Forum Karczma "U Cesarza" Strona Główna  
 FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 Zdolności specjalne Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
Viltharis
Naczelnik


Dołączył: 29 Lis 2005
Posty: 3626 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 45 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 3:00, 17 Maj 2009 Powrót do góry

Zdolności specjalne to takie, które są wyjątkowe dla postaci. Zwykle są one wrodzone, czasami zależą też od rasy. Gracz może na nie wydać do sześciu punktów z puli punktów przeznaczonej na umiejętności.

* Czary bez gestów - postać może rzucać czary bez użycia gestów. Koszt: 4 punkty.
* Czary bez słów - postać może rzucać czary bez użycia słów. Koszt: 4 punkty.
* Mocna głowa - postać jest wyjątkowo odporna na alkohol. Koszt: 1 punkt.
* Obszerne płuca - postać jest w stanie bardzo długo wytrzymać bez oddechu. Koszt: 2 punkty.
* Oburęczność - postać jest w stanie używać dwóch broni na raz. Koszt: 4 punkty.
* Odporność na magię - postać jest bardziej odporna na czary. Koszt: od 1 do 4, przy czym człowiek i gnom maks. 3.
* Szał bojowy - postać może w niego wpaść kontrolowanie, po otrzymaniu pewnej liczby punktów obrażeń, atakuje wtedy wszystkich, także sojuszników, gracz traci nad nią kontrolę, ale jego postać uzyskuje znaczne plusy do siły i wytrzymałości, jest także dużo szybsza. Koszt: 2 punkty.
* Widzenie w ciemności - zdolność pozwala na lepsze widzenie w ciemności. Poziomy możliwe: 1, 2, 3. Człowiek i niziołek mogą mieć maks. 1, krasnolud i gnom maks. 2, a elf 3.
* Wyczucie kierunku pod ziemią -
* Wyczulony zmysł - należy wybrać jeden zmysł. Będzie on silniejszy od pozostałych. Koszt: 1 lub 2.
* Wyższe umagicznienie - czary maga są znacznie potężniejsze. Koszt: 5, uwaga nie może tej cechy wziąć krasnolud i niziołek.
* Zimnolubny - postać jest bardzo odporna na zimno. Koszt: 1 punkt.

Lista ta może zostać rozszerzona, jeśli ktoś coś sensownego wymyśli.

Zdolności specjalne a rasa
Każda rasa ma od początku kilka zdolności specjalnych:

* Krasnolud: mocna głowa (1), wyczucie kierunku pod ziemią (1),
* Niziołek: odporność na magię (4), wyczulony wzrok (1)
* Gnom: widzenie w ciemności (1),
* Elf: widzenie w ciemności (2),

Człowiek dostaje dwa punkty dodatkowe do umiejętności specjalnych w zamian za to, że nie ma ich wrodzonych, a gnom jeden. Niziołek dostał tyle plusów ze względu na jego kiepskie statystki początkowe.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Viltharis dnia Nie 18:58, 17 Maj 2009, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)