Forum Karczma "U Cesarza" Strona Główna  
 FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 Tzar 2014 Edition (Retro Gaming) Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
Bimbol
Straż Miejska


Dołączył: 22 Sty 2010
Posty: 889 Przeczytał: 5 tematów

Pomógł: 60 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Pisarzowice
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 17:41, 22 Lut 2014 Powrót do góry

Jedna rzecz mnie boli. O grze sieciowej i zasadach powinny wypowiadać się osoby, które mają tam już jakiś większy staż. Jak wspomniałem, nie wiem skąd wzięły się dokładnie zasady. Turniej na patchu 1.11 (który nie wypalił), miał być teoretycznie bez zasad. Jednak jeden użytkownik o nicku Ma$ter udowodnił, że to nie ma sensu. Zagrał kilka solówek z naszym strażnikiem Hudym, który nie jest przeciętnym graczem, no i wygrał za każdym razem rushem. Dlaczego? Bo wieśniaki azji są tańsze na starcie od innych nacji.

Dodatkowo należy brać pod uwagę pewną rzecz. A mianowicie patche, które tworzyli Polacy są dostosowane do zasad, dlatego gra bez zasad na tych patchach, będzie albo nie równa, albo nie zbalansowana odpowiednio do tej rozgrywki.

To żadne rozwiązanie zrzucić tak po prostu zasady. Mamy zrobić Tzar Edition 2014, super, tylko jeśli ma służyć głównie do gry bez zasad, to należy go do tego dostosować.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
landrynek



Dołączył: 21 Mar 2013
Posty: 190 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 19:14, 22 Lut 2014 Powrót do góry

moim zdaniem na to można poradzić Smile

2 alternatywy

1. w gotowych mapach zamki ustawiamy stosunkowo daleko, tak by każdy miał czas na reakcję, do tego ustawione Duże surowce, co pozwoli np. europejczykom postawic sobie towera i miec azje z głowy Wink

2. w ustawieniach gry zwiększyć o sekunde, albo półtora tworzenie azjatyckiego wieśniaka Smile będzie on tańszy, ale dłuższy czas produkcji zoptymalizuje rush Wink

PS: mogę się podjąć stworzenia kilku map do gry w sieci, jako jeden z ostatnich mapperów, o ile się orientuję Question

Jakoż mówie, takoż robie:
stworzyłem mapę gotową do gry
[link widoczny dla zalogowanych]
zapraszam do oglądania.
Robiąc ją napotkałem problem:
w gotowych mapach nie da się(?) wybierać ras...

a więc zrobiłem to na około:

na starcie są trzy (nie nasze) zamki, a my mamy 1 piechura.
przejmujemy zamek tej nacji którą chcemy grać, a on da nam 5 chłopów tejże racji w zestawie Smile

proszę o test jakiegoś MP gracza (Drain, Lucian o was mowa)
Mam także prośbę do DeadMAN'a o test mapy w MP.

Informacje o mapie:

oś symetrii przebiegająca poziomo przez środek mapy
w miarę równa ilość drzew
wybór rasy następuje w trakcie gry
mapa 1 vs 1, jak wskazuje nazwa
w wodzie znajdują się 4 ławice ryb
[/img]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez landrynek dnia Sob 19:58, 22 Lut 2014, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
Đrain
Naczelnik


Dołączył: 03 Paź 2010
Posty: 895 Przeczytał: 6 tematów

Pomógł: 32 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Asgard
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 21:17, 22 Lut 2014 Powrót do góry

Napisałem post na forum Voobla o dodanie tzara

[link widoczny dla zalogowanych]

zobaczymy co z tego wyjdzie Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Bimbol
Straż Miejska


Dołączył: 22 Sty 2010
Posty: 889 Przeczytał: 5 tematów

Pomógł: 60 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Pisarzowice
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 21:46, 22 Lut 2014 Powrót do góry

@landrynek gra ciągle na tej samej mapie się na prawdę nudzi, stworzenie mapek pod MP to urozmaicenie, ale nie rozwiązanie.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
landrynek



Dołączył: 21 Mar 2013
Posty: 190 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 21:57, 22 Lut 2014 Powrót do góry

a bo to ja 1 mapę mam zamiar zrobić? celujesz w moją dumę czy jak?

