Forum Karczma "U Cesarza" Strona Główna  
 FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 O czym śpiewają ptaki (RPG), v1.0b Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
firefly
Straż Miejska


Dołączył: 20 Sie 2009
Posty: 950 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 62 razy
Ostrzeżeń: 2/3

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 20:17, 11 Mar 2011 Powrót do góry

[link widoczny dla zalogowanych] <- link do wersji z rozszerzeniem

Wikingowie wyruszyli na północ ze swojej zniszczonej wioski. Planowali dotrzeć do stolicy, jednak nie docenili zagrożeń, jakie czychają w puszczy. Gdy zostało ich już tylko dwóch...

Przedstawiam demo mojego nowego, dużego projektu. Wykorzystuje nowszy system walki, niż ten w WoD, i tym razem fabuła będzie poprowadzona dużo lepiej. Co zawiera nowy system walki:

*zamiast umiejętności przypisanych do klasy postaci, mamy trzy drzewka umiejętności:
Image
Każda umiejętność może być ulepszona na maksymalnie 5 poziom. Strzałki określają czego wymaga dana umiejętność, a level po lewej stronie oznacza minimalny poziom postaci. Punkty do umiejętności otrzymujemy co poziom, oraz za niektóre zadania
*Wszystkie umiejętności oraz mikstury obsługiwane są za pomocą jednego domku
*Ilość złota z potworów jest losowa
*Będziemy używali tylko jednego miecza, i jednej tarczy
*Duża liczba użytkowych przedmiotów, jak np zwoje z WoD 3.14


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez firefly dnia Sob 11:46, 24 Lis 2012, w całości zmieniany 13 razy
Zobacz profil autora
Gedeon



Dołączył: 03 Maj 2007
Posty: 2135 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 32 razy
Ostrzeżeń: 2/3

PostWysłany: Pią 23:59, 11 Mar 2011 Powrót do góry

Ok, dołączyłem ludzi z drugiej wioski i jak sądze na tym koniec?

Mapa się zapowiada świetnie. Co do technikaliów, to ufam, że wszystko będzie dobrze, a teksty też są super.

Zastrzeżenia Very Happy :
- Ja nie widziałem domku od umiejętności...
- dodawaj duże ikony postaciom, żeby się wyświetlały w dialogach, to wspomaga klimat.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
firefly
Straż Miejska


Dołączył: 20 Sie 2009
Posty: 950 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 62 razy
Ostrzeżeń: 2/3

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 0:09, 12 Mar 2011 Powrót do góry

Domek jest, górny lewy róg. Teraz go nieco przesunę, bo w 80% przykrywa go menu:P Duże ikony - właśnie się zastanawiałem czy je daćSmile

Ps. Koniec jest kawałeczek dalej, tj wracamy do Haema (wioska jest już nieco większa), on mówi że wyboduwano także port, i że możemy płynąć na wyspy Morgana


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez firefly dnia Sob 0:12, 12 Mar 2011, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
Gedeon



Dołączył: 03 Maj 2007
Posty: 2135 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 32 razy
Ostrzeżeń: 2/3

PostWysłany: Sob 0:14, 12 Mar 2011 Powrót do góry

Dawaj, absolutnie. Podwyższają klimat, to raz, po drugie utrzymują ład w konwersacji, gdzie jest kilka osób (wiadomo, co kto mówi - niby można to pisać, ale jednak obraz przemawia łatwiej do swiadomości).


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
firefly
Straż Miejska


Dołączył: 20 Sie 2009
Posty: 950 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 62 razy
Ostrzeżeń: 2/3

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 15:37, 12 Mar 2011 Powrót do góry

Kolejne zmiany w systemie:
*żeby podnieść skrzynkę, wystarczy pod nią podejść
*Będzie tylko jeden miecz, i jedna tarcza (do zrobienia samodzielnie, obie tylko +1), będzie można wykonać za materialy szereg zabiegów ulepszających, będzie można również znaleźć kilka magicznych run, do umieszczenia w broni lub tarczy. Items crafting pozwoli nam również tworzyć różne mikstury, trzy różne zbroje (nie wchodzą w skład ekwipunku, poprostu obrona rośnie), i księgi
*Będzie dużo przedmiotów wchodzących w skład ekwipunku, dających różne efekty. Między innymi zwoje, jak w WoDzie
*Drewno będzie oznaczało inne mikstury, tylko jescze nie zdecydowałem jakie konkretnie:P Najprawdopodobniej będą to bardzo drogie mikstury odnowy - leczą 100%hp, kasują wszystkie cooldowny


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Gedeon



Dołączył: 03 Maj 2007
Posty: 2135 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 32 razy
Ostrzeżeń: 2/3

PostWysłany: Sob 15:58, 12 Mar 2011 Powrót do góry

Dobry pomysł z jednym mieczem i tarczą i ich ulepszaniem. Śmieszne jest, jak bohater walczy naraz 6 mieczami, jakby był hinduskim bóstwem.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
firefly
Straż Miejska


