów, to po prostu wybrane oddziały, zależnie od mapy

EDIT:
[link widoczny dla zalogowanych]
oto demko. Zawiera 3 mapy

mapa 1 jest banalna, stanowi swojego rodzaju trening. Nie zawiera żadnych dodatkowych utrudnień
mapa 2 wprowadza nowe elementy: morale u przeciwnika, oraz możliwość krycia się przeciwnia. Czyli nie wszystkie oddziały wroga są widoczne. Jeżeli jakiś oddział kryje się np w lesie, za górą, lub murem, wtedy należy podejść bliżej by go dostrzec. Mapa wciąż łatwa
mapa 3 jest już trudniejsza. Zawiera już pełen zestaw utrudnień, czyli do wymienionych wyżej dochodzą jednostki specjalne dla wroga, morale naszych wojsk. Pamiętać należy, że atakując fortecę, mamy słabe pojęcie co kryje się za rogiem, więc zwiedzamy ostrożnie, najlepiej krok po kroku

I uwaga, na początku każdej misji proszę wpisać jako wiadomość (klikając enter) hmreveal i hmnofog, jako że jeszcze nie wymyśliłem jak zrobić eksplorację w kampanii

Jeżeli ktoś sobie nie może poradzić, oto proponowana strategia finansowa:
początek misji 1: kup pikinierów, ulepsz samurajów
początek misji 2: ulepsz samurajów
początek misji 3: ulepsz piechurów i łuczników


EDIT2: poprawiłem link, bo coś nie działał


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez firefly dnia Śro 10:49, 19 Paź 2011, w całości zmieniany 3 razy
Zobacz profil autora
SiR ViT



Dołączył: 02 Paź 2011
Posty: 301 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 12 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bydgoszcz
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 9:46, 19 Paź 2011 Powrót do góry

Hmm nie wiem czy to tylko u mnie czy u każdego, jak kliknę link to plik waży 0,0b i jak go pobiorę i wkleję to gdy włączę grę to nie ma tam tej kampanii... Czy coś źle zrobiłem?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
firefly
Straż Miejska


Dołączył: 20 Sie 2009
Posty: 950 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 62 razy
Ostrzeżeń: 2/3

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 10:48, 19 Paź 2011 Powrót do góry

[link widoczny dla zalogowanych] teraz spróbuj


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
SiR ViT



Dołączył: 02 Paź 2011
Posty: 301 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 12 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bydgoszcz
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 12:49, 19 Paź 2011 Powrót do góry

Dobrze teraz działa. Potem napisze opinie.

Edit: Więc tak kampania bardzo dobra, czekam na pełną wersje.
Wykryłem jeden błąd, w opisie maga jest napisane że zna deszcz ognia, ale nie ma go. Mam nadzieje że w oryginalnej wersji będzie to naprawione.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez SiR ViT dnia Śro 13:40, 19 Paź 2011, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
firefly
Straż Miejska


Dołączył: 20 Sie 2009
Posty: 950 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 62 razy
Ostrzeżeń: 2/3

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 19:01, 19 Paź 2011 Powrót do góry

owszem, generalnie jeszcze badań nie powsadzałem. Będzie deszcz ognia, oraz nauka (tylko), przy czym poziomy jednostek nie będą się przenosiły. A jak oceniasz trudność? Trzeciej mapy oczywiście? No i jakieś komentarze lub sugestie?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
SiR ViT



Dołączył: 02 Paź 2011
Posty: 301 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 12 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bydgoszcz
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 6:30, 20 Paź 2011 Powrót do góry

Więc tak morale bardzo fajne wszystko z nimi działa.
3 mapa w dużej mierze zależy od kupienie woja ja trochę źle zrobiłem bo zniszczyłem im wszystko tylko zostały mi 2 wieże na północy i jak podchodziłem do nich to miałem tylko baliste i 4łuczników, za szybko na golemy poszedłem. Więc trzecia misja jest do przejścia, a jak jeszcze jak będzie deszcz to łatwiej.

Tak sobie myślałem trochę czy nie dało by się tak zrobić że gdy ulepsza się maga to np. dostaje on dodatkowe zaklęcie?
Edit: Wyłapałem też jeszcze jeden błąd mianowicie w 3 misji mamy zawsze 400 złota nie ważne ile mieliśmy wcześniej ustawia nam 400.

W 3 misji warto mieć łuczników konnych i wciągać przeciwników w zasadzki.
Można też zrobić murek z piechurów i dać za nich łuczników tyle że piechurom trzeba dać "broń pozycji".
Może komuś przydadzą się moje rady Wink
Jeśli tak to pochwal posta.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez SiR ViT dnia Czw 8:36, 20 Paź 2011, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
firefly
Straż Miejska


Dołączył: 20 Sie 2009
Posty: 950 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 62 razy
Ostrzeżeń: 2/3

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 9:31, 20 Paź 2011 Powrót do góry

niestety, nie da się dawać dodatkowych zaklęć. Tzn może zrobię tak, że w dalszych misjach będzie miał więcej, ale nie da się zrobić, by się ich uczył po ulepszeniu. A tych wierz na północy nie trzeba już niszczyć, tylko zamek i wszystko przy nim (balisty i wojowników) Smile Za informację o nie dodającym się złocie dzięki, popatrzę co jest nie tak. To jak wydawałeś kasę?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
SiR ViT



Dołączył: 02 Paź 2011
Posty: 301 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 12 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bydgoszcz
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 10:27, 20 Paź 2011 Powrót do góry

Na początek pierwsza sprawa jeśli chcesz żeby bez wpisywania kodów chcesz odkrytą mape i bez mgły to weź w kazdej mapie jej właściwości i tam poszukaj tego gdzie jest limit populacji itp. tam też są dwie kratki brak mgły i eksplo, podejrzewam że jak je zaznaczysz to będzie mapka odkryta i bez mgły żeby nikt nie musiał kodów wpisywać. Jednak w tej sprawie mogę się mylić.

Ja rozdawałem tak:
1 mapa Łucznicy konni (1200$) zostaje 300
2 mapa mamy 800$ więc nic
3 mapa mamy 1200$ więc pikinierzy

Ja tak robiłem i było całkiem nieźle Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
firefly
Straż Miejska


Dołączył: 20 Sie 2009
Posty: 950 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 62 razy
Ostrzeżeń: 2/3

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 13:51, 20 Paź 2011 Powrót do góry

no właśnie problem jest taki, że jak uruchomisz taką mapkę w kampanii, to mimo wszystko nie ma tej eksploracji. Akcja "eksploruj" też nie odkrywa całej mapy, mimo że rozszerzam obszar jej działania.

Jeżeli kampania Ci się podobała, to możesz też sprawdzić inne moje mapy. Te dwie z "operacja" w nazwie to strategie, pozostałe to rpg

EDIT: W Twoim sposobie na koniec zostaje jeszcze 200 złota po zakupie pikinerów, to można ulepszyć piechurów, łuczników lub balistę jeszcze Smile


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez firefly dnia Czw 13:56, 20 Paź 2011, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
SiR ViT



Dołączył: 02 Paź 2011
Posty: 301 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 12 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bydgoszcz
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 14:03, 20 Paź 2011 Powrót do góry

Dobrze zobaczę inne twoje mapki/kampanie.

Ja też próbowałem coś stworzyć ale nie ogarniam tych bardzo zaawansowanych "aspektów".

Wiesz może mniej więcej już kiedy wyjdzie pełna wersja?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)