W planach mam zrobienie 6 - 8 map do 4 graczy oferujących różne strategie i możliwości. oraz z 2-3 mapy na większą ilość osób. W warcrafcie III (wiem, że nie lubisz tego porównania, ale trudno) gra się 1 vs 1 na 9 mapach (mówię o Battle.net) i bynajmniej nie jest nudno. Do tego mam w planach różne tryby gry, np fast game, czyli startujesz z 10 domkami po 3k surowcow i 2 koszary + zamek i 5 chłopów. itp. co sprawi, że każdą dosłownie KAŻDĄ grę będzie można rozegrać inaczej Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Đrain
Naczelnik


Dołączył: 03 Paź 2010
Posty: 895 Przeczytał: 6 tematów

Pomógł: 32 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Asgard
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 22:01, 22 Lut 2014 Powrót do góry

[link widoczny dla zalogowanych] rejestrujcie się i piszcie komentarze że popieracie


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Bimbol
Straż Miejska


Dołączył: 22 Sty 2010
Posty: 889 Przeczytał: 5 tematów

Pomógł: 60 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Pisarzowice
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 23:13, 22 Lut 2014 Powrót do góry

landrynek napisał:
a bo to ja 1 mapę mam zamiar zrobić? celujesz w moją dumę czy jak?

W planach mam zrobienie 6 - 8 map do 4 graczy oferujących różne strategie i możliwości. oraz z 2-3 mapy na większą ilość osób. W warcrafcie III (wiem, że nie lubisz tego porównania, ale trudno) gra się 1 vs 1 na 9 mapach (mówię o Battle.net) i bynajmniej nie jest nudno. Do tego mam w planach różne tryby gry, np fast game, czyli startujesz z 10 domkami po 3k surowcow i 2 koszary + zamek i 5 chłopów. itp. co sprawi, że każdą dosłownie KAŻDĄ grę będzie można rozegrać inaczej Smile


Nie celuje w twoją dumę, mówię jak jest. Map do multiplayera nie brakuje, jednak kilka gier na jednej mapce i gracze już odstawiają ją w kąt. Dlatego nawet jak by ktoś zrobił 10 map to w końcu to się znudzi. Nie bądźmy idealistami.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Bimbol dnia Sob 23:14, 22 Lut 2014, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
landrynek



Dołączył: 21 Mar 2013
Posty: 190 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 7:11, 23 Lut 2014 Powrót do góry

patrząc na popularność Tzara, to jeżeli zajdzie taka potrzeba jestem w stanie wytworzyć nową mapę, zanim któraś ze starych "odejdzie w kąt" Smile Btw. mi się o jeden most za blisko jeszcze nie nudzi xD ustawiłem siebie na środku 1 vs 4 i pykam od czasu do czasu xD

PS: czy ktoś widział mój post odnośnie komputera? potrzebna mi pilna pomoc.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
DeadMAN
Naczelnik


Dołączył: 28 Lis 2005
Posty: 942 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bastion Potępionych
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 8:48, 23 Lut 2014 Powrót do góry

Grając w Warcafta II Combat Edition można zauważyć fakt, że każda prawie gra rozgrywa się jednej mapie, która jest czasami edytowana i odrobina "dopieszczana"

By ustawić w mapce gotowej inne nacje należy odznaczyć pole "Użyj ustawienia mapy." W takim przypadku sami o wszystkim decydujemy, a jedyne co zostaje to kształt mapy i rozmieszczenie surowców, a właśnie o to nam chodzi. Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Bimbol
Straż Miejska


Dołączył: 22 Sty 2010
Posty: 889 Przeczytał: 5 tematów

Pomógł: 60 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Pisarzowice
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 11:15, 23 Lut 2014 Powrót do góry

DeadMAN napisał:
Grając w Warcafta II Combat Edition można zauważyć fakt, że każda prawie gra rozgrywa się jednej mapie, która jest czasami edytowana i odrobina "dopieszczana"


Problem w tym, że tzar to nie W3. Jednak pomyślmy co by się działo, gdy by jednak ludzie grali na jednej mapce. Został by wynaleziony schemat gry i znów stało by się to monotoniczne, każdy by grał tak by jak najszybciej by się rozwinąć, ciągle w ten sam sposób, bo mapka była by za każdym razem identyczna. Znów wraca stary problem.

