Forum Karczma "U Cesarza" Strona Główna  
 FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 Liga zasady i ogłoszenia Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiekTen temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Autor Wiadomość
Li Mu Bai



Dołączył: 15 Cze 2008
Posty: 1725 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 159 razy
Ostrzeżeń: 3/3
Skąd: Wiatowice city
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 14:01, 26 Lut 2009 Powrót do góry

1 Warunki uczestnictwa w lidze.
Do ligi może przystąpić każdy kto gra w tzara online. Członkowie Klanów (DW nn BF HW SG SOBD AW) i ich akademii mogą się zgłaszać bez przeszkód, zaś osoby spoza klanów muszą wykazać że grają online. Mogą albo przesłać 3 repy z ich udziałem, albo zagrać z którymś z modów ligi po czym ów mod może ich dopisać. Osoby zaczynające grę w lidze otrzymują na starcie 500ptk i póki co zostają zapisane na koniec drugiej ligi.



2 Organizacja Ligi
Po pierwsze liga jest luźną formą rozrywki tzara więc nie są przyznawane żadne nagrody bezpośrednie (patrz ranga na forum). Nagrodą tu jest sława i prestiż jaki mają osoby na początku tabeli jak i również będzie możliwość rozstawienia graczy z poczatku tabeli w nastepnym turnieju. w lidze obowiązuje system punktowy. Każdy gracz zaczyna z ilością 500ptk i ma obowiązek w trakcie jednej kolejce ligowej (x dni póki co) rozegrać przynajmniej 1 mecz, maksymalnie 8 solówek(w tym maksymalnie 2 z tym samym graczem), zaś moze nieobraniczoną ilość gier wieloosobowych. W zależności od sposobu gry zdobycz lub strata pkt po rozegranej grze wygląda następująco

a) gry solowe

Wzór w solówkach przedstawia się tak:
Z- zwycięzca
P- przegrany
W-wartość gry

dla zwycięzcy: ptk początkowe + 2*W(ptkP/ptkZ) - W
dla przegranego ptk początkowe - 2*W(ptkP/ptkZ) +W
przy założeniu iż minimalna wygrana/przegrana wynosi 3.


Wartość gry dla gier wewnątrz ligowych jest uwarunkowana przede wszystkim od odległości poszczególnych graczy od siebie. w grach gdzie odległość w tabeli (gracz na 5 miejscu od gracza na 8 miejscu jest odległy o 3) danych graczy mieściłaby się w przedziale 1-4 wartość gry (W) wynosi:
w=100%V wartości podstawowej(10,20).
W=90%V gdy odległość równa się 5-8
W=80%V gdy odległość równa się 9-12
W=70%V gdy odległość równa się 13-16
W=60%V gdy odległość równa się 17-20
W=50%V gdy odległość równa się 21-24
W=40%V gdy odległość równa się 25-1000
Gracz na pierwszym miejscu drugiej ligi w obliczeniach znajdowałby się na 13 znaczy za ostatnim z pierwszej ligi. Minimalna Wartość gry wynosi 4.
Gry pierwszej ligi mają V(podstawę) 20, gry drugiej ligi V=15, a gry między ligowe V=10.


b) gry 4,6,8-osobowe

Wzór dla gier wieloosobowych
Z1-zwycięzca 1
Z2 Z3 Z4-analogicznie

P1-przegrany 1
P2 P3 P4-analogicznie

wzór dla Z1: ptk początkowe +(Z1/(Z1+Z2+Z3+Z4))*(8W*(P1+P2+P3+P4)/(Z1+Z2+Z3+Z4)- 4W) +4

wzór dla Z2: ptk początkowe +(Z2/(Z1+Z2+Z3+Z4))*(8W*(P1+P2+P3+P4)/(Z1+Z2+Z3+Z4)- 4W) +4

wzór dla P1: ptk początkowe -(P1/(P1+P2+P3+P4))*(8W*(P1+P2+P3+P4)/(Z1+Z2+Z3+Z4)- 4W) +4

przy założeniu że minimalna wygrana/przegrana każdego z graczy wynosi 3


Dla gier dwuosobowych osobowych 8W na początku i 4W+4 na końcu zmienia się na 4W i 2W+2, a w grach 6osobowych na 6W i 3W+3

(Z1/(Z1+Z2+Z3+Z4) - pierwszy człon określa część wygranej jaka się należy danemu graczowi, im więcej masz ptk tym większy Twój udział w wygranej.