Dołączył: 20 Sie 2009
Posty: 950 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 62 razy
Ostrzeżeń: 2/3

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 16:25, 12 Mar 2011 Powrót do góry

Co do dużych ikonek, to dam je ważnym postacią. Nie chcę, żeby na koniec mapa ważyła 100mb Razz

EDIT: Uznałem że tamto demo za mało mówiło o mapie, więc wsadzam nowe: [link widoczny dla zalogowanych]

Około 30 minut gry, maksymalnie 9 poziom można zdobyć.
Zadania jakie można wykonać:
przyłączenie jednej wioski
odnalezienie wraku
zdobycie amuletu i pokonanie szkieletow
zabicie kolekcjonera języków
rozwiązanie konfliktu między druidem a kłusownikami
dwa zadania w gildii łowców nagród (szkielety i orkowie)

Jedyne zadanie jakiego nie można wykonać, a da się je zdobyć, to "Dalekie osady".

Wyspy morgana, a konkretnie miasto, jest bardzo puste, zabuduję je na koniec, jak zrobie wszystkie użytkowe budynki

A i działają wszystkie umiejętności, jakie można zdobyć. Osobiście polecam pierwsze 4 punkty wsadzić w leczenie, później jeden w szał, i dalej w przywołanie

EDIT2: Nie wiem dlaczego, ale nie działa ekran opowieści jeden. Po rozmowie z najstarszym powinien pokazać się tekst, że możemy u Haema szkolić wojowników, którzy będą nam pomagać. Można to zrobić raz na godzinę


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez firefly dnia Sob 21:40, 12 Mar 2011, w całości zmieniany 4 razy
Zobacz profil autora
firefly
Straż Miejska


Dołączył: 20 Sie 2009
Posty: 950 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 62 razy
Ostrzeżeń: 2/3

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 18:11, 13 Mar 2011 Powrót do góry

*prawdopodobnie pieniądze będą odgrywały mniejszą rolę w grze, będzie też ich mniej. Kupić będzie można tylko księgi, materiały, bilety na statek, oraz różne magiczne dodatki u szamanów
*będzie sporo mniej opcji w mieście, jako że to będzie jednak typowy rpg, a nie hack n slash jak WoD. pozostaną jednak te najważniejsze: sklep z księgami, port, kuźnia do items craftingu, kościół o działaniu takim, jak vodoo longue, gildia łowców nagród. Mikstury (dwa rodzaje) można będzie dostać u szamanów, którzy nie będą rozlokowani w mieście, tylko w puszczy (będą dwaj, jeden już jest w demie, jednak nie można z nim handlować)
*będzie mniej zadań pobocznych (narazie w planach jest Cool, za to linia fabularna będzie obejmowała ich sporo
*Jak można zauważyć w demie, te trudniejsze zadania mają w nawiasie podany sugerowany level, na którym należy je robić. Ma to za zadanie pomóc graczowi w określeniu, czy już może próbować, czy też nie

Generalnie gra będzie dużo bardziej liniowa, niż WoD. Będzie można od czasu do czasu zrobić sobie przerwę od głównej linii fabularnej, i zrobić jakieś dodatkowe zadania, jednak nie będzie już tej całkowitej wolności z WoDa, gdzie robimy co chcemy, a jak mamy ochotę, to i fabułę pchniemy dalej. Wynika to nie z mojego zamysłu, tylko z konstrukcji świata. W WoDzie mieliśmy pokazane centrum kraju, w którym toczy się wojna z potworami mistrza. Było sporo osad, itd. Tutaj mamy przedstawiony teren daleko na południe, od tego w WoD. Jest to teren niemal stuprocentowo dziki, ślady bytności człowieka są tu niewielkie. Za to postaram się wynagrodzić te wady ciekawą linią fabularną, świetnie dopracowanym rozwojem postaci, i przemyślanym światem


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
RasQura



Dołączył: 02 Gru 2010
Posty: 243 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 19:40, 18 Mar 2011 Powrót do góry

Bardzo fajne demko (grałem w pierwsze) ładny teren , będzie fabuła i tu lepiej od woda i ogólnie fajnie się zapowiada. no i będzie fabuła Very Happy


sory ,że takie to nie składne itp


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
firefly
Straż Miejska


Dołączył: 20 Sie 2009
Posty: 950 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 62 razy
Ostrzeżeń: 2/3

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 20:57, 23 Mar 2011 Powrót do góry

Nowa zmiana w stosunku do systemu z WoD: Towarzysz unikalny (narazie jest 1) z czasem zdobywa poziomy (maks 5). Na wybranych poziomach otrzymuje zdolności specjalne. Np towarzysz którego zrobiłem na drugim poziomie otrzymuje regeneracje, na trzecim Pazury Niedźwiedzia. +20 ataku na 30 sekund. Aktywuje się ona automatycznie, gdy życie towarzysza spadnie poniżej 700, w okolicy są wrogowie, i w okolicy nie ma duchów. No i cooldown 5 minut