Osobiście grałem na takich mapach jak Tzar Dota, Hero map, Armagedon, CBA, Trap i żadna u mnie jak i u reszty graczy nie dotrwała do dziś.

Owszem fajne są gotowe mapki, nie powiem, jednak by zagrać 1-2 razy dziennie, bo stają się nudne i trzeba odreagować normalną grą.

Więc jeśli chodzi o Tzar: Edition 2014 to przydało by się dodać:
- Nowe kampanie
- Nowe mapy, wyraźnie oznaczone pod jaki typ rozgrywki są (SP/MP)
- Można dodać inną szatę graficzną / przy okazji dodać namiary na sieć do gry
- Kilka zmian w obecnym patchu (podlega dyskusji i przemyśleniom, a co najważniejsze testom Smile)


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
landrynek



Dołączył: 21 Mar 2013
Posty: 190 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 21:02, 23 Lut 2014 Powrót do góry

masz rację, bimbol, to było by nudne, ale jeżeli była by tylko ta 1 mapa. na chwilę obecną zrobienie ich więcej nie jest dla mnie problemem. A tego haczyka (użyj ustawień mapy) to ja chcę wykluczyć. uważam, że dodanie reguł do mapy MP, znacznie ją urozmaici. (odznaczenie tego, jak mniemam unieważnia reguły)

Czy nie ciekawsza była by mapa, która zależnie od farta @rnd(1,99) Wink
daje różne rzeczy? np. banda orków pałętająca się po mapie... nigdy nie wiesz kiedy są, a kiedy ich nima. albo idziesz przez mapę, i nagle wyświetla się napis "wszystkie aktualnie żywe jednostki tracą 1 obrażeń" Very Happy wtedy mapa będzie sama się tworzyć Wink i UWAGA UWAGA, mam plan zrobić, by poziom trudności miał wpływ na ilość surowców na mapie! xD wybierasz trudny - połowa złota znika przykładowo.

Ale myśląc realnie - takie mapy nie będą (raczej) działały w MP, chyba, że profesjonaliści z tej dziedziny wrócą na forum.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
DeadMAN
Naczelnik


Dołączył: 28 Lis 2005
Posty: 942 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bastion Potępionych
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 21:12, 24 Lut 2014 Powrót do góry

Proponuje by każdy coś na tą okazję stworzył. Smile Grafiki, spoty Youtubowe, Modyfikacje, propozycje, muzykę midi. Co po głowie chodzi. Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
landrynek



Dołączył: 21 Mar 2013
Posty: 190 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 22:29, 24 Lut 2014 Powrót do góry

Ja mogę storzyć mapy turniejowe Smile na czym to polega(zaciągnąłem z innych gier) - są 3-4 mapy, które gra się po kolei, na każdej te same ustawienia (rasy itp.) każda mapa jest nastawiona pod inny styl gry (np. sucha - archipelag - wyspy - mało lasów) Ale cóż, jeżeli znajdą się chętni na mapy nie losowe, to proszę o informacje PW lub tutaj. zrobię na "zamówienie", ponieważ średnio mi się chce robić coś, czego nawet nikt nie pobierze (zakładam, że tak się stało z moją mapką, ponieważ żadnych komentarzy do niej nie widzę...)


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
DeadMAN
Naczelnik


Dołączył: 28 Lis 2005
Posty: 942 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bastion Potępionych
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 16:20, 20 Mar 2014 Powrót do góry

Zbieramy wszystko w jedno miejsce. Od tego trzeba rozpocząć. Jakaś stronka ze wszystkim, by była adekwatna. Czy może hosting. Macie coś takiego pod ręką?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Bimbol
Straż Miejska


Dołączył: 22 Sty 2010
Posty: 889 Przeczytał: 5 tematów

Pomógł: 60 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Pisarzowice
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 17:49, 20 Mar 2014 Powrót do góry

Swego czasu zrobiłem coś takiego: tzar-host.keed.pl


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)