Forum Karczma "U Cesarza" Strona Główna  
 FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 Komentarze (jest już prolog)[By Mihalo] Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiekTen temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Autor Wiadomość
mihalo



Dołączył: 01 Sty 2006
Posty: 314 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 23:10, 22 Kwi 2006 Powrót do góry

Nie zastosowałem w ogóle usuwania misji, kompletnie o tym zapomniałem :/

Wieśniaków poprawię bo w 1szej wersji prologu ścinali drzewa, a gdy zrobiłem na nowo to pewnie obszar źle zaznaczyłem i już takiej drobnostki nie sprawdzałem.

Historia, czyli dłuższy wstęp jeszcze nie jest gotowa, gdyż nie mam jeszcze pomysłu na to jak ją opowiedzieć Smile może pozostanę przy wersji krótkiej i historia będzie dopowiadana w kolejnych misjach...


Mam takie pytanie, czy jeśli połączę misje w kampanii i w kolejnych misjach mogą występowac te same wyniki, to czy moge miec problem z regułami w nastepnych mapach? Czy wyniki są ciągłe?

Jeśli nie to jak zrobić aby wynik np. konwersacji z 1szej mapy był zachowany dla 3ciej mapy?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Nigi
Straż Miejska


Dołączył: 06 Mar 2006
Posty: 417 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 62 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Internet

PostWysłany: Nie 6:51, 23 Kwi 2006 Powrót do góry

Możesz używać dwóch typów zmiennych - lokalne, których nazwa zaczyna się od $, nie zachowują swoich wartości pomiędzy misjami, w przeciwieństwie do globalnych, z nazwą zaczynającą się od #.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Viltharis
Naczelnik


Dołączył: 29 Lis 2005
Posty: 3626 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 45 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 7:05, 23 Kwi 2006 Powrót do góry

Ja tam i tak zamiast globalnych zmiennych wolę zastosować lokalne w każdej mapie. Po prostu mam w tedy wgląd na to co się dzieje i nie muszę pamiętać o tym co robiłem w poprzedniej mapie (oczywiście po za faułą Wink).


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Nigi
Straż Miejska


Dołączył: 06 Mar 2006
Posty: 417 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 62 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Internet

PostWysłany: Nie 7:07, 23 Kwi 2006 Powrót do góry

Oczywiście, ale globalne przydają się, gdy chcesz np. uzależnić jakieś wydarzenie na mapie od pewnych wydarzeń z mapy poprzedniej :>


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Viltharis
Naczelnik


Dołączył: 29 Lis 2005
Posty: 3626 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 45 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 7:10, 23 Kwi 2006 Powrót do góry

Tak, ale to nie jest niezbędne tak naprawdę. Nigdy nie użyłem globalnej zmiennej. Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Nigi
Straż Miejska


Dołączył: 06 Mar 2006
Posty: 417 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 62 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Internet

PostWysłany: Nie 7:15, 23 Kwi 2006 Powrót do góry

No, w obrębie pojedynczej mapy to nawet jest niewskazane, bo jak się potem potwórzą nazwy w innych mapach to może być problem Razz Ale jak inaczej np. zrobiłbyś, że jeśli w jakiś konkretny sposób przeprowadzę rozmowę na mapie #1 to na mapie #2 jakaś postać ma inaczej zareagować? Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Viltharis
Naczelnik


Dołączył: 29 Lis 2005
Posty: 3626 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 45 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 7:25, 23 Kwi 2006 Powrót do góry

A po co mi to? Mogę zrobić, w mapie drugiej skucesywnie, żeby się inaczej zachowała. Po co po za tym robić takie rzeczy? Dlaczego postać ma reagować dopiero w drugiej mapie? Wynik konwersacji, przynajmniej dla mnie, lepiej żeby był natychmiastowy. Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Nigi
Straż Miejska


Dołączył: 06 Mar 2006
Posty: 417 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 62 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Internet

PostWysłany: Nie 7:29, 23 Kwi 2006 Powrót do góry

No dobra, ale zdarzyć się może, że akurat fabuła tak się układa, że dopiero w kolejnej misji byłby użyty efekt rozmowy z poprzedniej. A zresztą to był tylko przykład. Inny z kampanii, która robię - możesz kupić mapę kolejnej misji na targu, jeśli to uczynisz to w następnej będziesz miał część terenu odsłoniętą. Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Viltharis
Naczelnik


Dołączył: 29 Lis 2005
Posty: 3626 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 45 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 7:32, 23 Kwi 2006 Powrót do góry

Acha. Ciekawie. Jak sie odsłania część terenu, tak z ciekawości pytam?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Nigi
Straż Miejska


Dołączył: 06 Mar 2006
Posty: 417 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 62 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Internet

PostWysłany: Nie 7:39, 23 Kwi 2006 Powrót do góry

Umm.... No eksploracją probowałem, ale to ma bardzo ograniczony zasięg, maksymalny promień obszaru gdzie teren zostanie odkryty to chyba około kilkanaście pól.

Więc, eeee, rozstawiłem na mapie ok. 80 ukrytych kapłanów, i jeśli gracz kupił tą mapę, to są oni ujawniani i od razu usuwani. Toporne rozwiązanie, ale działa Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Viltharis
Naczelnik


Dołączył: 29 Lis 2005
Posty: 3626 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 45 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 7:45, 23 Kwi 2006 Powrót do góry

A ja już myślałem, że taki geniusz edytora nie posługuje się tak prostymi rozwiązaniami. Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Nigi
Straż Miejska


Dołączył: 06 Mar 2006
Posty: 417 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 62 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Internet

PostWysłany: Nie 7:52, 23 Kwi 2006 Powrót do góry

A tam geniusz. Czasami improwizacja jest najlepszą metodą, gdy brak innych rozwiązań Razz


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
mihalo



Dołączył: 01 Sty 2006
Posty: 314 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 8:36, 23 Kwi 2006 Powrót do góry

albo gdy ktoś weżmie przedmioty i w zależności czy to zrobił (jak w moim prologu) czy nie to za 2 kolejne mapy one się pojawią Smile dzięki Nigi za tą wskazówkę Smile

ale skupcie się na dyskusji o mojej kampanii proszę.

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
MISTRZ_MIECZA



Dołączył: 15 Mar 2006
Posty: 72 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 11:03, 23 Kwi 2006 Powrót do góry

Moja "recenzja":

Plusy:
- Pięknie zrobiona wioska, normalnie cudo
- Świetny pomysł z Wieśniakiem i jego zachowaniem gdy wchodzi się na pole.


Minusy:
- Gdy wsiadłem do karawany wojacy mnie otoczyli i nie mogłem się ruszyć.
- Nie wiedziałem po wejściu do karawany co zrobić. Nie dodałeś po prostu misji (i nie usunąłeś poprzednich Laughing )


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
KrzysztofZW



Dołączył: 13 Sty 2006
Posty: 842 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 38 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Kobieta

PostWysłany: Nie 11:10, 23 Kwi 2006 Powrót do góry

Pojechałeś złą drogą, trzeba wyjechać z miasta i kierować się tamtą drogą na północ.
Ale także trzeba to Mihalo w mapie zaznaczyć.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiekTen temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)