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Gedeon



Dołączył: 03 Maj 2007
Posty: 2135 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 32 razy
Ostrzeżeń: 2/3

PostWysłany: Śro 21:08, 23 Mar 2011 Powrót do góry

Dobry pomysł. Będzie jeden do wyboru na raz, czy tylu ilu gracz zgromadzi?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
firefly
Straż Miejska


Dołączył: 20 Sie 2009
Posty: 950 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 62 razy
Ostrzeżeń: 2/3

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 22:35, 23 Mar 2011 Powrót do góry

Będą zwykli wojownicy, których można rekrutować raz na godzinę w wiosce - ich siła i ilość zależy od rozwoju osady. Będą też towarzysze dołączający się w czasie gry, narazie jest jeden, przyłącza się podczas przyłączania jednej z wiosek


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
firefly
Straż Miejska


Dołączył: 20 Sie 2009
Posty: 950 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 62 razy
Ostrzeżeń: 2/3

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 17:00, 29 Mar 2011 Powrót do góry

W mapie do dyspozycji będą dostępne cztery tryby rozgrywki. Dzięki nim będzie można mieć większy wpływ na rozwój postaci. Wybór trybu rozgrywki nie wpływa na wygląd postaci, umiejętności etc, jednak pozwala zachwiać nieco równowagę, jaką posiadamy w trybie standardowym. I tak np jeżeli chcemy grać postacią zabijającą wrogów nim zdążą się zorientować, że ktoś ich atakuje - wybieramy tryb samuraja. Jednak kosztuje nas to sporo punktów umiejętności, oraz wolniejszy rozwój Hp. Generalnie więc używając specjalnych trybów rozgrywki, możemy osiągnąć wyższą skuteczność bojową naszej postaci, jednak trzeba odpowiednio przemyśleć jej rozwój, aby popracować nad wadami każdego trybu. Oto dostępne tryby:

Wiking: Wszystko normalnie jak było, polecany dla osób, które nie miały styczności z systemem walki z moich map

Wojownik:
Minusy:
*Regeneracja pochodząca z atutów "Regeneracja" działa jedynie, gdy w pobliżu znajduje się wróg
Plusy:
*Dodatkowe 10hp/poziom doświadczenia
*Dodatkowe trzy punkty umiejętności, do rozdania na początku rozgrywki

Opis: Grając tym trybem polecam dodać kilka punktów do mistrzostwa w regeneracji (mistrzostwo w regeneracji, oraz nadludzka moc dają regenerację niezależnie od wybranego trybu rozgrywki).

Samuraj
Minusy:
*Przyrost hp pomniejszony o 15/poziom
*Traci pięć punktów umiejętności (nie są one przyznawane po zdobyciu poziomu 1-5)
Plusy:
*Dodatkowy 1punkt ataku/poziom

Opis: Grając w tym trybie postać posiada dużo wyższy atak, niż normalnie, jednak jest dużo wrażliwsza na ciosy. Warto zwiększyć Mistrzostwo w obronie, oraz oba leczenia

Templariusz
Minusy:
*Przyrost ataku zmniejszony o 1/poziom
Plusy:
*Przyrost życia zwiększony o 10/poziom
*Dodatkowy punkt obrony co trzeci poziom (na poziomach 3,6,9,12,15,18,20)
*Dodatkowy jeden punkt umiejętności na początku rozgrywki

Opis: W tym trybie postać jest bardzo odporna na ciosy, jednak jej atak jest niewielki. Warto maksymalnie rozwinąć mistrzostwo w walce, oraz używać naprzemiennie szału oraz nadludzkiej mocy


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez firefly dnia Wto 17:03, 29 Mar 2011, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
Gedeon



Dołączył: 03 Maj 2007
Posty: 2135 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 32 razy
Ostrzeżeń: 2/3

PostWysłany: Wto 19:08, 29 Mar 2011 Powrót do góry

Samuraj do wikingów nie pasuje. Proponowałbym go zastąpić berserkerem - to jest postać zakorzeniona w skandynawskiej kulturze, a pasuje do opisanych cech (mniej życia, mniej umiejętności, za to wyższy atak -bo to wojownik walczący w szale bojowym, więc nie dba ani o ochronę, ani jakieś zaawansowane taktyki).


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
firefly
Straż Miejska


Dołączył: 20 Sie 2009
Posty: 950 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 62 razy
Ostrzeżeń: 2/3

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 19:14, 29 Mar 2011 Powrót do góry

Ale nazywając tryby gry chodziło mi bardziej o styl gry gracza, niż o nazwę klasy czy cośSmile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)