8W(P1+P2+P3+P4)/(Z1+Z2+Z3+Z4)- 4W+4 -drugi człon jest analogiczny co w solówkach jest tylko zsumowane ptk graczy.

W(wartość gry) niezależnie od położenia graczy w tabeli zawsze wynosiłby 10.

c)Organizacja Lig.
Liga Jest podzielona na Pierwszą i drugą. Pierwsza liga zawsze składa się z 12 graczy. Druga liga z reszty graczy, lecz jeśli liczba graczy w owej lidze przekroczy 20 zostanie utworzona trzecia liga. Z powodu małego zainteresowania czas trwania kolejki ligowej nie jest określony (wyjątek pierwsza kolejka kończy się 15 marca). W każdej kolejce każdy gracz zobowiązany jest zagrać przynajmniej jeden mecz. Nieważne czy solówka czy wieloosobowy. Jeśli owego meczu nie zagra siada na ławkę rezerwową i traci 5ptk oraz premie jaką sie otrzymało za awansy do wyższych lig (60ptk lub 120ptk zależnie ile lig jest). jeśli w następnej kolejce nie zagra już nie traci dalej ptk. Z ławki rezerwowych powraca się automatycznie rozgrywając mecz ligowy. Trafia się jednak do najniższej ligi niezależnie od ilości ptk.
Po każdej kolejce ligowej trzech graczy na szczycie drugiej ligi przechodzi do pierwszej a trzech na końcu pierwszej spada do drugiej
Przejście do wyższej Ligi wiąże się z uzyskaniem 40ptk a spadnięcie do niższej z utratą 60ptk. gracze którzy zaczynają w pierwszej Lidze otrzymują na starcie 560ptk.


d)Wyzwania.
Nie będzie tworzonego żadnego tematu poświęconemu wyzwaniom. wyzywa się na hamachi. i Nie ma podziału na wyzywającego i wyzwanego. Solówek między dwoma graczami w jednej kolejce może być co najwyżej 2. gier wieloosobowych w tych samych składach nieskończona ilość Razz

e)Potwierdzenie wyników
Grę zamieszcza zwycięzca w postaci screenu lub powtórki na "stałym serwerze" przegrany ma obowiązek tą grę potwierdzić.
W grach wieloosobowych potwierdza tylko jedna osoba z teamu wygranego i przegranego.






3 Zasady rozgrywki

a) Zasady ogólne
• Wszystkie pytania i problemy należy zgłaszać do Modów Ligi lub Komisji Ligowej, w której skład wchodzi Kamil K.(Brzetysław)
• Wersja gry – wszystkie ligowe gry rozgrywane są na patchu 1.13a.
• Zasady rozgrywki:
- Próg ataków: 14 minuta
- Walka odbywa się wg powszechnie przyjętych norm ( zakaz ataków na budynki farm, zabijania pracujących przy nich wieśniakach, oraz używania innych metod utrudniających przeciwnikowi gromadzenie żywności). Zakazem ataku objęte są również domki (wyjątkiem jest sytuacja, gdy są od strony frontu i ich stanowi problem dla atakującego.
- Budowanie Gildii Magów jest zabronione w pojedynkach gdzie wszyscy gracze jednej strony grają azją. Możliwe są odstępstwa od reguły za ogólnym porozumieniem stron.
- Gra z użyciem kodów jest niedozwolona, pojedynek taki jest unieważniany.
- Zakazane w grze jest używanie bugów.
UWAGA!
Podczas pojedynku proszę starać się nie pauzować gry. Jeżeli przeciwnik wyłączy pauzę, nie można tego udowodnić.

b) Ustawienia mapy
• Rozmiar mapy: Ogromna/Gigantyczna w grach powyżej 4 osób
• Typ mapy: Sucha*
• Teren: Sawanna*
• Surowce na mapie: Dużo*
• Wieże: TAK
• Magiczne przedmioty: NIE*
• Zwierzęta: NIE
• Urwiska: NIE*
• Magiczne Wrota: TAK*
• Typ gry: Standardowy
• Surowce Początkowe: Dużo*
• Warunek zwycięstwa: Standardowy
• Limit populacji: 200
• Brak mgły: NIE
• Eksploracja: NIE
• Pomoc SI: NIE
• Wlicz wieże do limitu populacji: TAK
* - możliwość zmiany za zgodą większości graczy. Połowa to nie większość Razz


c) Warunki zwycięstwa
• Zwycięzca pojedynku zobowiązany jest do umieszczenia na forum dowodu potwierdzającego jego wygraną.
Może być do zrzut z ekranu końcowego gry, bądź demo gry. W obu przypadkach przegrany zobowiązany jest do potwierdzenia wyniku rozegranej partii. Dema mają być umieszczane na serwerach nieusuwających plików po określonym czasie.
• Próby wywołania desynchronizacji karane są przegraną meczu, a w kolejnych przypadkach wydaleniem z ligi.
• W przypadku sytuacji spornych ostatecznego zwycięzcę wyłania Komisja Ligowa, a jej decyzja jest niepodważalna i nieodwołalna.

d) w grach wieloosobowych możliwe jest iż będą przypadki "wywalania graczy" lub kończące się desynchronizacją. Jeżeli stanie się to w początkowej fazie gry to taka gra nie może zostać uznana za ligową. Jeśli zaś stanie się tak "gdy już wszystko wiadomo" to proszę o rozwagę i uznanie przegranej, a nie odwoływanie się do tego punktu regulaminu. Zawsze taka gra może pójść pod młotek Komisji tzarowej



4 Ostrzeżenia Ligowe.
Ostrzeżenia ligowe są ostrzeżeniami wewnętrznymi nie mają żadnego wpływu na działalność na forum. 3 ostrzeżenia skutkują natychmiastowym wydaleniem z ligi.
Ostrzeżenie Ligowe można otrzymać za:
-Łamanie regulaminu Ligi
-spam w tym dziale
-niekulturalne zachowanie
-celowe wywoływanie desynchronizacji
-utrudnianie rozgrywania gier ligowych


Liga Tzara uważam oficjalnie za otwartą a ino



Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Li Mu Bai dnia Pon 14:53, 06 Kwi 2009, w całości zmieniany 8 razy
Zobacz profil autora
Li Mu Bai



Dołączył: 15 Cze 2008
Posty: 1725 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 159 razy
Ostrzeżeń: 3/3
Skąd: Wiatowice city
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 17:56, 04 Mar 2009 Powrót do góry

[link widoczny dla zalogowanych]

Oto prosty przelicznik umożliwiający każdemu sprawdzenie ile za dany mecz dostanie pkt.

W polu "H12" wpisujemy liczbe pkt potencjalnego zwycięzcy. w polu "H13" potencjalnego przegranego, a w polu "H14" wartość o jaką toczy się gra.(20,18,16,...,10,9,...)
Analogicznie postępujemy o grach 4 6 i 8osobowych tyle ze nie trzeba wpisywać wartości gry gdyz jest ona stała.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Li Mu Bai



Dołączył: 15 Cze 2008
Posty: 1725 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 159 razy
Ostrzeżeń: 3/3
Skąd: Wiatowice city
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 20:31, 29 Kwi 2009 Powrót do góry

Liga zostaje zawieszona do odwołania


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiekTen temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)